کد خبر 30162
۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
تویوتا باز هم فراخوان داد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد یک میلیون و 900 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز پریوس را به علت نقص فنی که ممکن است موجب کاهش ناگهانی سرعت خودرو شود، در سراسر جهان جمع آوری می کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت تویوتا پس از پی بردن به مشکلات در نرم افزار مورد استفاده برای کنترل مبدل قدرت در خودروهای پریوس که ممکن است جان راننده را در معرض خطر قرار دهد، اعلام کرد بالغ بر یک میلیون و 900 هزار از این خودرو را از سراسر جهان جمع آوری می کند. این بیشترین شمار خودروهایی است که شرکت تویوتا تاکنون جمع آوری کرده است. سخنگوی تویوتا گفت:« با توجه به اینکه این خودرو ممکن است به علت نقص فنی ناگهان در مسیر متوقف شود و جان راننده و سرنشینان را به خطر اندازد، ما چنین تصمیمی را اتخاذ کردیم.» بنا بر اعلام مسئولان شرکت، تاکنون هیچ گزارشی درباره بروز سانحه بر اثر این نقص فنی گزارش نشده است. آنها اعلام کردند در بیشتر موارد، نقص فنی مزبور ممکن است موجب خاموش شدن چراغ های هشداردهنده و کاهش سرعت و قدرت موتور خودرو شود. سخنگوی شرکت تویوتا گفت:« با بروز این نقص فنی، سرعت خودرو کاهش می یابد و در نهایت خودرو متوقف خواهد شد.» تویوتا که بزرگترین شرکت تولید خودروهای پاک در جهان است، اعلام کرد تاکنون نقص فنی در بیش از 400 خودروی پریوس از جمله 300 خودرو در ژاپن، و 90 خودرو در آمریکای شمالی گزارش شده است. طرح جمع آوری خودروهای پریوس شامل جمع آوری دست کم 997 هزار خودرو در ژاپن، و 713 هزار خودرو در آمریکای شمالی است. خودروهای دیگر از اروپا، خاورمیانه و چین جمع آوری خواهند شد. شرکت تویوتا پارسال و سال 2010 نیز مدل خودروهای پریوس را به علت مشکلات فنی مختلف جمع آوری کرده بود، اما این بار این شرکت قرار است بیشترین شمار خودروها را جمع آوری کند که موجب خدشه دار شدن وجهه این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودورهای پاک در جهان شده است .
کد خبر 30162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    بابا دلخوش ایران خودرو ماشین تولید میکه با صد تا ایراد فراخوان نمیده که حتی برن درستش کنن تازه خودتم که بری میگن همشون همینجورن انگار اصلا این ایراد جزیی ار ساختار این مدل ماشین هست وشما این ماشینو با این مشخصه خریدین و چرا بیخود اعتراض کردین الان دو ساله یه رانا دارم که صبحا بد روشن میشه وگاهی هم زیر پام خاموش میشه زیر بار هیچی نمیرن