کد خبر 8431
۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
رشد درآمد شرکت‌های زیرمجموعه مگاموتور

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل مگاموتور با اشاره به رشد 17 درصدی میزان کل فروش و درآمد شرکت های زیر مجموعه مگاموتور در 6ماهه اول سال 1390 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: وضعیت رو به بهبود این شرکت ها در 6 ماهه اول سال 1390 نسبت به سال 1389، در گزارش های حسابرسان مستقل کاملا مشهود است.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی مسیبی با اشاره به اینکه سود آوری اقتصادی و خلق ارزش در شرکت های زیر مجموعه در اولویت قرار گرفته است، افزود: تعداد شرکت هایی که در پایان 6 ماهه اول سال 1390 به وضعیت مقبول رسیده اند، به 10 شرکت افزایش یافته است. این در حالی است که در پایان سال 1389، 9شرکت چنین وضعیتی را دارا بودند. قائم مقام مدیرعامل مگاموتور در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر، تعداد شرکتهایی که درپایان سال 89 با اظهارنظر مشروط مواجه بوده اند در پایان شش ماهه اول سال 90 به تعداد 10 شرکت تقلیل یافته است و این موضوع به همراه با کاهش بندهای گزارشات حسابرسی حاکی از افزایش سطح اثر بخشی حوزه فعالیتهای مالی و اقتصادی مگاموتور است. علی مسیبی با اشاره به برگزاری مجامع میان دوره ای شرکت های تابعه مگاموتورافزود: شرکت مگاموتور سایپا بعنوان شرکت هولدینگ با دارا بودن22 شرکت تابعه و وابسته، بیشترین شرکتهای تحت پوشش را در گروه خودروسازی سایپا دارد که بر همین اساس برگزاری مجامع عمومی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در اداره شرکتها، از حساسیت ویژه ای برخوردار است. وی تصریح کرد: این شرکت ازحیث مالکیت سهام در 22 شرکت بطور مستقیم و غیرمستقیم سرمایه گذاری نموده است. سهام مگاموتور در شرکتهای تابعه و وابسته به شرح جدول ذیل قابل تفکیک می باشد:

شرح شرکت

تعداد شرکتها

شرکتهای بیش از 50 در صد مالکیت سهام

9

شرکتهای بین 20 تا 49 درصد

12

شرکتهایی که مدیریت آن به مگاموتور تفویض شده

1

جمع کل

22

قائم مقام مدیرعامل مگاموتور با اشاره به اینکه براساس ضرورت های پیش رو، افزوده شدن سه شرکت دیگر به شرکتهای تابعه با ماموریت های خاص در دستور کار مگاموتور است، گفت: درخصوص موضوع فعالیت، شرکتهای فعلی در زمینه های مربوط به عملیات ریخته گری، فورج، ماشینکاری، پرس کاری، پیچ سازی، مونتاژ و خدمات با مگاموتور همکاری دارند. وی افزود: بررسی عملکرد این شرکتها درمواعد مقرر یکی از اهداف حوزه مالی و اقتصادی مگاموتور می باشد که بطور مستمر و در دوره های سه ماهه با مراجعه همکاران حوزه حسابرسی شرکتها و براساس برنامه و دستور کار مشخص انجام می شود. به گفته وی، ماحصل بررسی های انجام شده بر اساس محورهای مورد نظر از قبیل نحوه انجام تکالیف ابلاغی مجامع، کنترل بودجه شرکتها، بررسی نظام کنترلهای داخلی شرکتها، مقایسه بودجه و عملکرد شرکتها در قالب گزارشاتی تهیه و درجلسات بررسی عملکرد سه ماهه طرح، بررسی و درنهایت تصمیم گیری می شود. علاوه براین براساس روال قبلی تعیین شده مجامع عمومی شرکتها نیز در دو نوبت شش ماهه ( میان دوره ای) و سالیانه در مواعد مورد نظر برگزار می شود. مسیبی با اشاره به نحوه برگزاری مجمع میان دوره ای اخیر گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده جلسات بررسی عملکرد سه ماهه اول سال 90 برای تعداد 8 شرکت از شرکتهای تابعه با مالکیت بیش از 50 درصد سهام در شهریور ماه سالجاری با حضورسهامداران، اعضای هیات مدیره شرکتها و مسئولین ذیربط در شرکت مگاموتور برگزار و براین اساس با توجه به گزارشات حوزه مدیریت حسابرسی شرکتها و امور مجامع نسبت به انجام بررسیهای معمول اقدام و در نهایت تصمیماتی در جهت بهبود عملکرد شرکتها اتخاذ و ابلاغ شد. وی ادامه داد: درعین حال جلسات مجامع شش ماهه سال 1390نیز برای تعداد 19 شرکت تابعه با برنامه ریزی انجام شده در موعد مقرر برگزار و درعین حال مجامع سه شرکت تابعه نیز پس از اخذ اطلاعات در روزهای آتی برگزار می شود. گفتنی است به موجب آخرین اطلاعات موجود در صورتهای مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به شهریور ماه 1390 شرکتها میزان کل فروش و درآمدهای شش ماهه اول سال 90 به نسبت مدت مشابه سال قبل از 17درصد رشد داشته است.
کد خبر 8431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha