کد خبر 142207
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
تعمیر کولر خودرو

یکی از اجزای اصلی خودرو که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما نقش مهمی در کیفیت و سلامت خودرو دارد، کولر خودرو است.

به گزارش پرشین خودرو، کولر خودرو به عنوان عامل خنک کننده داخل کابین خودرو شناخته می‌شود در کنار این مورد کولر و سیستم تهویه کلی خودرو در سلامت موتور، گیربکس اتوماتیک و سایر قطعات خودرو نیز نقش دارند. تعمیر کولر خودرو سبب می‌شود تا کولر شما دمای مناسبی را در خودرو ایجاد کند. تعمیر کولر خودرو همانند سایر تعمیرات مرتبط با خودرو تخصصی و به کمک ابزار و تجهیزات خاصی انجام می شود.

تعمیر و سرویس تهویه مطبوع خودرو

آیا هوا گرم است و تهویه مطبوع شما هوای سردی تولید نمی کند؟  دلایل مختلفی وجود دارد که چرا سیستم تهویه خودروی شما یا همان کولر خودروی شما ، کامیون یا SUV شما فقط هوای گرم تولید میکند. کارشناسان ما می‌توانند سیستم تهویه مطبوع شما را بررسی و تعمیر کنند. 

شارژ مجدد کولر خودرو

اگر کابین شما مانند گذشته خنک نمی‌شود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که سیستم تهویه مطبوع خود را دوباره شارژ کنید. شارژ تهویه مطبوع خودرو رایج‌ترین مشکل تشخیص داده شده در سرویس تعمیرات مربوط به کولر خودرو است که خرابی این بخش در خودرو را برطرف می‌کند.

تعمیرات و خدمات سیستم‌های خنک کننده

بدون راهی برای خنک کردن موتور، وسیله نقلیه شما نمی‌تواند به درستی کار کند. موتور به خودی خود خیلی داغ می‌شود و به دلیل گرمای شدیدی که تولید می‌کند کار نمی‌کند.در نتیجه سیستم خنک کننده برای کنترل دمای موتور و خودرو به کار گرفته می شود.

ضد یخ / خنک کننده

ضد یخ  به صورت ترکیب نصف ، نصف با آب مخلوط می‌شود و از رادیاتور و موتور شما عبور می‌کند تا همه چیز را در دمای مناسب نگه دارد. با این حال، مانند همه روغن های خودرو، ضد یخ در نهایت تجزیه می‌شود. به همین دلیل است که کارشناسان ما  توصیه می‌کنند که ضد یخ خود را هر دو سال یا 26000 کیلومتر تعویض کنید. 

فن خنک کننده

فن خنک کننده هوا را در سراسر رادیاتور پمپ می‌کند تا گرمای داغ موتور خارج شود. اگر فن شما خراب شود یا متوقف شود، موتور شما می‌تواند به سرعت بیش از حد گرم شود و در نتیجه دچار مشکلات جدی شود. در تعمیرگاه خودروهای آلمانی، ما فن خنک‌کننده شما را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم تسمه درایو یا تسمه فن به درستی کار می‌کند و شل نشده اند یا ترک نخورده اند.

درپوش فشار

درپوش فشار که به عنوان درپوش رادیاتور نیز شناخته می‌شود، روی مخزن رادیاتور یا روغن خنک کننده قرار دارد. کلاهک فشار شما باید حداقل سالی یک بار از نظر وجود ترک چک شود و توسط مکانیک آموزش بررسی های لازم انجام شود.

مخزن خنک کننده

مخزن خنک کننده سطح روغن خنک کننده در سیستم را متعادل و کنترل می‌کند.  بررسی و سرویس مخزن خنک کننده باید هر بار که برای تعویض روغن اقدام می کنید انجام شود.

ترموستات

ترموستات شما یک وسیله برای سنجش است که جریان روغن خنک کننده را به دلیل دمای روغن خنک کننده تنظیم می‌کند. ترموستاتی که به درستی کار نمی‌کند می‌تواند بدون اینکه متوجه شوید موتور شما را بیش از حد گرم م روغن‌ی کند.

فن خنک کننده ماشین شما ممکن است کمی بی‌اهمیت به نظر برسد و ممکن است بیشتر اوقات از آن غافل شوید. به خاطر داشته باشید که فن‌های خودرو نقش مهمی در وسیله نقلیه شما دارند.  کولر یا همان فن خودرو در اصل رادیاتور را خنک می‌کند که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند. 

به همین دلیل، در صورت مشاهده مشکل، باید فوراً فن رادیاتور خود را تعمیر کنید. عدم توجه به آن ممکن است منجر به آسیب شدیدی شود که می‌تواند هزینه بر باشد. نکته خوب این است که برخی از مشکلات رایج فن خنک کننده راه حل آسانی دارند. تنها چیزی که لازم است این است که برخی از قطعات یا اجزای مهم را بررسی کنید و کارهای لازم را انجام دهید.

تعمیر کولر خودرو

فن خنک کننده خودرو چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفته شد، فن خودرو با کشیدن هوا به داخل و روی رادیاتور، رادیاتور را خنک می‌کند که باعث خنک شدن روغن خنک کننده‌ای می‌شود که در موتور جریان دارد. هنگامی که فن دیگر کار نمی‌کند، هوا همچنان از طریق پوشش رادیاتور به داخل جریان می‌یابد. با این حال، سرعت جریان و دمای هوا به سرعت خودرو بستگی دارد. در یک جاده خالی، جریان هوا برای خنک ماندن خودرو کافی است. با این حال، در ترافیک سنگین، این احتمال وجود دارد که جریان هوا محدود شود، که می‌تواند منجر به موارد زیر شود: گرم شدن بیش از حد و خرابی واشر سر. 

در زیر چهار مورد وجود دارد که باید در مواقعی که سیستم خنک کننده خودرو شما بهینه نیست بررسی کنید.

سیم کشی فن

اولین قسمتی که باید بررسی شود سیم کشی فن در زمانی که فن کار نمی‌کند است. با جدا کردن سیم‌های تغذیه مثبت و منفی شروع کنید (باید تقریباً 12 ولت DC خارج شود). سپس، بررسی کنید که آیا جریان با ولت متر وجود دارد یا خیر. اگر نه، به سیم‌ها و رله فن زیر کاپوت ماشین نگاه کنید. اگر ولتاژ رله اصلی فن رادیاتور وجود داشته باشد، ممکن است فن معیوب باشد و باید تعویض شود.

سنسور دما

سنسور دمای سیستم را می‌خواند و تعیین می‌کند که چه زمانی فن را روشن کند. اگر به درستی کار نکند، احتمال دارد فن روشن نشود و در نتیجه خودرو بیش از حد گرم شود. گفته شد، سنسور موجود در پوشش ترموستات را بررسی کنید. این کار را با جدا کردن سیم کشی از سنسور و لمس آنها به یکدیگر انجام دهید. اگر فن روشن شود، تنها به این معنی است که سنسور نیاز به تعویض دارد.

سطح روغن خنک کننده

به غیر از سنسور دما، سطح روغن خنک کننده نیز باید بررسی و ارزیابی شود. به مخزن نگاه کنید و مطمئن شوید که در سطوح حداقل و حداکثر علامت گذاری شده است. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور، سطوح باید در نزدیکی یا حداکثر علامت باشند.

کلاچ فن

کلاچ فن را نیز نباید نادیده گرفت زیرا فن را روی موتور نگه می‌دارد و به چرخش آن کمک می‌کند. این احتمال وجود دارد که فنرهای داخل کلاچ فن به مرور زمان خورده یا فرسوده شوند. اگر به نظر می‌رسد که تمام قسمت‌های دیگر به طور عادی کار می‌کنند، به احتمال زیاد خرابی فن ناشی از کلاچ است. اگر واقعاً مقصر است، باید فوراً تعویض شود.

بازرسی منظم خودرو، از جمله روی فن خنک کننده، برای طول عمر خودرو بسیار مهم است. اگر فن خنک کننده از کار افتاد، حتما قطعات ذکر شده در بالا را بررسی کنید. اگر از قبل قدیمی، ترک خورده و خشک شده است، ضروری است که فوراً آن را تعویض کنید. 

به خاطر داشته باشید که فن خنک کننده یکی از حیاتی‌ترین قطعات وسیله نقلیه شماست. بدون آن، موتور شما خیلی سریع داغ می‌شود و در نتیجه آن را خراب می‌کند.

تعمیر کولر خودرو

سوالات متداول

سیستم خنک کننده موتور چیست؟

سیستم خنک کننده موتور از داغ شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند. اگر دمای موتور خیلی پایین بیاید، وسیله نقلیه شما از طریق سوخت بیشتری می‌چرخد. اگر بیش از حد بالا بیاید، برای مدت طولانی، موتور ممکن است آسیب ببیند یا از بین برود.

یک سیستم خنک کننده از موارد زیر تشکیل شده است:

    • رادیاتور و درپوش رادیاتور برای کنترل فشار داخل سیستم
    • ترموستات
    • پمپ آب برای گردش روغن خنک کننده
    • شیلنگ‌های اتصال برای انتقال روغن خنک کننده

یک سیستم خنک کننده موتور با عبور روغن خنک کننده از موتور به رادیاتور کار می‌کند. با حرکت روغن خنک کننده در این قسمت‌ها، گرما را از موتور جذب می‌کند.روغن گرم سپس از طریق یک شلنگ لاستیکی به رادیاتور منتقل می‌شود، در آنجا قبل از بازگشت به موتور برای جمع‌آوری گرمای بیشتر، با هوا خنک می‌شود.

آیا می‌توانید تمام قسمت‌های سیستم خنک کننده خودروی من را تعمیر یا تعویض کنید؟

بله ما میتوانیم. در خدمات تعمیرات سیستم خنک کننده مجموعه ما تنها از قطعات خنک کننده قوی و بادوام بین المللی تهیه شده‌اند استفاده می‌شود. طیف وسیعی از قطعات خنک کننده جایگزین در مجموعه ما شامل فن‌ها، مخازن، ترموستات‌ها، خنک کننده‌های روغن، کلاهک‌ها، گیره‌ها و شیلنگ‌ها می‌باشند و همگی با گارانتی یکساله کتبی ارائه می‌شوند.

تعمیر کولر خودرو در تعمیرگاه خودروهای آلمانی

خدمات تعمیر کولر خودرو و سیستم تعویه مطبوع خودرو در تعمیرگاه خودروهای آلمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بررسی کمپرسور
  • تمیز کردن کندانسور
  • آزمون عملکرد
  • بررسی نشت
  • اتصالات تسمه و شلنگ را سفت کنید
  • ارزیابی کامل و شارژ مجدد موجود است

بدون تعمیر و نگهداری منظم، تهویه مطبوع و کولر وسیله نقلیه شما می‌تواند هر سال حدود پنج درصد از کارایی اولیه خود را از دست بدهد. منتظر نمانید تا سیستم تهویه مطبوع شما شروع به دمیدن هوای گرم کند.

ما امیدواریم که برنامه تحویل به موقع و تخصصی تعمیرگاه خودروهای آلمانی تعهد ما را به شما نشان دهد و اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز می‌توانید با خیال راحت خودروی خود را برای تعمیر و سرویس به تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج منتقل کنید.

وبسایت: germany-service-center.com

مجید طارمی: 09125636860

کد خبر 142207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha