زیان 14 میلیارد دلاری مالک «تسلاموتورز» در 24 ساعت!

ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا بعد از مدت کوتاهی که عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد، طی یک روز تقریبا ۱۴ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد و دوباره دومین فرد ثروتمند جهان شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا بعد از مدت کوتاهی که عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد، طی یک روز تقریبا 14 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد و دوباره دومین فرد ثروتمند جهان شد.

سهام شرکت وی که سازنده خودروهای الکتریکی است، روز دوشنبه حدود 8 درصد کاهش یافت و ثروت خالص ماسک را با 13.5 میلیارد دلار کاهش، به 176.2 میلیارد دلار رساند.

بر اساس برآوردهای فوربس، ماسک پس از آنکه جمعه هفته گذشته از جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون، پیشی گرفت و ثروتمندترین فرد جهان شد، دوباره بعد از مدت کوتاهی به رده دوم ثروتمندان جهان بازگشت.

او اکنون حدود 6 میلیارد دلار از بزوس که دارایی خالص وی 182.1 میلیارد دلار است، عقب تر است. سهام آمازون نیز روز دوشنبه بیش از 2 درصد کاهش یافت و ثروت خالص بزوس را 3.6 میلیارد دلار کاهش داد.

 

ایلان ماسک



در طول سال 2020، در حالی که شرکت تسلا دستاوردهای مختلفی را تحت مدیریت ماسک به لحاظ درآمد و سرمایه بازار کسب کرد، وی چندین بار حق تقدم سهام به ارزش میلیاردها دلار به عنوان پاداش دریافت کرد.

به نظر می رسد ماسک واجد شرایط 8.44 میلیون سهام حق تقدم دیگر به ارزش حدود 6.25 میلیارد دلار می باشد اما نشریه فوربس هنوز این حق تقدم ها را در محاسبات دارایی ماسک نیاورده چرا که هیئت مدیره تسلا به طور رسمی آنها را تأیید نکرده است.

با وجود افت دارایی ماسک در روز دوشنبه، او هنوز هم حدود 20 میلیارد دلار ثروتمندتر از سومین فرد ثروتمند جهان یعنی برنارد آرنو، سرمایه دار فرانسوی است (ارزش دارایی او 154.6 میلیارد دلار است).

کد خبر 129507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha