خودروسازان هزینه‌ها را كاهش دهند

پرشین خودرو: رییس دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان بزرگ هزینه‌های سربار زیادی دارند كه با مدیریت بر آن‌ها می‌توانند قیمت تمام شده تولید محصولات را كاهش دهند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، محمدحسن شجاعی‌فرد اظهار كرد:‌ بخش قابل توجهی از مشكلات خودروسازان مربوط به نحوه مدیریت در این شركت‌هاست. وی با بیان اینكه مدیران شركتهای خودروساز خود را تنها در نقش یك بنگاه‌دار می‌بینند كه باید سود بنگاه را حفظ كرده و افزایش دهد، خاطرنشان كرد: به این ترتیب آنها از دیگر حوزه‌های مدیریت از جمله رشد بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها برای كاهش قیمت تمام شده تولید غافل شده‌اند. رئیس دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: خودروساز در شرایطی كه به دلایلی از جمله رشد نرخ ارز و قیمت مواد اولیه با افزایش هزینه‌های تولید مواجه شده است، تنها راه را برای جبران رشد هزینه‌ها، افزایش قیمت فروش خودرو می‌داند. وی افزود: ‌این در حالی است كه خودروسازان خارجی رشد قیمت را آخرین راه جبران افزایش هزینه‌های تولید دانسته و تا حد ممكن از این كار خودداری می‌كنند؛ به‌گونه‌ای كه این نحوه مدیریت، ثبات نرخ محصولات تولیدی آنها را به دنبال داشته است. شجاعی‌فرد با بیان اینكه با توجه به تعرفه 90 درصدی واردات، خودروسازان بازاری انحصاری را در اختیار دارند، تصریح كرد: در این شرایط رشد بی رویه قیمت خودرو ظلم به مصرف‌كننده‌ای است كه انتخاب دیگری به جز محصولات داخلی ندارد.
کد خبر 14948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح ا... ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    بالاخره يكي پيدا شد كه حرف منطقي بزنه متاسفانه خودروساز كوچكترين احترام و اهميتي به مشتري نمي دهد و تا تقي به توقي مي خورد و احساس ميكند درصدي از سودش كم خواهد شد مي خواهد با بالا بردن قيمت آن را جبران كند . متاسفم براي پشتيبانيهاي كوركورانه دولت از خودروسازان داخل در گذشته و خوشحالم از اينكه دولت فعلا چند وقتي است جلوي زياده خواهي آنها تسليم نمي شود .