کد خبر 22821
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
تعیین قیمت مگان و تندر90

پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه دستورالعمل جدید قیمت گذاری این شورا فقط خودروهای سی کی دی را شامل می شود، گفت: امروز نرخ تورم مگان و تندر۹۰ را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با اشاره به اینکه فقط خودروهای فول سی کی دی مشمول دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو می شوند، اظهار داشت: در حال حاضر شورای رقابت بعد از تعیین تکلیف قیمت گذاری خودروهای داخلی در حال تدوین دستور العمل جدید خودروهای فول سی کی دی است که با تعیین نرخ تورم بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد. وی ضمن بیان این مطلب که قطعاً تمام خودروهای داخلی که از قطعات وارداتی استفاده می کنند ملزم به رعایت و قیمت گذاری محصولات خود مطابق با دستور العمل جدید شورای رقابت هستند، افزود: البته باید این نکته را متذکر شوم که هنوز شورای رقابت به قیمت گذاری تمام خودروهای وارداتی ورود پیدا نکرده است به نحوی که بعد از تعیین تکلیف خودروهای فول سی کی دی با دستور مقامات مسئول احتمال ورود به این موضوع را خواهیم داشت. رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به دلیل امکانات اندک این نهاد هم اکنون اولویت تعیین دستور العمل بر خودروهایی است که سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده اند. پژویان در ادامه ضمن گلایه از اینکه برخی از شرکت های خودروساز علی رغم تعهدات خود از ارائه محصولاتشان به بازار خودداری می کنند، تصریح کرد: این گونه عملکرد فقط به آنها آسیب خواهد رساند زیرا آنان ملزم به رعایت دستور العمل بوده و در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. وی به تسنیم گفت: امروز نیز برای پیگیری موضوع نرخ تورم این خودروها مکاتبات خود را انجام می دهم و امیدوارم طی چند روز آینده این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.
کد خبر 22821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    48 1
    آقای پژویان بازار رو خوب سرکار گذاشتی !!! موضوع به این مهمی با هفته ای یه جلسه و با اخبار گنگ و مبهم به جایی نمیرسه ، خواهشا تهدید و هشدار رو هم کنار بذارید که فایده ای نداره ، خواسته ما اعلام دستورالعمل فوری جهت پیش فروشیهای قبل اسفند ماه با هر موعد تحویله(اسفند و فروردین 92 و ...)، خودروسازها کارخودشون رو می کنن و دست ما به هیج جا بند نیست ، پس هی امروز و فردا نکن و دستورالعمل مربوط به ما رو فورا اعلام کن تا تکلیفمون رو بدونیم . ممنون
  • عباسی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    23 2
    چرا متوجه نیستید . این چند روز هم باید بگذرد تا بعد خبر های شگفت انگیز را بشوید .
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    10 11
    مگان75ال90 35تومن کمتر نمیدن
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    20 0
    باسلام و احترام: همانگونه كه مستحضريد شركت ايران خودرو به مناسبت عيدسعيدغديرخم(14/08/1391) نسبت به پيش فروش محصولات خود از جمله خودروي تندر90 E2 با تاريخ‌هاي تحويل بهمن و اسفند1391 و فروردين1392 اقدام نموده است و باتوجه به مصوبه خودرويي دولت مبني بر فروش تجاري كه از سوي رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در مورخ 22/12/1391 غيرقانوني اعلام و لغو گرديد، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در بخشنامه‌اي اعلام كرد همين پيش‌خريدهاي خودرو كه در يك زمان و شرائط يكسان ثبت نام نموده و هزينه آن را نيز پرداخت نموده‌اند، با تاريخ تحويل قبل از اول اسفندماه 1391 با نرخ قبلي آبان‌ماه1391 محاسبه و مابقي با تاريخ‌هاي تحويل اسفند1391 و فروردين1392 علاوه بر اينكه تا اين لحظه هنوز از قيمت‌گذاري قانوني و رسمي خبري نيست نحوه چگونگي برخورد با اين‌دسته پيش‌خريدها نيز در ابهام قرار دارند. لذا باتوجه به بندهاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت كه اشعار مي‌دارد: ماده 45 ـ اعمال ذیل که منجر به اخلال در رقابت می شود، ممنوع است: ب ـ قیمت گذاری تبعیض آمیز عرضه یا تقاضای کالا یا خدمت مشابه به قیمت هایی که حاکی از تبعیض بین دو یا چند طرف معامله و یا تبعیض قیمت بین مناطق مختلف به رغم یکسان بودن شرایط معامله و هزینه های حمل و سایر هزینه های جانبی آن باشد. ج ـ تبعیض در شرایط معامله قائل شدن شرایط تبعیض آمیز در معامله با اشخاص مختلف در وضعیت یکسان حال يك استعلام و درخواست اينكه، آيا نبايد كليه پيش‌خريد‌هاي خودرو مورخ 14/08/1391 با تاريخ‌هاي تحويل بهمن و اسفند1391 و فروردين1392و باتوجه به بخشنامه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و بند‌هاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت به نرخ آبان‌ماه1391 محاسبه و خودرو تحويل مشتريان گردد؟
  • saeed ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    16 0
    با حرف علی آقا موافقم آخه چرا!!!
  • دومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    6 0
    خوب اصلا هرچی دوس داری قیمت بذار،ما نمی خواهیم بخرییییمممممم تا پراید بشه ۷ میلیون.
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    8 0
    من با علی آقا موافقم ، ولی قانون برای کسانی هست که نفوذ دارند. نه من و شما نوعی!!! اگه قانونی وجود داشت 4 ماه مسخره بانک مرکزی نبودیم که بخواد نرخ تورم حساب کنه، بانکی که ندونه نرخ تورم تویه کشور چقدره دیگه بیشتر از این برا سامان دهی اوضاع اقتصادی نمیشه توقع داشت چون حتی اصول اولیه هم نمی دونه. باید دید جناب مسئولینش چطوری مشغول بکار شدن!!!!!!
  • حمزه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    1 0
    منم تحویل اسفندی بودم که بعد از هشت ماه اعصاب خوردی و .. . تبدیل کردم. هشت ماه انتظار برای یه ماشین! اگر بی نماز بودیم ! راحت تر بودیم به خدا! اونا چطور زندگی میکنن! ما چطور .. . ! من جوون نباید رفاه ، اونم با این همه جون کندن و بدبختی داشته باشم! .. .
  • مهتاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    زودتر تکلیف خودروهای پیش فروش شده ی قبل از اسفند 91 را مشخص کنید