تارا دنده‌ای بالاخره فول آپشن شد!

به تازگی و در جدیدترین اقدام ایران ‌خودرو، خودرو ملی تارا در هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک دستخوش تغییرات مثبتی شده و نسخه دنده‌ای آن تحت عنوان تارا V3 قرار است به زودی با مدل 1402 وارد بازار خودرو کشور شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تارا V3 نسخه فول آپشن تارا دنده‌ای محسوب شده که نسبت به نسخه قبلی که همان تارا V1 نام داشت تفاوت‌های مثبتی پیدا کرده است. تیپ V4 نیز نسخه فول آپشن تارا اتوماتیک محسوب می‌شود.

تارا

مشخصات فنی تارا جدید

در بخش فنی تارا V3 نسبت به تارا V1 تفاوت‌هایی پیدا کرده است. پیشرانه این خودرو همان پیشرانه نسخه‌های قبلی بوده که TU5 پلاس نام دارد. این پیشرانه توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه مجهز به فناوری CVVT بوده که یک نکته مثبت برای پیشرانه این خودرو محسوب می‌شود. اما در تارا دنده‌ای جدید خبری از گیربکس 5 سرعته نسخه قبلی نیست و این خودروی سدان جدید اکنون مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی جدید شده که ضرایب خروجی دیفرانسیل متفاوتی را نسبت به نسخه قبلی دارد. مشخصات فنی تارا دنده‌ای V3 کاملا مشابه به رانا پلاس پانوراماست. 

تارا

مشخصات ظاهری تارا جدید

از نظر ظاهری تارا دنده‌ای جدید در نمای جلو تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. همان چراغ‌های اصلی کشیده با خطوط تند و تیز و گرافیکی نسبتا ساده که چسبیده به جلو پنجره طراحی شده‌اند. همچنین جلو پنجره هم مانند نسخه قبلی بوده و طرح داخلی آن وجه تمایز با تارا اتوماتیک است. بر روی سپر نیز چراغ‌های دایره‌ای مه‌شکن و چراغ‌های مخصوص روز تعبیه شده است. همچنین بر روی سقف نیز یک آنتن کوسه‌ای تعبیه شده است.

در نمای جانبی کماکان تغییری رخ نداده و ظاهر نسبتا ساده اما هماهنگ با دیگر بخش‌های خودرو مشخص است. اما در نمای عقب مهمترین بخش تارا که در نسخه‌های پیشین انتقادات زیادی به آن می‌شد بالاخره تغییر کرد. چراغ‌های بهم پیوسته بخش عقب تارا در نسخه‌های V1 و V2 طراحی بد و البته با نور بسیار آزار دهنده در بخش میانی داشت که اکنون در نسخه‌های جدید V3 و V4 این قسمت تغییر پیدا کرده و گرافیک چراغ بسیار بهتر از قبل شده است. اما دیگر قسمت‌های این قسمت نیز کماکان ثابت مانده و تغییری را شاهد نیستند. 

داخل تارا جدید

اما با ورود به کابین عمده تفاوت‌های تارا جدید دنده‌ای با نسخه پیشین آشکار است. اولین مورد انتقال کلیدهای شیشه بالابر به روی درب‌ها بوده که تغییری مثبت تلقی می‌شود. همچنین طرح رو دری‌ها نیز به روز شده و ظاهر بهتری پیدا کرده‌اند. به همین خاطر اکنون در تارا دنده‌ای جدید کنسول میانی تغییر ظاهری پیدا کرده و چند فضای مختلف خصوصا فضاهایی برای قرار دادن تلفن همراه به آن اضافه شده است. زیر درب‌های جلو نیز یک چراغ لوگوی ایران‌خودرو تعبیه شده که هنگان باز شدن درب‌های جلو نشان ایران خودرو را بر روی زمین می‌اندازد. همچنین زیر آرنجی نیز به صندلی‌های عقب افزوده شده و دستگیره‌های سقفی هم به صورت جمع شونده طراحی شده‌اند.

چراغ پشت تارا

امکانات رفاهی و ایمنی تارا جدید

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز تارا دنده‌ای جدید به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، رینگ فولادی ۱۵ اینچی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی دستی، شیشه ها و آینه های برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور پایش باد تایرها چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های عقب دودی، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، چراغ خوشامد گویی زیر درهای جلو، زیر آرنجی سرنشینان جلو، زیر آرنجی سرنشینان عقب و سانروف برقی مجهز شده است. 

تارا

در مجموع تارا دنده‌ای جدید تفاوت‌هایی نظیر جعبه دنده 6 سرعته دستی، طرح جدید چراغ‌های عقب، اضافه شدن آنتن کوسه‌ای، طراحی جدید رودری‌ها، منتقل شدن کلیدهای شیشه بالابر بر روی درب‌ها، اضافه شدن تزئینات مشکی پیانویی کابین، اضافه شدن سانروف، طراحی موبایل باکس بر روی کنسول میانی و اضافه شدن زیر آرنجی صندلی‌های عقب را نسبت به تارا دنده‌ای قبلی دارد.   

تارا

کد خبر 141914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha