کد خبر 111874
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
ارزش سهام بوئینگ سقوط کرد

پرشین خودرو: در پی دومین سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مکس هشت، ارزش سهام این شرکت در معاملات پیش گشایش بورس وال استریت نیویورک، حدود 10 درصد افت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، رویترز افزود: اگراین افت قیمت در ساعات عادی معاملات نیز ادامه یابد، بیشترین سقوط بهای سهام بوئینگ در 20 سال اخیر رقم خواهد خورد و رشد قیمتی سه سال اخیر که ارزش هر سهم را با افزایش سه برابری به 446 دلار رسانده بود، پایان خواهد یافت.

این غول سازنده هواپیماهای مسافربری امروز اعلام کرد که تحقیقات در زمینه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس هشت (MAX 8) شرکت هواپیمایی اتیوپی در مراحل اولیه بوده و نیازی به صدور اطلاعیه جدید برای مشتریان آن نیست.
سهام شرکت های هواپیمایی همچون ساوث وست و امریکن ایرلاینز آمریکا و هواپیمایی کانادا که تعداد زیادی از این نوع هواپیما را در ناوگان هوایی خود به خدمت گرفته اند، زیر نظر معامله گران خواهد بود.
با توجه به تامین توان بوئینگ 737 مکس هشت از موتورهای لیپ - یک بی (LEAP-1B) محصول مشترک شرکت های جنرال الکتریک آمریکا و سافران فرانسه، ارزش سهام این شرکت فرانسوی نیز در معاملات زودهنگام 1.6 درصد کاهش یافت.
ارزش سهام شرکت ایرباس (رقیب اصلی بوئینگ) نیم درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، بوئینگ 737 مکس هشت شرکت هواپیمایی اتیوپی که دیروز (یکشنبه 19 اسفند) از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند. چندی پیش نیز یکی از هواپیماهای مشابه متعلق به شرکت هواپیمایی نروژ اندکی پس از پرواز از دبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.
در پی حادثه دیروز، بسیاری از کشورها و شرکت های هواپیمایی جهان که بوئینگ 737 مکس هشت در اختیار دارند، تمامی این نوع هواپیماهای خود را زمینگیر کرده اند.

کد خبر 111874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha