تیگو 9 یا فونیکس تیگو9؛ شاسی بلند 7 نفره چری به ایران می‌آید؟ +عکس

تیگو 9 به عنوان پرچمدار چری در بازار خودرو یک شاسی بلند هفت نفره است که هر چند پیش از این تصاویر رسمی آن منتشر شده بود اما تصاویر جدید تیگو 9، این شاسی بلند چری را در نمایندگی‌های چری نشان می‌دهد و با توجه به حضور تیگو 8 پرومکس در ایران، می‌توانیم انتظار ورود تیگو9 به کشور را با نام فونیکس تیگو 9 داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چری و سری خودروهای تیگو به واسطه سال‌ها حضور در ایران از خودروهای شناخته شده برای ایرانیان است که هر چند نسبت به خودروسازان ایرانی از تجربه کمتری برخوردار است اما توانسته در طول بیش از دو دهه فعالیت، خود را به عنوان یک خودروساز پیشرو در بازارهای جهانی تثبیت کند.

تیگو نام یک سری از کراس اوورها و شاسی بلندهای چری است که در ایران نیز حضور دارد و جدیدا تحت نام فونیکس به بازار عرضه شده است. جدیدترین تیگو در ایران هم خودرویی نیست جز تیگو 8 پرو و تیگو8 پرومکس که با استقبال خوبی از سوی خریداران خودرو مواجه شده است.

چری تیگو 9

تیگو 9 آخرین خودروی از خانواده 14 مدلی و در حال گسترش تیگو در ابعاد و قیمت‌های مختلف است که به تازگی وارد نمایندگی‌های چری در چین شده است.

تیگو 9 با فاصله محوری 2820 میلی‌متر به وضوح خودرویی سایز بزرگ است.

چری تیگو 9

دستگیره‌های تاشو، پروژکتورهای زیبا و یکپارچه، اسپویلر یا بال عقب و رینگ‌های 20 اینچی از متمایزترین نکات ظاهری در چری تیگو 9 است البته نمی‌توان طراحی ستون D چری تیگو 9 را نیز نادیده گرفت چراکه ستون دی به نحوی طراحی شده که گویی ستون بین شیشه‌های دوطرف محو شده است.

فضای داخلی چری تیگو 9 نیز همچون دیگر خودروهای جدید چری با صفحه نمایش دیجیتال بزرگ حالتی مدرن و به روز دارد البته وجه تمایز آن با دیگر مدل‌های تیگو به خمیده بودن این صفحه دوگانه بازمی‌گردد. جایگاه شارژ وایرلس برای دو گوشی، دریچه‌های تهویه هوای سه گانه در مرکز داشبورد، فضای جانبی زیر کنسول و فرمان دی‌کات از مشخصه‌های کابین تیکو9 چری است.

کابین چری تیگو 9

چری تیگو 9 از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی جدید با قدرت 261 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متری بهره می‌برد و به وسیله یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیرو را به هر چهار چرخ چری تیگو9 منتقل می‌کند. حداکثر سرعت اعلام شده برای تیگو9 205 کیلومتر در ساعت است.

چری تیگو 9

بنابرادعای افرادی که خودرو را از نزدیک رویت کرده‌اند، چری با تیگو 9 گامی بزرگ در افزایش کیفیت متریال کابین برداشته است تا عقب‌ماندگی از بی وای دی و جیلی را جبران کند.

کابین چری تیگو 9

البته در تصاویری که منتشر شده است یک تیگو 9 سفید نیز وجود دارد که رنگ بدنه و ستون‌های آن یکسان است و بر خلاف مدل دیگر از ستون سیاه رنگ با طراحی محو خبری نیست. خودروی موجود در تصویر این شائبه را ایجاد کرده که شاید تیگو 9 در دو مدل قابل سفارش باشد.

چری تیگو 9

چری تیگو 9 هم که مانند بسیاری از دیگر خودروهای چینی با تاخیر عرضه شد قرار است با قیمت 170 هزار یوآن چین معادل 25 هزار دلار آمریکا راهی بازار خودرو شود.

در گالری ذیل می‌توانید تصاویر رسمی منتشر شده از چری تیگو 9 را ببینید (ورق بزنید)

کد خبر 141923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha