خودروسازان برای اصلاح شیوه قیمت گذاری نامه زدند

پرشین خودرو: در نامه خودروسازان به رئیس سازمان حمایت عنوان شده که قیمت مواد اولیه، قطعات CKD و دستمزد کارگران باید بر اساس قیمت‌های فعلی و روند آتی محاسبه شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان در نامه‌ای به رئیس سازمان حمایت، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو و اعمال این اصلاحات در دستورالعمل قیمت‌گذاری بر مبنای ارز مبادله‌ای را خواستار شدند. همچنین در این نامه بر لزوم محاسبه قیمت قطعات داخلی خودرو بر اساس قیمت جدید قطعه‌سازان تأکید و عنوان شده که قیمت تمام شده واقعی ارز (با توجه به عدم تخصیص ارز مبادله‌ای) و هزینه‌های تسعیرنرخ ارز (تبدیل ارز به ریال) باید در قیمت‌گذاری جدید خودروها مد نظر قرار گیرد. خودروسازان در این نامه بر لزوم لحاظ شدن هزینه یوزانس و نرخ ارز در سررسید (یک سال آینده) تأکید کرده و خواستار در نظر گرفتن هزینه‌های حواله کردن ارز و برخی هزینه‌های تحمیلی دور زدن تحریم‌ها در تعیین قیمت‌های جدید خودرو شده‌اند. به گفته خودروسازان، با توجه به محدودیت‌های تحمیلی به تولیدکنندگان، هزینه سربار باید تقسیم بر تیراژ واقعی تولید شود، نه اینکه بر تعداد تولید اسمی براساس ارقام پروانه بهره‌برداری تقسیم شود، چرا که این ارقام صوری هستند. محاسبه نرخ جدید خودروها با توجه به هزینه‌های بانکی و مالی بر اساس ارقام واقعی (طبق اسناد معتبر) از دیگر خواسته‌های خودروسازان از سازمان حمایت است. خودروسازان در این نامه 12 بندی اعلام کرده‌اند که پاداش یا تخفیف‌های گمرکی به ازای صادرات یا جایزه صادراتی و همچنین تخفیف‌های گمرکی به ازای استفاده از موتورهای کم‌مصرف و مانند آن نباید از قیمت تمام شده تولید کسر شود. در این نامه با اشاره به افزایش هزینه‌های تخلیه بار در بنادر کشور، بر لزوم توجه به هزینه‌های مضاعف تخلیه بار در بنادر جنوبی خلیج‌فارس ناشی از تحریم شرکت کشتی‌رانی و حمل بار با کشتی‌های کوچکتر به داخل کشور تأکید شده است. در نامه خودروسازان به سازمان حمایت عنوان شده که برای هر شرکت خودروساز زیان محصول A باید از طریق سود محصول B قابل جبران باشد تا محصول A حذف نشود و فضای رقابتی تنگ‌تر نباشد. خودروسازان در این نامه بر لزوم خروج درآمدهای حاصل از کسب و کارهای مکمل از محاسبات مربوط به تعیین قیمت خودرو تأکید کرده و لحاظ شدن قیمت‌های جدید خودرو از تاریخ تصویب در مورد تمام خودروهای تحویلی به غیر از خودروهای فروش قطعی را خواستار شده‌اند.
کد خبر 19213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 1 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    16 0
    هزینه پول کاغذ این نامتونم حساب کردین؟
  • مشتری همیشه منتفع ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    1 0
    همه باید همه جوره سود کنند الا مشتری بدبخت بی کس که برای دولت و سازمان حمایت حکم بچه زن صیغه ای رو پیدا کرده!!!!....
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    1 0
    سازمان حمایت حداقل جلوی گرون شدن پیش فروشی های موعد تحویل گذشته رو بگیر لطفا . 2 بار گرونی خودرو ظلم به ما مصرف کنندگانه ....
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    1 0
    واقعا خجالت نمیکشند یعنی چی لحاظ شدن قیمت های جدید به خودرو های تحویلی به غیر از خودرو های فروش فوری!!! مگر خودروسازان از 12 مهر که برای بار دوم مجوز افزایش قیمت گرفتند جز تحویل به قیمت روز ،شیوه دیگری برای فروش داشتند؟ خریدار چه گناهی کرده که بیش از 2 ماه است از سز زسید تحویل خودرو اش گذشته است؟ چرا سازمان حمایت یک بار برای همیشه جلوی زیاده خواهی های خودروسازان را نمیگیرد؟