کد خبر 142211
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
بهترین روش استعلام معاینه فنی خودرو

چنانچه به دنبال استعلام معاینه فنی خودرو خود هستید و یا نگران شده‌اید که تاریخ معاینه فنی خودرو شما به پایان رسیده، در این مقاله می‌توانید استعلام معاینه فنی را برای خودرو خود دریافت کنید.

به گزارش پرشین خودرو، با توجه به اینکه دریافت معاینه فنی برای خودروهای با طول عمر بالا اجباری شده و داشتن برگه این معاینه فنی تبدیل به یکی از مدارک اصلی برای تردد در سطح کلان‌شهرها شده است، از این رو لازم است تا شما حتما این مراحل را در یکی از مراکز در نظر گرفته شده برای معاینه فنی انجام دهید.

در صورتی که قبلا در یکی از این مراکز معاینه فنی خودرو خود را دریافت کرده باشید، می‌توانید از طرق مختلف دوباره استعلام آن را بگیرید.

استعلام معاینه فنی

اگر به دنبال استعلام معاینه فنی خودرو خود هستید و یا نگران شده‌اید که تاریخ معاینه فنی خودرو شما به پایان رسیده، تا چند دقیقه آینده در این مقاله می‌توانید این استعلام را برای خودرو خود دریافت کنید.

استعلام معاینه فنی خودرو

برای استعلام معاینه فنی خودرو سه روش مختلف پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از هر یک از این سه روش استفاده کنید. البته در ادامه همراه با توضیح کامل هر یک از این روش‌ها، مزیت‌ها و معایب آنها را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت تا بتوانید بهترین روش را برای دریافت این استعلام استفاده نمایید.

روش اول استعلام پیامکی

اولین روشی که برای استعلام معاینه فنی خودرو باید به آن اشاره کنیم، استفاده از سامانه پیامکی در نظر گرفته شده برای این موضوع است. شما می‌توانید بدون نیاز به حضور در هیچ سامانه‌ای و تنها با پیامک، معاینه فنی ماشین خود را استعلام بگیرید. در این روش البته نیاز به کد VIN خودرو خود و پلاک آن نخواهید داشت و تنها کافی است یک بار این مشخصات را ثبت نمایید، ولی حتما باید با شماره‌ای استعلام بگیرید که به نام راننده ماشین و مالک آن باشد. در این روش ساده تنها کافی است عدد 1 را به شماره 2008 ارسال کنید. بعد از ارسال این عدد استعلام مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد.

مزیت‌ها:

بهترین مزیت این روش سادگی آن است. در این روش استعلام جز در ثبت نام اولیه نیاز به هیچ مشخصاتی نداشته و با ارسال عدد 1 می‌توانید این استعلام را دریافت کنید.

معایب:

شواهد و گزارشات نشان می‌دهد که در اکثر مواقع کاربران نمی‌توانند از این سامانه برای دریافت استعلام خود استفاده نمایند. در حقیقت سامانه عملا خیلی کار نمی‌کند. به همین دلیل نمی‌توانیم این راه‌حل را به عنوان بهترین روش استعلام معاینه فنی خودرو معرفی کنیم. شما نیز احتمالا با امتحان این روش به مشکل خواهید خورد و هیچ استعلامی برای شما ارسال نمی‌شود. البته در سامانه این استعلام عنوان شده که در صورت ثبت شدن شماره تماس حتی 10 روز قبل از پایان یافتن زمان معاینه فنی برای شما پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

معاینه فنی خودرو

روش دوم استعلام با کد USSD

راه‌حل دومی که برای این استعلام می‌توانید استفاده کنید، کد USSD است. این روش تقریبا مشابه با روش قبلی است، اما با این تفاوت که به جای پیامک کافی است کد *2008# را در موبایل خود بگیرید. البته سیم کارت مورد نظر باید به نام مالک خودرو باشد. در قدم بعدی باید اطلاعاتی مانند VIN خودرو و شماره پلاک آن را وارد کنید که این اطلاعات در کارت خودرو شما در دسترس است و می‌توانید از روی کارت آنها را وارد کنید. سپس استعلام مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد.

مزیت‌ها:

استفاده از این روش برای استعلام معاینه فنی خودرو نیز ساده و سریع است و نیاز به هیچ چالش خاصی نخواهد داشت.

معایب:

متاسفانه شاهد هستیم که کد USSD در نظر گرفته شده برای این استعلام در بسیاری از مواقع خارج از دسترس است و خدمات ارائه نمی‌دهد. خودمان هم در زمان نگارش این مقاله چند بار امتحان کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم. بسیاری از کاربران نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این روش کارگر نشده و نمی‌توانند از آن استفاده نمایند. از این رو آن را نیز نمی‌توانیم به عنوان بهترین روش استعلام تعریف کنیم و عملا تنها یک راه‌حل دیگر باقی خواهد ماند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روش سوم استفاده از سامانه استعلام معاینه فنی خودرو

آخرین روشی که برای این استعلام باید به شما معرفی کنیم، استفاده مستقیم از سامانه در نظر گرفته شده برای آن است. این روش همیشه می‌تواند شما را به پاسخ این استعلام برساند، اما قبل از آن لازم است مراحل خاصی را طی کرده و ثبت نام خود را در سایت سیمفا تکمیل نمایید. تنها در صورت ثبت نام و وارد کردن کامل مشخصات است که می‌توانید از خدمات این سایت برای استعلام معاینه فنی خودرو خود استفاده کنید. البته تمام دردسر وارد کردن مشخصات فقط برای بار اول است و از مراجعات بعدی بدون نیاز به وارد کردن هیچ مشخصاتی می‌توانید برای دریافت استعلام از آن بهره‌مند شوید. اما لازم است تا مراحل استفاده از این سامانه را یک بار به صورت کامل با هم مرور کنیم.

بهترین روش استعلام معاینه فنی

با استفاده از مراحل زیر می‌توانید برای استعلام معاینه فنی ماشین خود اقدام نمایید:

  • ابتدا وارد سایت این سامانه به نشانی symfa.ir شوید.

  • دقت داشته باشید که این سایت خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌نماید و تنها برای استعلام معاینه فنی کاربرد ندارد. برای این منظور باید در نوار ابزار بالای در نظر گرفته شده برای سایت، گزینه استعلام معاینه فنی را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی این گزینه به صفحه بعدی خواهید رفت.

  • در پنجره جدید باز شده باید روی گزینه ورود به سامانه استعلام کلیک کنید تا به این سامانه هدایت گردید.

  • در قدم بعدی از شما خواسته می‌شود تا یک شماره موبایل معتبر را وارد کنید. بهتر است این شماره موبایل متعلق به مالک خودرو مورد نظر باشد. همچنین در ادامه مراحل باید کد ارسال شده به آن را وارد نمایید. از این رو باید شماره معرفی شده حتما در دسترس باشد. شماره موبایل خود را وارد کرده و روی گزینه ارسال کلیک کنید.

  • در مرحله بعدی نوبت به پر کردن مشخصات و همچنین کد ارسال شده به موبایل شما می‌رسد. در این مرحله نیاز به وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد ملی و یک رمز عبور در نظر گرفته شده برای استفاده از خدمات سایت خواهید داشت. همچنین در انتها کد ارسال شده را نیز باید وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید.

  • مراحل ثبت‌نام شما در سامانه در قدم قبلی به پایان رسید. حالا نوبت به این رسیده تا وارد سامانه شده و برای دریافت استعلام اقدام نمایید. برای این منظور در منو باز شده گزینه سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران را انتخاب نمایید.

  • گزینه استعلام معاینه فنی را انتخاب کنید.

  • در کادر باز شده شماره پلاک خودرو را به صورت کامل به همراه شماره VIN آن را وارد نموده و بعد از اینکه مشخصات خودرو خود را به صورت دقیق مشاهده کردید، گزینه ثبت را بزنید تا خودرو شما در سامانه ثبت شود.

  • حالا یک بار دیگر با انتخاب سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و استعلام معاینه فنی مشخصات خودرو خود را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن می‌توانید استعلام معاینه فنی خودرو خود را مشاهده کنید.

منبع: مجله خودرو آریان یدک

کد خبر 142211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha