کد خبر 21795
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
مقایسه خودروهای چینی و ایرانی

پرشین خودرو: خودروهای چینی در شرایطی با قیمتی به مراتب گران‌تر از خودروهای ایرانی به فروش می‌رسند که در جدول رده‌بندی کیفی از کیفیت پایین‌تری نسبت به خودروهای داخلی برخوردارند!

به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران در مقایسه با قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در داخل کشور وجود ندارد. در نتیجه همین عدم تناسب، کیفیت خودروهای چینی که با قیمت‌های بالایی در بازار ایران به فروش می‌رسند به مراتب پایین‌تر از کیفیت خودروهای ایرانی است که با قیمت‌هایی کمتر از خودروهای چینی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال خودروی توجوی هاچ‌بک (تولیدی کرمان خودرو) در حالی به قیمت ۳۷ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که این خودرو در جدول رده‌بندی کیفی در رتبه ششم و بعد از تندر ۹۰ قرار دارد. در شرایطی که میزان نمره منفی خودرو تندر ۹۰ برابر با ۲۱.۱ و قیمت آن در بازار ایران حدود ۳۰ میلیون تومان است، میزان نمره منفی توجوی تقریبا سه برابر تندر ۹۰ (۵۷.۵) است که این به معنای سه برابر بودن کیفیت تندر ۹۰ نسبت به توجوی است با این حال توجوی به قیمتی بالاتر از تندر ۹۰ عرضه می‌شود. به گزارش ایسنا، لیفان ۶۲۰ (تولیدی کرمان خودرو) نیز در رتبه هشتم رده‌بندی کیفی قرار داشته و با نمره منفی ۵۹ به قیمت حدود ۴۶ میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است تندر ۹۰ تولیدی در ایران در رتبه چهارم رده‌بندی قرار داشته و با ۲۱.۱ نمره منفی به قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما شاه بیت این وضعیت خودروی ام.وی.ام X۳۳ تولیدی مدیران خودرو است. این خودرو در حالی در رتبه سیزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی ۶۵ به قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که کیفیت آن به مراتب کمتر از تندر ۹۰ ای است که در رتبه چهارم رده‌بندی قرار داشته و به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کیفیت ام.وی.ام X۳۳ با قیمت ۶۳ میلیون تومان حتی کمتر از پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ است که به طور میانگین با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شوند. ام.وی.ام ۵۳۰ تولیدی مدیران خودرو نیز در حالی در رتبه پانزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی ۷۰ به قیمت ۴۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که کیفیت آن در جدول رده‌بندی کیفی حتی از تیبای ۱۸ میلیون تومانی نیز کمتر است!
کد خبر 21795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    5 1
    سلام.من 530 داشتم خداییش نصبت به ماشینهای ویرانخودرو سایپا نرمتر و قشنگتر و با امکانات بهتره الیته من زمانی که 21800 بود خریدم اون زمان به اون قیمت واااااقعا میرزید البته از نظر کیفیتی عروسکی هست یعنی باید باهاش عروسکی رانندگی کنی و بهش برسی وگرنه به درد جوونا مثل خودم نمیخوره که دس اندازا رو همینجوری بری و .... ولی حالا دیگه واقعا 40 نمیرزه اگر 28 باشه بازم میرزه لیفان هم داشتم از نظرکیفیتی به جز منبع ضد یخش بهتر از ام وی ام هست البته بهتر منظورم عالی تر نیست کلا به نظرم بین لیفان و ام وی ام سلیقه ای هست.
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 0
    سلام . خودرو فرانسه ای البته بهتر از خودرو چینی
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    با سلام بنده از حدود بیست پیش تا حالا خودروهای متعدد ایرانی و چینی داشتم.البته به عنوان یک کارمند و مصرف کننده.بماند که من هم به عنوان یک ایرانی نسبت به تولیدات داخلی تعصب دارم اما ای کاش شرکتهای ایرانی هم به همان اندازه به مشتریان ایرانی تعصب داشتند.دوستانی که دم از خودروهای به ظاهر ایرانی می زنند لابد تا حالا گرفتار خدمات بعد از فروش نشده اند تا ببینند چه خدمتی به آنها می شود . از نظر تولید هم کافیه یه نگاهی به قطعات سمند و تیبا و . . . بیاندازند ببینند با چه کیفیتی تولید میشه. مثلا ای اف سون که مثلا موتور ملی ملی ایران خودروست توسط یک شرکت زیر پله ای درجه ششم ورشکسته آلمانی طراحی شده باید داشته باشی تا بفهمی چه طحفه ایه.اما خودروسازای چ