لوکس فروشان مشکل پارکینگ دارند!

پرشین خودرو: در روزهایی که اتومبیل سواران لوکس در تهران با چراغ‌های روشن در روز روشن به دیگران فخر فروشی می‌کنند لایه‌های میانی و پایین جامعه با نگرانی وضعیت گرانی و تورم را دنبال می‌کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه مردم سالاری نوشت: ظرف چند ماه گذشته اتومبیل‌فروشان لوکس تهران با مشکل پارکینگ مواجه شده‌اند؛ سیل اتومبیل‌های فوق مدرن فرنگی باعث شده طبقه خاصی از متمولین بازار خودرو در ایران شکل بگیرند. افرادی که بدون آنکه کاری، تولید یا اشتغالزایی انجام دهند به سودهای میلیونی می‌رسند و در پشت پرده افرادی هستند که به سودهای میلیاردی رسیده‌اند. فقط به عنوان نمونه 70 خودرو پورشه ظرف چند ماه به ایران وارد شده است. درکل و در طول 9 ماه سال جاری از نظر وزنی 12 درصد افزایش یافته است. در همین مدت 30 هزار و 30 دستگاه خودروی لوکس به ارزش 706 میلیون دلار وارد کشور شده است. سرمایه خارج شده از ایران اسلامی برای فخرفروشی طبقه مرفه، می‌توانست صرف هزاران کار روی زمین مانده شود. موضوع زمانی شکل تراژدی به خود می‌گیرد که قسمت اعظم دلارهای مورد نیاز در روزهای کمبود منابع ارزی به قیمت ارز مرجع و دولتی به واردکنندگان پرداخت شده است. موضوع به اینجا ختم نمی‌شود و موضوع ضعف مدیریت منابع ارزی گره به تبادلات ارزی مورد نیاز کارخانجات و حوزه دردناک بهداشت انداخته است. حال با پرشدن پارکینگ‌های خودرو، موضوع ممنوعیت واردات خودروهای لوکس تصویب شده است تا کام واردکنندگان خودرو و دلالان ماشین‌های کولس شیرین‌تر شود. در روزهایی که اتومبیل سواران لوکس در تهران با چراغ‌های روشن در روز روشن به دیگران فخر فروشی می‌کنند لایه‌های میانی و پایین جامعه با نگرانی وضعیت گرانی و تورم را دنبال می‌کنند. قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در یک مسابقه اتومبیلرانی که گویی شبیه‌سازی شده مسابقات اتومبیلرانی نسکار است با یکدیگر رقابت می‌کنند. همه در این مسابقه درد آور سعی دارند از دیگری عقب نمانند؛ فرقی نمی‌کند وارداتی باشد یا تولید داخل، همه هستند! گوشت، مرغ، برنج، لوبیا، نخود، پیاز، عدس، انواع میوه‌ها و سیفیجات، لبنیات، مصالح ساختمانی، مسکن، لیست بلند دارو و خدمات پزشکی همه و همه دوشادوش هم به پیش می‌روند اما خط پایانی برای این مسابقه شوم وجود ندارد. افزایش قیمت سکه و ارز نیز در این میان همانند بنزین بر نارضایتی‌ها می‌افزاید. در این حال و هوای غبار گرفته که ریه‌های انسانی را می‌خراشد، گویی رابین هود از بریتانیا به ایران آمده است. جالب اینجاست که لندن در تهران نماینده رسمی ندارد تا رابین هود را تایید کند! گفته می‌شود به زودی برخلاف نظر مجلس و مصالح عمومی ایران، فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی خواهد شد. با واریز شدن یکباره یارانه‌ها که افزایش یافته است اگرچه ممکن است لبخند شیرین یارانه‌ای نقش ببندد و نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری را تحت تاثیر قرار دهد ولی در طولانی مدت پایه‌های اقتصاد اجتماعی ایران را منهدم خواهد کرد. این هشداری است که به هیچ پایگاه یا گروه خاص سیاسی تعلق ندارد و کلیت نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند. پورشه سواری یارانه‌ای در میان مسابقه‌ گرانی‌ها می‌تواند به تصادف و در نهایت مرگ راننده آن منتهی شود. همان اتفاقی که غالب رانندگان مسابقات اتومبیلرانی نسکار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر 18643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    ر روزهایی که اتومبیل سواران لوکس در تهران با چراغ‌های روشن در روز روشن به دیگران فخر فروشی می‌کنند.... این عقده ای بازیها را جمع کنین .....پورشه سواری یارانه‌ای در میان مسابقه‌ گرانی‌ها می‌تواند به تصادف و در نهایت مرگ راننده آن منتهی شود..... دارین تهدید میکنین هیچ ..........
  • وحید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    چه کسانی پورشه سوار میشن؟ فکر کردید یک کارمند و یا حتی یک مدیر یا یک بازاری معمولی توان خرید پورشه 700 میلیونی را دارد!!!
  • پیشونی سیاه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    حالا مگه مگان خودروی لوکس حساب میشه که عکسشو انداختین اینجا....اگر فردا نعمت بخش قیمت پرایدو هم رسوند به 45 میلیونو آزادش کرد باید عکس اونو بگذارید؟!...از اونجایی که این اتفاق در آینده ای نه چندان دور ممکنه بیفته بگم نامردین اگه عکس پرایدو به عنوان خودروی لوکس نگذارین.....والا...ما هم خودروی لوکس سوار بشیم یه کم....