روآ واقعا رفت

پرشین خودرو: بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده توسط انجمن خودروسازان، گروه صنعتی ایران خودرو در هفت ماهه سال جاری موفق به افزایش تیراژ تولید خود شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این شرکت در هفت ماهه امسال موفق شده میزان تیراژ خود را به 362 هزار و 649 دستگاه رسانده و رشد 0.7 درصدی را در کارنامه خود به ثبت برساند. همچنین تولید مهرماه این خودرو با رشد 9.9 درصدی به 61 هزار و 468 دستگاه رسیده است. اما نکته قابل توجه در آمار تولید مهرماه ایران خودرو، حذف روآ از خطوط تولید این خودروساز است به طوری که می توان با جرات گفت که روآ واقعا رفت. توقف تولید این خودرو به این معناست که ایران خودرویی‌ها به وعده خود مبنی بر توقف تولید پژو روآ عمل کرده‌اند. در مهرماه سال جاری در میان محصولات ایران خودرو پژو پارس، سوزوکی گرندویتارا و پژو 207 خودروهایی بودند که با کاهش تولید روبرو شدند در حالی که روند تولید سایر محصولات این شرکت افزایشی بوده است. در مهرماه تولید خودرو پژو 207 در ایران خودرو با کاهش 100 درصدی روبرو شده به طوری که این شرکت نتوانسته هیچ خودرو 207 را از خطوط تولید خود عبور دهد. خودرو شاسی بلند ایران خودرویی ها نیز در ماه مورد بررسی افت 19.4 درصدی را تجربه کرده به طوری که طی این مدت تنها 398 دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار شده است. در حالی که تولید 405 ایران خودرو خراسان با افزایش 64.5 درصدی همراه بوده تولید این خودرو در ایران خودرو مرکزی تنها 16 درصد افزایش تولید را تجربه کرده است. در حال حاضر پژو 206 که پرتیراژترین محصول ایران خودرو محسوب می شود توانسته در مهرماه امسال، افزایش 16.5 درصدی تولید را در کارنامه خود به ثبت برساند. اما پژو پارس خودرویی است که هم در سایت خراسان و هم در سایت مرکزی افت تولید را تجربه کرده است. این خودرو در تهران با افت تولید 37.8 درصدی و در خراسان با افت تولید 7.7 درصدی مواجه بوده است. اما تندر خودرویی است که در مهرماه امسال بالاترین میزان تولید ایران خودرو را به خود اختصاص داده است به طوری که طی یک ماهه مهر تولید این خودرو 115.9 درصد افزایش داشته و به دو هزار و 817 دستگاه رسیده است. تولید سمند نیز طی این مدت 5.1 درصد افزایش یافته و به 12 هزار و 439 دستگاه رسیده است.
کد خبر 7748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    اولا" خدمتتون عرض کنم تیتر رو اصلاح کنید چون نوشتید 7 سال اول بجای 7 ماه اول.بعدشم انشالله بزودی شاهد رفتن وانت باردو 0 پژو405-انواع پراید و غیره باشیم وبه جان و مال مشتری بیشتر اهمیت داده بشه