جی ام سی S350 چه مشخصاتی دارد؟

جی ام سی S350 یکی از خودروهای شاسی بلند چینی بازار ایران است که توسط ریگان خودرو به جاده‌های ایران پا گذاشت. این خودروی قدرتمند از جهات مختلفی نسبت به بیشتر رقبایش سطح بالاتری داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طی سال‌های اخیر بازار خودروهای کراس اوور و شاسی بلند بسیار داغ شده و این سگمنت‌ خودرویی توانسته به سرعت در دل مردم بیشتر کشورهای جهان جا باز کند. به همین خاطر طیف وسیع و بزرگی از خودروسازان سراسر دنیا چند محصول مختلف در این کلاس‌ را تولید کرده و همچنان در حال متنوع‌تر کردن سبد محصولات خود هستند. در این میان خودروسازان چینی با سرعت بیشتری به ساخت این خودروها پرداخته و تواستند به بازارهای مختلفی ورود کنند.

با تحریم شدن ایران فرصت طلایی نصیب خودروسازان چینی شد تا در بازار تشنه ایران وارد شده و با محصولات رنگارنگ خود این بازار را سیراب کنند. در این بین خودروهایی که شباهت بسیاری به خودروهای دیگر کشورهای مطرح از جمله کره، ژاپن و … داشتند موفقیت بیشتری از ابتدا کسب کردند. شرکت ریگان خودرو یکی از کرمانی‌های بازار ایران است که بیشتر با محصول کوپا شناخته می‌شود. کوپا T210 اولین کراس اووری بود که توسط ریگان خودرو به بازار ایران عرضه شد.

کوپا ریگان خودرو

کوپا به سبب طراحی جذاب و شباهت بسیار زیاد به پورشه ماکان و همچنین به علت امکانات مختلف توانست موفقیت نسبتا بالایی را در ایران بدست آورد و اگر مشکلاتی گریبان‌گیر ریگان خودرو نمی‌شد کوپا می‌توانست بیشتر در بازار ایران به حیات خود ادامه دهد. پس از کوپا ریگان خودرو به سراغ یک خودروساز دیگر چینی به نام JMC رفت و شاسی بلند متوسط آنرا که S350 نام داشت را به ایران عرضه کرد. JMC یک خودروساز تقریبا ناشناخته اما با سابقه در چین است که نسبت به بیشتر شرکت‌های چینی چندان سبد محصول متنوعی ندارد.

با شنیدن نام JMC ممکن است بیاد کمپانی خودروسازی جک، یکی از بزرگترین شرکت‌های چینی بیفتید اما اینطور نیست. کمپانی JMC در اصل شرکت خودروسازی جیانگ لینگ نام دارد که از سال 1950 کار خود را با تعمیرات موتور آغاز کرد. پس از چند سال بالاخره این شرکت وارد حوزه خودروسازی شد و توانست چند محصول را تولید کند.

جی ام سی اس350

یکی از محصولات معروف این شرکت خودروی شاسی بلند متوسط S350 است که از سال 2010 وارد خط تولید این شرکت شد. این خودروی کراس اوور علاوه بر بازار چین در کشورهای مختلفی مانند برزیل و الجزایر نیز عرضه و با استقبال خوبی مواجه شد. S350 از سال 2010 تا کنون دو فیس لیفت را تجربه کرده و جدیدترین فیس آن به ایران وارد شد.

بررسی طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری JMC S350 یک خودروی بزرگ و قدرتمند به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط قرار دارد چندان عجیب نیست. S350 بر اساس پلتفرم فورد اورست طراحی شده و از این نظر بیشتر شبیه به خودروهای عضلانی آمریکایی است. بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی، در این خودرو کپی برداری واضحی را شاهد نیستیم و کمپانی JMC تمام تلاش خود را کرده تا محصول خود را با یک طراحی مختص به خودش به بازار عرضه کند.

JMC S350

در نمای جلوی S350 با اینکه دو فیس لیفت بر روی این خودرو صورت گرفته اما همچنان شاهد یک طراحی نسبتا ساده و قدیمی هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت کشیده و بیضی شکل طراحی شده و حالت اخم آلودی را به خودرو داده‌اند. یک خط باریک که شبیه به جلو پنجره بوده دو چراغ‌ را به یکدیگر متصل کرده و در دل خود لوگوی جیانگ لینگ را جای داده اما جلو پنجره و ورودی هوای اصلی زیر چراغ‌ها و در واقع بر روی سپر واقع شده و با خطوط افقی کرومی تزیین شده است. چراغ‌های مه‌شکن نیز در دو طرف سپر تعبیه شده و یک دیفیوزر کرومی نیز وسط سپر طراحی شده است.

با نگاه به نمای جانبی بیش از اینکه با یک خودروی شاسی بلند متوسط روبرو باشید به نظر می‌رسد که با یک شاسی بلند بزرگ روبرو هستید. ستون‌های بزرگ و کشیده و شیشه ردیف سوم که اندازه بزرگی داشته همه و همه نشان دهنده ابعاد بزرگ این خودرو است. گلگیرها کمی بیرون زده از بدنه و برجسته طراحی شده که رخ خودرو را عضلانی‌تر کرده‌اند. یکی از نکات مثبت به کار بردن رکاب در پایین درب‌هاست که سوار و پیاده شدن را راحت‌تر خواهد کرد.

JMC S350

به نمای عقب جی ام سی S350 می‌رسیم جایی که طراحی آن بیش از پیش به یک خودروی شاسی بلند شباهت دارد. چراغ‌های اصلی به صورت یک تکه و بسیار بزرگ طراحی شده و تا روی درب صندوق نیز کشیده شده‌ است.

JMC S350

یک خط کرومی بزرگ دو چراغ‌ را به یکدیگر متصل کرده و پس از آن هم محل نصب پلاک طراحی شده است. نوع طراحی سپر و همچنین بیرون زدگی گلگیرهای عقب این بخش را با ابهت‌تر کرده است. همچنین بر روی سپر هم چراغ‌های مه شکن و یک دیفیوزر نسبتا ساده اما سرتاسری طراحی شده است.

کابین

با ورود به کابین JMC S350 شاهد یک طراحی بازهم ساده و قدیمی هستیم که نسبت به رقبای روز چندان چشم نواز نیست. داشبورد میانی میزبان یک قسمت بزرگ در وسط خود است که با یک خط کرومی از دیگر قسمت‌ها جدا شده است. درون این بخش دریچه‌های عمودی و کشیده تهویه مطبوع، نمایشگر نسبتا بزرگ سیستم مالتی مدیا و کلیدهای کنترلی‌اش قرار گرفته‌اند. پس از آن هم قسمت انتهایی داشبورد میانی میزبان پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو است که البته نمایشگر مستقلی ندارد.

JMC S350

غربیلک فرمان به صورت سه شاخه به همراه خطوط نازک کروم طراحی شده و درون خود برخی کلیدهای کنترلی را جای داده است. صفحه کیلومتر شمار هم به صورت دوگانه آنالوگ دیجیتال بوده که شامل دو عقربه بزرگ آنالوگ در دو طرف و یک صفحه نمایش دیجیتالی در وسط است. یکی از نکات مثبت کابین JMC S350 استفاده از قطعات دکوراتیو با رنگ‌های مختلف از جمله کروم، مشکی پیانویی و مشکی مات است که به همراه تریم دو رنگ مشکی – قهوه‌ای کابین نمای جذابی به خودرو داده است.

JMC S350

کیفیت متریال به کار رفته درون کابین این خودرو بالاست و خوشبختانه در بلند مدت دچار افت کیفیت چندانی نخواهد شد. همچنین فضای کابین دیگر نکته مثبت کراس اوور ریگان خودرو است. به خاطر ابعاد بزرگ، جی ام سی S350 به صورت هفت نفره نیز به بازار عرضه شده و فضای پا و سر در ردیف اول و دوم بسیار مناسب و قابل قبول است. همچنین فضای صندوق عقب در صورت استفاده از ردیف سوم چندان جادار نیست اما در صورتی که صندلی‌های این ردیف بسته باشد بسیار فضای جادار و کاربردی وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی JMC S350 و تجربه رانندگی

در بخش مشخصات فنی، JMC S350 نسبتا پر قدرت ظاهر شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. قلب تپنده کراس اوور S350 یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 202 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور را دارد.

JMC S350

برخلاف اکثر خودروهای چینی که بیشترشان از پیشرانه‌های با تکنولوژی میتسوبیشی استفاده می‌کنند، جیانگ لینگ به سراغ فورد رفته و قلب تپنده محصول خود را با تکنولوژی فورد عرضه می‌کند.

JMC S350

جعبه دنده JMC S350 از نوع اتوماتیک 6 سرعته ساخت کمپانی ZF آلمان بوده که قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. این یکی از بزرگترین نقاط قوت این خودرو است که آن را نسبت به دیگر رقبایش متمایز می‌کند. البته لازم به ذکر است که این خودرو یک نسخه تک دیفرانسیل نیز دارد که به مراتب قابلیت‌های کمتری نسبت به نسخه دو دیفرانسیل آن دارد. مصرف سوخت این خودروی شاسی بلند به صورت ترکیبی حدود 9 لیتر بوده و حداکثر سرعت آن هم 170 کیلومتر بر ساعت است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مستقل جناغی دوبل و در چرخ‌های عقب اتصال چندگانه به‌همراه فنر لول و کمک فنر است.

JMC S350

با توجه به وزن بالای این خودرو و پیشرانه آن نباید انتظار شتاب بالا و خارق العاده‌ای از این خودرو داشته باشیم چرا که هنگامی که پا را روی پدال گاز گذاشتیم حدود 11 ثانیه طول کشید تا سرعت این خودروی بزرگ از 0 به 100 کیلومتر برسد. اما از بحث شتاب که عبور کنیم واقعا این خودرو باز هم نسبت به وزنش مصرف قابل قبولی دارد. از طرفی سواری آن بخاطر بهره بردن از سیستم‌های تعلیق مناسب در مسافت‌های طولانی اصلا آزار دهنده نیست و قابل قبول ارزیابی می‌شود. همچنین مهمترین قابلیت این خودرو استفاده آن در مسیرهای آفرودی است و سیستم تعلیق آن به خوبی می‌تواند ضربات وارد شده را دفع کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

جی ام سی S350 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم خودرویی دست پر و نسبتا پرآپشن محسوب می‌شود. البته این را باید بگوییم که ریگان خودرو نسخه فول این خودرو را به ایران آورده است.JMC S350 به امکانات رفاهی نظیر نمایشگر لمسی 8 اینچی با نویگیشن و بلوتوث، پورت USB، تنظیم برقی صندلی راننده، روکش صندلی چرمی، زیر آرنجی جلو و عقب، جالیوانی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه ویژه سرنشینان عقب، استارت دکمه‌ای، دوربین دید عقب، خروجی برق 12 ولت در قسمت محفظه بار، کروز کنترل، کلید هوشمند، فرمان برقی چند منظوره با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، شیشه‌بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی راهنمادار، دی‌لایت، چراغ‌های مه‌شکن LED جلو، سانروف برقی و باربند سقفی مجهز شده است.

JMC S350

همچنین از جمله امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی، ایربگ‌های ویژه سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش طولی TCS، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و ترمزهای دیسکی جلو و عقب اشاره کرد. این خودرو با اینکه در هیچ تست ایمنی شرکت نکرده اما با توجه به امکانات و پلتفرم آن انتظار می‌رود که ایمنی آن قابل قبول باشد.

کد خبر 142026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha