اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ، مصداق توان بالقوه تولید خودرو برقی در کشور است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تولید اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل را مصداق توان بالقوه تولید خودرو برقی در کشور دانست و با توجه به اعطای نشان استاندارد به این اتوبوس ابزار امیدواری کرد با درایت مدیران شرکت های خودروسازی،شاهد توسعه صنعت خودرو برقی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی اسلام پناه در مراسم اعطای نخستین نشان استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل که در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد، با اشاره به وعده رونمایی از اولین خودرو برقی در اردیبهشت ماه افزود: امروز، روز مبارک و ارزشمندی در صنعت خودرو کشور است و این اتفاق که همراه با رونمایی و اعطای نشان به اتوبوس برقی در شرکت ایران خودرو دیزل شد را به فال نیک می گیریم.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید جز با مقیاس اقتصاد تولید کیفی ممکن نخواهد بود، تاکید کرد: وقتی صحبت از تولید می شود هدف تولید کیفی است، محصولی که می تواند بازار را تامین، تولید را ارتقاء و موجب تقویت تحقیق و توسعه شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نباید بر روی موضوع کیفیت در تولید کوتاهی شود، هدف این سازمان را کمک به ارتقای کیفی تولیدات داخلی و سرعت گرفتن تولید در کشور دانست و تصریح کرد: کیفیت ، مرغوبیت و رقابتی بودن تولید از موضوعات مورد تاکید در فرمایشات مقام معظم رهبری است به همین منظور امسال بسته تحولی 56 صفحه‌ای با ۴۶ ماده را تدوین و ابلاغ شده است تا به هدف رشد تولید کیفی در سال جاری دست یابیم.

اسلام پناه افزود : تولید کیفی می تواند به رشد تولید، درآمد، صادرات و تقویت زنجیره تولید بیانجامد و به همین دلیل بر این مساله تاکید خاص داریم.

وی همچنین با توجه به تولیدات کیفی خودروسازان تاکید کرد : بر همین اساس انتظار می رود ناوگان شهرداری ها و مجموعه های بزرگی که مصرف خودرو تجاری و مسافری دارند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

رئیس سازمان استاندارد در پایان خواستار توسعه پلتفرم و افزایش درصد داخلی سازی محصولات تجاری برقی و جبران عقب ماندگی های گذشته در این صنعت شد و خاطر نشان کرد : خودرو برقی سوخت پاک و هوای پاک را به همراه دارد در واقع افزایش تولیدات برقی و هیبریدی علاوه بر توسعه سوخت پاک و ذخیره انرژی در کشور می تواند توسعه صادرات محصولات داخلی برقی را رقم بزند.

کد خبر 142593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha