ایران خودرو تا ۳میلیون تومان کاهش قیمت می دهد

پرشین خودرو: مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت از وعده مدیرعامل ایران خودرو به رئیس جمهور برای کاهش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت محصولات این شرکت خبرداد و گفت: رئیس جمهور دستور اختصاص ۲ میلیارد دلار ارز مبادله‌ای به خودروسازان را صادر کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، کیومرث فروتنی در میزگرد تخصصی بازار خودرو اظهارداشت: در جلسه روز گذشته رئیس جمهور با وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بحث کاهش قیمت خودرو مورد تأکید قرار گرفت و در این جلسه مدیرعامل ایران‌خودرو وعده داد که قیمت محصولات این شرکت بین یک تا 3 میلیون تومان کاهش یابد. وی ادامه داد: در این جلسه رئیس جمهور دستور اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودروسازی تا سقف 2 میلیارد دلار را صادر کرد و قرار شد گشایش اعتبار برای خودروسازان به‌جای پرداخت 130 درصد ارزش LC با پرداخت 100 درصد ارزش آن توسط خودرو سازان صورت گیرد. وی توضیح داد: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه روز گذشته از ابلاغ مصوبه مربوط به ارائه تسهیلات 1000 میلیارد تومانی به دو شرکت خودرو ساز با دریافت سفته از خودروسازان خبرداد و گفت طبق ابلاغیه‌ای که به بانکهای عامل صورت گرفته این تسهیلات با ارائه سفته به خودروسازان پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: در جلسه دیروز عنوان شد که اگر خودروسازان نیاز بیشتری به تسهیلات دارند با ارائه وثایق این کار برای آنها عملیاتی شود. فروتنی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته رئیس جمهور موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو نیز مطرح شد، گفت: در این جلسه بر لزوم اجرای مصوبه اخیر هیئت وزیران درمورد قیمت‌گذاری خودرو توسط کارگروه کنترل بازار تاکید و مقرر شد دستورالعمل تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت مشخص و قیمت‌گذاری نیز توسط سازمان حمایت انجام شود. به گفته وی در جلسه دیروز رئیس جمهور موضوع کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو از سال آینده مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار گرفت و خودروسازان قول دادند در جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولید خود تلاش کنند تا از این طریق کاهش بیشتر قیمت‌ها را شاهد باشیم. مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که آیا مدیرعامل ایران‌خودرو کاهش قیمت خودرو را منوط به پررداخت ارز مبادله‌ای و تسهیلات ارزی دانسته است، گفت: خیر، بحثی در مورد مشروط شدن کاهش قیمت فروش مطرح نشد. وی در مورد زمان اعلام کاهش قیمت خودرو نیز گفت: این زمان را مدیران شرکتهای خودرو ساز مشخص خواهند کند. به گزارش فارس، روز گذشته رئیس جمهور در جلسه‌ای با وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو،سایپا موضوع قیمت گذاری خودرو را مورد بررسی قرار داد و قرار شد کاهش قیمت خودرو در کشور عملیاتی شود.
کد خبر 20576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    24 0
    کاهش قیمت بدون شرط و شروط ایران خودرو تا ۳میلیون تومان کاهش قیمت می دهد پرشین خودرو: مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت از وعده مدیرعامل ایران خودرو به رئیس جمهور برای کاهش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت محصولات این شرکت خبرداد و گفت: رئیس جمهور دستور اختصاص ۲ میلیارد دلار ارز مبادله‌ای به خودروسازان را صادر کرد. این روشی جدید برای فریب مردم ! 100 درصد افزایش قیمت بعد 10 درصد کاهش . بعد منت خودرو سازان به خاطر لطف کاهش قیمت
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    27 0
    جااااااااااااااااااااااان؟ فقط یک تا سه میلیون؟؟؟؟؟؟ خیلی ممنون .نه توروخدا ما به اندازه راضی به از خودگذشتگی شما نیستیم. این چه وضعشه.رانا 9 ماهه پولم خوابیده براش اول گفتن 16 تومن بعد 21 تومن بعدشم 10 تمن گذاشتین روش حالا میخوایین یه میلیون کم کنید.منتم میذارید؟ خجالت بکشید.حیا کنید.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    24 1
    اينقدر سود كشيدن بود بروي محصولاتشون؟؟؟اينقدري كه اينها ارزبري به اصطلاح دارند!!توليد چه فايده اي داره هزينه توليداتشون از واردات خودروي كامل بيشتره كه؟!!
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    21 2
    100 درصد افزایش قیمت دادین حالا 1 تا 3 میلیون کاهش؟ نخواستیم آقا. همینم نمی خواد کم کنید. از خدا میخوام هر چی خودروساز توی این کشور هست ...... تعرفه واردات هم برداشته بشه.حالم از هر چی ماشین ایرانیه بهم میخوره.
  • 8سیلندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    19 2
    همگی دست به دعا بشیم برای صفر شدن تعرفه واردات و ...... سایپا و ایران خودرو تا درسی باشد برای آیندگان!!!!
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    14 2
    دوستانی که قبل از بهمن خودرو ثبت نام کردن بیایید به اعتراض خود درخصوص لزوم تحویل تمامی خودروهای پیش خریدی قبل از بهمن بقیمت قبلی ادامه دهیم مطمئن باشید اونا کوتاه میان. اگه موفق نشدم قطعا انصراف میدم و یک مدت قید خودرو رو میزنم.
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    28 1
    خسته نباشید 1 تا 3 میلیون خجالت نمی کشید اگه دلار به 2000 تومان برسه هم شا می گید هزینه ها بالا رفته؟ تنها راه ادب کردن این دو شرکت صفر کردن تعرفه است
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 1
    آقای کیومرث فروتنی تا قیمت ها به قیمت های تصویبی در مهرماه بازنگردد خرید خودروی صفر از کارخانه توسط مردم تحریم هست همه مردم رفتن نمایندگی ها پولشونو پس بگیرن و خودروسازان با کم بود نقدینگی مواجه هستن و به خاطر همین دارن ورشکست میشن پس تا قیمت ها به مهرماه برنگردد خرید خودروی صفر از کارخانه توسط مردم تحریم است اگه سایت مردمی هستین نشان بدهید
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    3 1
    ایران خودرو تا قیمت ها به قیمت های تصویبی در مهرماه بازنگردد خرید خودروی صفر از کارخانه توسط مردم تحریم هست همه مردم رفتن نمایندگی ها پولشونو پس بگیرن و خودروسازان با کم بود نقدینگی مواجه هستن و به خاطر همین دارن ورشکست میشن پس تا قیمت ها به مهرماه برنگردد خرید خودروی صفر از کارخانه توسط مردم تحریم است اگه سایت مردمی هستین نشان بدهید
  • جعفر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    ای کاش قیمت خودرو داخلی حداقل 100 میلبون تومن بود در عوض واردات خودرو بدون عوارض می شد! این جوری خودروساز های مظلوم هم به خواسته هاشون که افزایش قیمت محصولات بی کیفت هست می رسند مردم هم حون و مال شون محافظت می شه!!! اون از سازمان اجحاف در حق مصرف کننده و حمایت بی فید و شرط از تولید کننده بی کیفت! اینم از ادعای خودرو ساز نمونه کشور.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 1
    خیلی داری ارزون میکنی داداش ، ضرر نکنی؟؟ ما دلمون نمیاد شما ضرر کنی!!! اخه برادر من 120 درصد گرون کردی حالا 1 میییییلیون کم کردی؟ انصافتو شکر
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    1 0
    با با دمتون گرم 3 تومان دست حاتم رو ازپشت بستید ای شیطون .....
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    ما نمی خریم این گربه رقصودنا ما رو فریب نمی دهد این تو بمیری از اون قبلیا نیست مردم از روی فهم و شعور نمی خرن ... با این حرکتتون چنان ضربه ای به وجهتون زدید که من نوعی دیگه هرگز حاضر نمی شم از سایپا و ایران خودرو خرید کنم آقایان به اصطلاح مدیر اعتماد مردم سرمایه است که اسان بدست نمی یاد.
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 1
    افزایش قیمت خودرو باهیچ عقل سلیمی جور در نمیآد خودروسازان قبل از افزایش قیمت خودرو را بصورت اقساطی می دادند تا افزایش فروش داشته باشند الان با این گرانی که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته چطور می خواهند خودرو بفروشند اونایی که می خریدند جهت فروش خریده بودند باید فکری به حال سهامداران خود بکنند وگرنه ورشکست خواهند شد اگر دولت شریک جرم نشود
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    1 1
    اگر 50درصد نیز کاهش یابد باز گران است
  • سینا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    1 1
    عزیزان.هموطنان تورو جون مقدساتتو ن نخرید.............جدا که الان جای میرزای شیرازی ها خالیه که اینا رو تحریم کنه...
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    1 0
    ایران خودرو برخلاف قرارداد با مشتری از تاریخ 10 اسفند از پذیرش انصراف خودداری مینماید . منی که از خرید با این قیمت پشیمان هستم باید به کدام نهاد شکایت کنم؟
  • جوگیر !! ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    0 0
    طرف صحبتم مردمی هستند که اینجا کامنت گذاشتن : آخه نه از اون شوری شوری نه از اون بینمکی ...بتمام مقدساتتون قسم که اگه خودتون مهر ثبت نام کرده بودبن و الان ماشین رو بقیمت سابق تحویل میگرفتین الان اینجا زیر پیرهنتونو پاره نمیکردین... یکم به امتیازات گرفته شده کامنتهاتون نگاه کنید !!! سنگ ترکیده بالاترینش از 30 تا مثبت اونورتر نرفته. دوم اینکه خودروهایی 120% گرون شدن که تولید نمیشن سوم الحق که پراید و وانت پیکان و زامیاد که 100% ایرانی هستند نباید قیمتش این باشه( اینقدر بالا بره ) اما با وجود ایرانی بودنشون وقتی شیر گاو 100 گرون میشه ( که علف میخوره ) چطور انتظار دارید ماشین که 100% از مواد نفتی( شیمیایی) و فلزی تولید میشه ( حتی در ایران ) گرون نشه ؟؟!! مگه خود مردم خدمات یا محصولاتشون رو بقیمت سال قبل ارائه میکنن ؟ بک برگ کپی میگیری ازت بجای 25 تومان پارسال 100 تومان میگیرن بخاطر گرونی کاغذ و جوهر و قطعات دستگاه کپی ..پس اول باید افرادی را مجرم دونست که این بلا رو سر پول ملی آوردن چهارم اینکه اونهایی که دعا برای تعرفه صفر میکنند گویا تو رویا بسر میبرند !! تعرفه صفر زمانی که دلار 1000 تومان بود دنیای خودرو در ایران رو طلایی میکرد برای مردم نه الان که دلار بالای 3600 جولان میده ... مثلا لوگان ( تندر 90 ) تو بازار جهانی حدود 10 هزار دلار ( بدون احتساب حمل و نقل و بیمه و عوارض شماره گذاری و غیره ) یعنی 36 میلیون صاف + مبالغ جمع شده بالا براحتی 40 ملیون رو رد میکنه بنز و بی ام و با تعرفه صفر هم با دلار 3600 تومانی زیر 85 ملیون در نمیاد ...حال اینکه معترضین که اینجا کامنت میزارن تو ماشینهایی که از 20 الی 30 ملیون به 35 الی 55 ملیون رسیدن گیر کردن و قدرت خرید ندارن حالا با تعرفه صفر گیریم بنز بشه 80 تومن شما اون 40 میلیون رو از شکوندن قلک تامین میکنید که اینقدر منتظر کاهش تعرفه هستید ؟ الان هم که داشتم این جوابیه رو مینوشتم اخبار داشت از پذیرش دلار 4000 تومانی حرف میزد !!
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    0 1
    هم وطن تورو جون هرکی دوست داری تا به قیمت اول برنگشته نخر اجازه نده هر بلایی خواستن سرت بیارن