کد خبر 5376
۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
درخواست سایپا برای افزایش قیمت

پرشین خودرو: قائم‌مقام مدیر عامل سایپا از ارائه پیشنهاد این شركت به كمیته قیمت‌گذاری خودرو برای افزایش قیمت تمام محصولات سایپا خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، سعید فلاحی اظهار داشت: فهرستی از ریز هزینه تولید تمام محصولات سایپا تهیه شده و در اختیار سازمان حمایت قرار گرفته تا با بررسی این فهرست مجوز تعدیل قیمت تولیدات سایپا صادر شود. وی ادامه داد: سالها است كه قیمت خودرو ثابت مانده و این مسئله در كنار افزایش هزینه تولید ناشی از رشد قیمت مواد اولیه و نرخ حامل‌های انرژی باعث تضعیف صنعت خودروسازی كشور شده است. فلاحی تصریح كرد: در حال حاضر محصولات خانواده ایكس100 ، تیبا، تندر90، مگان، قشقایی، ماكسیما، تینا، وانت‌های پیكاپ و خودروهای عمومی توسط سایپا تولید می‌شوند كه همه آنها در حاشیه ضرردهی قرار دارند. وی با بیان اینكه در حال حاضر تولید محصولات خانواده ایكس100 در حاشیه ضرر قرار دارد، گفت: تولید بسیاری از محصولات سایپا با زیان همراه است و برخی دیگر نیز با حاشیه سود كمی تولید می‌شوند. قائم مقام سایپا با اشاره به افزایش قیمت تولید خودرو طی سال‌های اخیر گفت: با توجه به اینكه دراین مدت امكانات خریداران كم شده و باید تسهیلاتی را برای عرضه خودرو به آنها ارائه دهیم، تولید بسیاری از محصولات در حاشیه ضرر قرار گرفته است.
کد خبر 5376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    همین مونده بود که سایپا هم قیمت پرایداشو گرون کنه.یه خورده حیا کنید آخه.تو کشورهای دیگه با این مبالغ میشه بهترین و ایمن ترین و به روزترین خودروها رو خرید.
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    چرا نمي گذاريد تعرفه هاي ماشين برداشته بشود و به صفر برسد آيا ان موقع شركت سايپا يا ايران خودور تقاضا براي افزايش قيمت خودرو خود را خواهند داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • : ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    چرا مردم ماشينهاي بی کیفیت ايران خودرو و سايپا را سوار مي شوند. اگر دولتي ها با اين خودرو سازان دستشان در يك كاسه نيست ماشينها را به قيمت جهاني در كشور عرضه كنند. چطور قيمت فروش اين خودروها به كشورهاي عراق و سوريه كمتر از قيمت داخل است. چه كسي در اين مورد توضيح دارد...