کد خبر 19718
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
43 ماه پس‌انداز برای خرید پراید!

پرشین خودرو: برآورد جدید خودروسازان، قیمت رسمی پراید را به بالای 17‌میلیون تومان برد تا دیگر خرید پراید که زمانی می‌گفتند ارزان‌ترین خودروی تولیدی در کشور است سخت و دست نیافتنی باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهار نوشت: خرید این خودرو مخصوصا برای کارگرانی که حداقل حقوق کارگری را دریافت می‌کنند یا کسانی مثل ما که ماهی 600 تا 700‌هزار تومان حقوق میگیریم، دیگر به یک رویا تبدیل می شود! در نظر بگیرید، کارگری که براساس حداقل حقوق کارگری 389‌هزار تومان دستمزد می‌گیرد چند ماه باید حقوق خود را بدون آن‌که ریالی خرج کند کنار بگذارد تا بتواند پرایدی بخرد که الان 17‌میلیون تومان قیمت دارد. این را هم در نظر بگیرید که قیمت خودروها قرار است قیمتی بین قیمت محاسبه‌شده با نرخ مبادله‌ای و بازار آزاد باشد که احتمال افزایش قیمت آن تا روزی که کارگر بتواند پول خود را برای خرید آن جمع کند وجود دارد. یک کارگر در چنین شرایطی باید 43‌ماه، یعنی سه‌سال‌و‌نیم، حقوق خود را بدون این‌که ریالی از آن خرج کند، پس‌انداز کند تا بتواند یک پراید بخرد، پرایدی که زمانی 7‌میلیون بود و پیش از برآورد جدید یعنی در قدم نخست افزایش رسمی قیمت خودروها در سال جدید به 11‌تا 12‌میلیون تومان افزایش یافت و حالا با رسیدن به 17‌میلیون، خریدنش در زمان 11‌میلیونی را دست‌یافتنی‌تر به نمایش گذاشت. خود ما نیز باید 28‌ماه، یعنی دو سال و سه ماه، ریالی از حقوق خود را هزینه نکنیم تا بتوانیم پراید سوار شویم. در این میان همین کارگر را در نظر بگیرید؛ باید خواسته سوار شدن به 206ی را که به نام خودش باشد تا 82‌ماه آینده فراموش کند. 82 ماه یعنی 6سال و 8 ماه، چراکه قیمت پژو206 تیپ2 براساس برآورد جدید به 32‌میلیون تومان افزایش یافته است. حال آن‌که این خودرو پیش از برآورد جدید 19‌میلیون و 424‌هزار تومان بود.
کد خبر 19718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    11 1
    وقتی خودرو ساز حاضر به ریالی ضرر از سود کلان خود نیست خوب چرا نباید حقوق کارمند و کارگر به ارز بازار یا مبادله ای حساب بشه؟
  • وای مردم مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    13 0
    تازه بعداز 7سال 206میشه 150میلیون حقوق کارگری نهایتش 500هزار تومان در واقع ارزوی سوار شدن 206 را به گور باید برد .به قران مجید راست میگم از سال 82که ترک تحصیل کردم تا الان که میشه 9سال یکسره کار کردم 14 میلیون پس انداز دارم هی این دست واون دست کردم که پراید بگیرم از شانس من شد 17میلیون
  • ن . ن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    1 0
    من خودم سه ماه پیش ثبت نام پراید کردم و تحویل بهمن گرفتم هر ماه دهم تا دوازدهم مابقی رو میگرفتن یا حداقل این ماه رو استثنا میکردن ولی الان هنوز فاکتورم نیومده خودشون نگر داشتن گرون کنن پول اضافه بگیرن ازمون اگه مجلس دفاع نکنه مجلس هم بی عرضه است .