کد خبر 30553
۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
هیوندای سقوط می کند؟

پرشین خودرو: هیوندای با عرضه سوناتا از اوایل 2011 سود و فروش خیلی خوبی را تجربه کرد و تصویر خوبی از هیوندای برجای گذاشت اما به تازگی اخبار ناگواری از آن برای هیوندای می رسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان سوناتا به قعر جدول رفته و مقام 27 را به دست آورده، به بیان دیگر از آخر پنجم شده است. در مطالعات قابلیت اطمینان خودروها در سال 2014 مؤسسه تحقیقاتی جی.دی پاور به طور متوسط 169 مشکل به ازای هر 100 خودرو گزارش شده است. در این روش مطالعه، تعداد مشکلات خودروها در 3 سال اول بعد از تولید اندازه گیری می شوند. امسال دومین سالی است که تعداد معضلات خودروهای سوناتای هیوندای روند صعودی داشته است. علاوه بر سوناتا، الانترا نیز در پایین کشیدن و مخدوش کردن چهره هیوندای در بین صاحبان محصولات این شرکت مؤثر بوده است. اد کیم از مؤسسه مشاوره ای اتوپاسیفیک می گوید مخدوش شدن چهره هیوندای از لحاظ قابلیت اطمینان در کوتاه مدت آسیب جدی به برند این شرکت نخواهد زد. بیشتر مردم به جای نگاه کردن به قعر جدول، به این نگاه می کنند که کدام خودروها در رأس جدول هستند. اما به هر حال پرچم قرمز برای خودروسازی بلند شده که چند سال با جدیت کوشش کرده تا تصویری خوبی از خود در ذهن مردم بر جای بگذارد. هیوندای به تازگی از زیر بار سنگین تعصب و طرز تفکر منفی مردم آمریکا نسبت به خودروهای کره ای خارج شده بود، چون بازار آمریکا به خودروهای آسیایی به عنوان خودروهای ارزان و کم مصرف نگاه می کند. از زمانی که وارانتی محصولات هیوندای 100 هزار کیلومتر عنوان شد وجهه مطلوبی به بار آورد اما این تصویر که سالیان سال برای به دست آمدنش جدیت به خرج داده شده است، ممکن است به طرفه العینی از دست برود. هرچند که وجود معایب در خودروهایی که اولین بار به بازار عرضه می شوند کاملا طبیعی است اما همین معایب یک حد معمولی دارد؛ به نظر می رسد که تعداد مشکلات سوناتا در سه سال اول عرضه به بازار کمی بیشتر از حد عادی بوده است. جی.دی پاور مشخص نکرده است که مهمترین دغدغه مشتریان سوناتا چه بوده اما معمولا مشکلات موتور و گیربکس بیشتر از همه موجبات نارضایتی مشتریان را در خودروهای 4 سیلندر سبب می شوند. معمولا شکایت اصلی مشتریان این است که موتور در سربالایی ها کم می آورد و قدرت کافی ندارد، در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، تغییر به موقع دنده ها و دیر عمل کردن سیستم ها در گیربکس نیز موجبات نارضایتی مشتری را فراهم می آورند. سوناتای 2011 برای اولین بار از فناوری های جدید در قوای محرکه استفاده کرده بود و موتور تمام آلومینیومی، پاشش مستقیم و جعبه دنده 6سرعته و سیستم CVT برای اولین بار در محصولات هیوندای به کار گرفته شده بود و به طور طبیعی میزان مشکلات آن از حد عادی خارج بود.
کد خبر 30553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • - ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    4 0
    سوناتاهای اینجا هم خیلی ایراد موتور و گیربکسی دارن ولی آزرا ها بیشتر. در تعمیرگاهها خیلی ازرای موتورسوخته دیدم همچنین سوناتا. وراکروزها هم مشکل گیربکس و جلوبندی پیدا میکنند.