کد خبر 142208
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
"پیک های پیام آور نوروز" به ترکمنستان رسیدند

رالی تور گردشگری "پیک های پیام آور نوروز" کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که در مسیر ایران- ترکمنستان- ازبکستان و تاجیکستان در حرکت است، همزمان با دهمین‌ روز پیمایش خود، به ترکمنستان رسید. 

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی تور فرهنگی و گردشگری که برای اولین بار با شرکت ۲۸ دستگاه خودرو کمپر و کاروان با حضور اعضای خانواده های ایرانی از استان های مختلف کشور در حال برگزاری است، همزمان با برپایی جشن های نوروزی در کشورهای مسیر از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی وارد کشور ترکمنستان شد. 

رالی تور گردشگری - فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها آغاز شده است. 

در طول مسیر حرکت این پیک ها، برنامه های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت کنندگان در تور از جاذبه های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید می کنند. 

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری "پیک های پیام آور نوروز" است.

کد خبر 142208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha