تقاضای 700میلیون یورو ارز مبادله ای از سوی خودروسازان

پرشین خودرو: خودروسازان برای افزایش تولید و تامین نقدینگی دریافت 700 میلیون یوور ارز از مرکز مبادلات ارزی را درخواست کرده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام این مطلب اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارزی و عدم تامین نقدینگی مدتی میزان تولید خودرو درکشور کاهش یافت. وی افزود: پیش از این روزانه سه هزار دستگاه از سوی دو خودروسازی بزرگ کشور تولید می شد اما با بروز مشکلات مذکور سقف تولید خودرو در این دو شرکت به کمتر از دو هزار دستگاه در روز رسید. وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان این مطلب که هم اکنون میزان تولید خودرو از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی به بیش از دو هزار دستگاه در روز رسیده است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات این صنعت بتوانیم میزان تولید خودرو از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی را به سه هزار دستگاه در روز برسانیم. این عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: کاهش تولید خودرو موجب شد تا نرخ این کالا در بازار با نوساناتی مواجه شود اما خوشبختانه با افزایش سقف تولید و تعیین قیمت مجددا ثبات به بازار خودروی کشور بازگشته است. به گفته غضنفری، یکی از شرکت های خودروسازی تقاضای دریافت 200 میلیون یورو و شرکت دیگر خواستار دریافت 500 میلیون یورو و در مجموع هر دو شرکت خواستار دریافت 700 میلیون یورو از مرکز مبادلات ارزی شده اند. وزیر صنعت، معدن وتجارت ابراز داشت: از آنجایی که کالاهای مورد نیاز شرکت های خودروسازی جزو اولویت های 5 تا 9 است به آنها ارز مرجع تعلق نمی گیرد زیرا ارز مرجع فقط باید صرف واردات کالاهای اساسی و دارو شود. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تقاضای دریافت 700 میلیون یورو از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور برای رفع مشکل نقدینگی به بانک مرکزی ارجاع شد تا ارز مورد نیاز آنها با نرخ مبادله ای تامین شود.
کد خبر 18464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    1 0
    عجب رویی دارند اینا . خودرو سازی به درد ایران نمیخوره جمعش کنین خیال یه ملت رو راحت کنید واسه مشکل اشتغال باید کاری دیگه کرد . این راهش نیست