«دایملر ای جی» به «مرسدس بنز» تغییر نام می دهد

در خانه تکانی بزرگ بنگاهی در دایملر ای جی (کمپانی مادر مرسدس بنز) دوباره دایملر به مرسدس بنز تغییر نام خواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، این اقدام در مرسدس بنز را حرکتی در جهت بهینه سازی اثربخشی [بازده] ارزیابی کرده اند. تغییر نام و جدا شدن دایملر تراک از مرسدس بنز در تابستان پیش رو در مجمع سهامداران نهایی می شود.

بله. اشتباه چاپی نیست. دوباره قرار است «دایملر ای جی» به «مرسدس بنز» تغییر نام پیدا کند و این فقط تغییر نام نیست چون در مرسدس بنز تغییرات راهبردی مهم بنگاهی در راه است. مهمترین موضوع در این راهبرد هم تمرکز روی آلایندگی صفر و آینده این کمپانی است که سمت و سوی آن نرم افزار-محور شدن این غول خودروسازی پرتجمل است. اعضای هیئت ناظر و اعضای هیئت مدیره این شرکت توافق کرده اند که برنامه جدید این شرکت و سوا شدن دایملر تراک [بخش تولید کامیون بنز] را مورد ارزیابی قرار دهند.

اولا کالنیوس Ola Källenius رئیس هیئت مدیره دایملر و مرسدس بنز می گوید: «خودروهای سواری و ون مرسدس بنز از کسب و کار اتوبوس و کامیون دایملر به طور کامل جدا است و مخصوصاً مشتریان کاملاً متفاوت هستند و در نتیجه مسیر های فناوری و نیازهایشان به سرمایه گذاری کاملاً با هم فرق دارند. هر دو کمپانی در صنایعی فعالیت دارند که با تغییرات بنیادی، ساختاری و فنی رو به رو هستند.»

 

دایملر



گذشته از بحث های واژه ای، این اقدام اجازه ی حرکت به سمت توسعه ی فناوری دوست دار محیط زیست را در بخش اتوبوس و کامیون فراهم می کند. البته تغییرات بنیادی شامل حال خودروهای سواری هم می شود. دایملر تراک یا بخش کامیون سازی دایملر از همین حالا هم چشم اندازهای آینده خود را ترسیم کرده و وزن زیادی را برای تحقیقات در باتری های وسایل نقلیه برقی، کامیون های هیدروژنی (پیل سوختی) و خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] قرار داده است. البته استفاده از واژه خودران این روزها کمی حساسیت زا است و اصرار وجود دارد که هنوز بشر به توانایی خودران نرسیده و با آن فاصله زیادی دارد، با این حال نمی توان پیشرفت های خیره کننده سال های اخیر را نادیده گرفت.

با این حال، این اقدام مرسدس بنز، قابل درک است و به هیچ عنوان باعث تعجب نشده است، بخش خودروهای سواری مرسدس بنز و وسایل نقلیه سنگین دایملر دو پایگاه مختلف مشتری را هدف قرار داده اند و همین حالا هم دایملر تراک به بزرگترین تولید کننده کامیون و تریلر در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و اکثر نقاط روی سیاره زمین تبدیل شده است.

کالنیوس می گوید: «ما متقاعد شده ایم که حاکمیت و مدیریت مستقل در دایملر تراک و سوا شدن از بخش سواری مرسدس بنز به هر دو کمک می کند که به عملیات خودشان سرعت ببخشند، با بلندپروازی سرمایه گذاری بیشتر انجام دهند و رشد و تعامل را هدف قرار داده و چابک تر و رقابتی تر شوند.»

برای آن که همه چیز جنبه عملی پیدا کند، تصمیم آخر باید توسط سهامداران دایملر در نشست مجمع سهامداران در فصل سوم 2021 نهایی شود. تا آن زمان این گروه خودروسازی به فعالیت خود همچنان ادامه خواهند داد.

کد خبر 129998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha