معرفی برترین خودروهای آفرودی جهان؛ از لندروور دیفندر تا تویوتا لندکروز

بیراهه نوردی یا به قولی آفرود، در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و تویوتا در این میان موردپسندترین خودروی آفرود را تولید می‌کند. در این مقاله با برترین خودروهای آفرودی جهان آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای آفرودی در سال‌های اخیر از یک وسیله تخصصی به وسیله سرگرمی تبدیل شده است و آفرود را در میان رانندگان عادی و البته ثروتمند تبدیل به یک تفریح لذت‌بخش کرده است.

آفرود به عنوان یک سرگرمی نسبتا گران قیمت به خصوص در ایران را باید یک تفریح چند وجهی و گروهی دانست که نیاز به طیف متنوعی از تخصص‌ها از مکانیک و مسیریابی تا اصول بقا دارد.

در این گزارش قصد داریم تا ۱۰ خودروی برتر با توانایی آفرود و بیراهه نوردی را برای شما معرفی کنیم، خودروهایی که بیشتر آن‌ها در بازار ایران وجود ندارد یا فراتر از قدرت خرید اکثریت مطلق جامعه است.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر در لیست ۱۰ خودروی برتر آفرودی رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

دیفندر
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر هر چند نتوانسته است تجربیات روزهای سری ۱ را تکرار کند اما همچنان برترین خودروی آفرودی جهان است.

لندروور دیفندر بر خلاف سری نخست که هیچ نکته خاص تجملاتی و زیبایی بصری نداشت و تنها شما را با اطمینان به مقصد می‌رساند به طور کلی متفاوت استو تبدیل به نمادی برای آفرود تجملاتی شده است.

لندروور دیفندر با موتور V۸ با کمک الکترونیکی، کنترل آب و هوا و داشبورد دیجیتال تجربه آفرود لوکس و راحت را فراهم کرده است.

جیپ رانگلر

جیپ را باید برندی مترادف با ماجراجویی از آمریکای شمالی دانست که هر چند مانند سایر خودروهای آفرودی تجربه حضور در جنگ را دارد اما هیچ کدام نتوانستند موفقیت‌های جنگی جیپ را تکرار کنند.

جیپ
جیپ رانگلر

جیپ رانگلر از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌تواند در مسیرهای ناهموار به راحتی تردد کند و این موفقیت را مرهون فاصله محوری کوتاه است که زوایای ورود و خروج مناسبی برای این خودرو فراهم ساخته است.

امکان شخصی سازی از محبوب‌ترین امکانات جیپ رانگلر نزد خریداران است چرا که خریداران می‌توانند تایرهای مختلف را بسته به نیاز خود و بدون ایجاد محدودیت در عملکرد روی خودرو نصب کنند.

تقسیم کشش ۵۰-۵۰ بین محور عقب و جلو در حالت ۴x۴ نیز از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت جیپ به عنوان یک وسیله نقلیه آفرودی مناسب نزد ماجراجویان است.

مرسدس بنز جی کلاس

مرسدس بنز جی کلاس پای ثابت هر لیستی است که اشاره به خودروهای آفرودی دارد هر چند که به نظر برخی این خودرو یک شاسی بلند لوکس است تا خودروی آفرودی.

مرسدس بنز جی کلاس هر چند قابلیت بالایی در تردد شهری دارد اما این تصور که خودروهای بنز تنها مناسب تردد در شهر هستند را باطل کرد.

بنز
مرسدس بنز جی کلاس

جی کلاس که در ایران به دلایل برخی مباحث تاریخی تبدیل به نماد تفاوت اقتصادی دو دوره مختلف شده است با ترکیب امکانات تجملاتی با استحکام، یک خودروی استثنایی را تولید کرده است.

مرسدس بنز جی کلاس خودرویی محبوب بین علاقمندان ماجراجویی، گانگسترها و باندهای خلافکار روس و البته ثروتمندان است.

مرسدس بنز جی کلاس با پیشرانه وی ۸ و گیربکس ۹ سرعته در طیف وسیعی از شرایط مختلف رانندگی امکان تردد دارد.

تویوتا تاکوما تی آر دی پرو

تویوتا هم که پای ثابت و همیشگی در لیست برترین سازندگان خودروهای آفرودی قرار دارد و برخلاف مرسدس بنز نه با یک محصول بلکه چند محصول پرطرفدار در این رده تولید کرده است.

تویوتا تاکوما یکی از محصولات تویوتا ویژه آفرود و ماجراجویی است که جای خالی آن در ایران به شدت احساس می‌شود.

تویوتا
تویوتا تاکوما

پیکاپ تویوتا تاکوما با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری وی ۶ و گیربکس اتوماتیک  نیرو به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند و فضای مناسبی برای حمل بار در کنار ظرفیت ۵ سرنشین دارد.

تویوتا تاکوما به تجهیزات الکترونیکی کمکی برای تردد در مسیرهای ناهموار و فقل دیفرانسیل عقب برای تردد در شرایط مختلف برخوردار است.

سیستم تعلیق تویوتا تاکوما به نحوی ساخته شده است که برای مقابله با هر شرایطی مقاوم است.

تویوتا فوررانر تی آر دی پرو

تویوتا فوررانر هم دومین محصول تویوتا در لیست برترین خودروهای آفرودی جهان است که براساس پلتفرم تاکوما و در قالب یک شاسی بلند عرضه شده است.

تویوتا فوررانر به ویژگی آفرود پیشرفته کنترل کرال مجهز است که در مسیرهای سخت کنترل دریچه گار و ترمز را در دست می‌گیرد تا تمرکز راننده بر هدایت وسیله نقلیه باشد.

تویوتا
تویوتا فوررانر

دوربین‌های تویوتا فوررانر نیز تصاویر جانبی خودرو در محیط را از طریق مانیتور برای راننده نمایش می‌دهد.

فوررانر بل یک موتور ۴ لیتری وی ۶ انتخابی مناسب برای علاقمندان ماجراجویی با خودرو است.

لندروور دیسکاوری

لندروور دیسکاوری یک شاسی بلند ۷ نفره و مختص آفرودهای خانوادگی است.

لندروور
لندروور دیسکاوری

زاویه ورود ۳۴ درجه، زاویه خروج ۳۰ درجه و زاویه رمپ ۲۷.۵ درجه‌ای بخشی از توانایی‌های دیسکاوری در مسیرهای سخت است.

دیسکاوری دارای پیشرانه ۲ لیتری دائمی AWD با سیستم تعلیق بادی الکترونیکی و دینامیک تطبیقی است.

تویوتا راو ۴ اودونچر

تویوتا واو ۴ سومین محصول تویوتا در لیست برترین خودروهای آفرودی دنیا است که قابلیت آفرودی را در کنار تردد شهری ارائه می‌کند.

معرفی برترین خودروهای آفرودی جهان؛ از لندروور دیفندر تا تویوتا لندکروز
تویوتا راو۴

تویوتا راو ۴ با پیشرانه ۲.۵ لیتری و گیربکس ۸ سرعته با قابلیت انتخاب حالت گل و ماسه، سنگ و خاک، برف و نرمال، کشش کنترل شده الکترونیکی را برای رساندن به بیشترین عملکرد خودرو در این مسیرها ممکن می‌کند.

جیپ گرند چروکی تریل هاوک

جیپ نیز در این لیست دو نماینده دارد که دومین نماینده می‌تواند تجربه یک رانندگی راحت آفرودی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.

جیپ
جیپ گرندچروکی

جیپ گرند چروکی با پیشرانه ۳.۶ لیتری و گیربکس ۸ سرعته از محبوب‌ترین خودروهای آفرودی به خصوص در آمریکای شمالی است.

در این مدل از جیپ نیز، دوربین خودرو مسیر پیش رو را برای راننده روی کنسول مرکزی نمایش می‌دهد تا راننده دید بهتری به مسیر و آگاهی از موانع داشته باشد.

سوبارو اوت بک

حضور محصولی از سوبارو در لیست برترین خودروهای آفرودی شاید کمی عجیب به نظر آید اما سوبارو در این خودرو از تجارب شرکت در مسابقات رالی بین‌المللی بیشترین استفاده را کرده است.

سوبارو اوت بک مانند محصولات سایر خودروسازان ژاپنی از مصرف سوخت پایینی حتی در آفرود برخوردار است اما این مهمترین ویژگی خودروی آفرودی سوبارو نیست.

سوبارو
سوبارو اوت بک

خودروی آفرودی سوبارو از فناوری‌های پیشرفته برخوردار است که تنها در خودروهای لوکس دیده می‌شود.

فناوری کمک راننده و هشدار برخورد از جلو برخی از امکانات خودروی آفرودی سوبار است.

سوبارو اوت بک در تیپ‌های مختلف و پیشرانه‌های متنوع عرضه می‌شود.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر آخرین خودرو در لیست و چهارمین محصول آفرودی تویوتا نیز موفق‌ترین خودروی جهان در مسیرهای سخت و ناهموار است.

تویوتا لندکروزر را باید خودروی محبوب تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری دانست که اتفاقا این محبوبیت حواشی زیادی هم برای خودروساز ژاپنی همراه داشت.

تویوتا
تویوتا لندکروز در خدمت داعش

تویوتا لندکروز نه تنها محبوب تروریست‌ها بلکه محبوب‌ترین خودرو در غرب آُسیا نیز هست و شاید بتوان آفریقا و استرالیا را بعد از غرب آسیا مهم‌ترین مقصد تویوتا لندکروز دانست.

تویوتا لندکروز در تاریخ ۷۰ ساله خود که اتفاقا از تاریخ تاسیس برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر است خود را به عنوان یک خودروی آفرودی قابل اعتماد معرفی کرده است.

محبوبیت تویوتا نیز دلایل بسیاری دارد که از حوصله این گزارش خارج است اما استحکام بالا، قابلیت تردد در مسیرهای ناهموار و موتور قدرتمند در کنار امکانات روز، برخی از دلایل محبوبیت جهانی تویوتا لندکروزر است.

کد خبر 141917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha