کد خبر 130373
۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
اعتراض سهامداران بانک دی به تخریب روند سهم

سهامداران بانک دی نسبت به تاخیر در اعلام افزایش سرمایه و تخلفات آشکار و رانت و تخریب روند سهم اعتراض دارند و خواستار برخورد با متخلفان توسط نهادهای مربوطه هستند.

به گزارش پرشین خودر، بانک دی از جمله بانکهایی است که با مجوز بانک مرکزی و با سهامداری خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان شروع به فعالیت کرد و در طول سالهای فعالیت مدارم با حواشی بسیاری از تحقیق و تفحص بر بانک تا تجمع سهامداران و دستگیری برخی از مدیران بانک روبرو بوده است و اکنون سهامداران اصلی این بانک(خانواده شهدا و ایثارگران) خواهان رسیدگی کامل بانک به مطالبات ایشان و برخورد قوه قضاییه با متخلفان بانک دی هستند.

بانک دی براساس قانون اجازه تأسیس بانک های غیردولتی مصوب بیست و یکم فروردین ماه سال 1379، مستند به ماده 98 قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب تیرماه سال 1351، قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب سال 1362، و با رعایت قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب بیست و چهارم اسفند ماه 1347 و همچنین با رعایت سایر قوانین جاری و با هدف تسهیل و فراهم ساختن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در تمامی فعالیت های سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادی و مالی بویژه در زمینه های پولی، مالی و بانکی تشکیل شده و اداره می شود.

تحقق هدف مذکور مستلزم تجهیز منابع مالی از طریق جذب سپرده ها، اخذ تسهیلات و استفاده از سایر ابزارهای پولی و مالی و تخصیص آنها برای اعطای تسهیلات اعتباری و سرمایه گذاری در رشته های مختلف اقتصادی می باشد.


سهامداران عمده بانک دی چه کسانی هستند؟

اما در این بین بانک دی؛ سهامداران متفاوتی دارد به طوری که عمده ترین سهامداران این بانک خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران (46 درصد سهم بانک) هستند و اکنون با توجه به میزان سهم شناور قابل توجهی که این بانک دارد و با عملکرد مناسبی که در بحث شفافیت و مبارزه با پولشویی و... دارد از جمله بانکهای قابل توجه و مثبت است اما در سال های اخیر اخباری مبنی بر دستگیری برخی از مدیران ارشد این بانک فضا را برای سهامداران کمی دلهره انگیز و با اضطراب و استرس همراه کرد.

درباره بانک دی و شکل مدیریت آن همواره اعتراض هایی از سوی سهامداران اصلی وجود داشته و دارد و بارها از سوی کارشناسان مختلف در این باره مطالب مختلفی عنوان شده است. برخی از کارشناسان معتقد به اعتماد و وکالت خانواده شهدا برای تعیین هیات مدیره و مدیرعامل هستند و برخی از کارشناسان با این وکالت موافق نیستند.

هر چند سهامداران بانک دی در تجمعاتی که تاکنون داشته اند خواهان برخورد با مسئولین متخلف این بانک از سوی قضائیه هستند اما اکنون با شکل مدیریت جدید می توان اینگونه تحلیل کرد که وکالت و اعتماد سهماداران می تواند به نفع بانک و در نهایت به نفع خودشان باشد.

در تجمع شکل گرفته زمستان امسال نماینده سهامداران گفته است که ما سهامداران بانک دی نسبت به تاخیر در اعلام افزایش سرمایه و تخلفات آشکار و رانت و تخریب روند سهم اعتراض داریم و خواستار برخورد با متخلفان توسط نهادهای مربوطه هستیم.

 

منبع: تیتر برتر

کد خبر 130373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha