کد خبر 131486
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
5 صرافی برتر ارزهای دیجیتال در ایران

در پی رونق بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی و رشد روز افزون و چشمگیر آنها بسیاری از فعالین بازارهای مالی امسال را سال آلت کوین ها نام گذاری کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، از نشانه های جدی این موضوع می توان به این مطلب اشاره کرد که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بالای دو تریلیون دلار رسید و در حال حاظر ارزش بازار ارزهای دیجیتال به تنهایی بیشتر از ارزش هر یک از 10 برند برتر دنیا نظیر اپل،مایکروسافت آمازون می باشد.

با رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال بسیار بدیهی است که افرادی که آشنایی چندانی با دنیای ارزهای دیجیتال ندارند علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه باشند.

برای ورود به دنیای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید از طریق صرافی ارزهای دیجیتال اقدام به خرید و سرمایه گذاری نمود و به عقیده نگارنده این موضوع یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل ورود به بازار رمز ارزها می باشد.

از زمان شکل گیری ارزهای دیجیتال در دنیا و نیاز به انجام معاملات ارزهای دیجیتال شاهد شکل گیری صرافی های ارزهای دیجیتال بودیم که اغلب آنها در مناطق آزاد تجاری دنیا به فعالیت خود ادامه می دهند.

صرافی هایی معتبر و دارای گردش مالی بالا مانند صرافی بایننس در جزیره مالتا (جنوب ایتالیا) و سایر نقاط جهان در حال فعالیت می باشند. نکته دارای اهمیت در کار با این صرافی ها برای کاربران ایرانی مشکلات ناشی از تحریم ها می باشد.

در بسیاری از این صرافی ها کاربران ایرانی اجازه ثبت نام با هویت واقعی خود را ندارند و در صورت احراز شدن هویت کاربران ایرانی صرافی با استناد به قوانین مبارزه با پولشویی اقدام به بلوکه کردن حسابهای آنها خواهد نمود. در بعضی موارد حتی اگر فردی با هویت غیر ایرانی با آدرس آی پی ایران اقدام به ورود به بایننس نماید حساب فرد مذکور توسط صرافی بایننس بلوکه خواهد شد.

پیشنهاد مناسب برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال صرافی های ارز دیجیتال داخلی می باشد.
نگارنده این مقاله از سال گذشته اقدام به انتشار یک مجموعه مقالات دوره ای تحت عنوان "ده صرافی برتر ارز دیجیتال" نمود که در آنها به بررسی و رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال واقع در ایران پرداخته شد.

امسال نیز به روال سال قبل به معرفی و بررسی صرافی های ارز دیجیتال پرداخته ایم تنها با این تفاوت که در این دوره پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتال در ایران مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار گرفته اند.

امیدواریم که این مقاله راهنمایی باشد برای شما خوانندگان محترم تا در روند تصمیم گیری برای انتخاب مناسب ترین صرافی به شما کمک کند.

در بررسی این پنج صرافی نکاتی در نظر گرفته ایم که برای مشتریان و سرمایه گذارین دارای اهمیت فراوان می باشند.عواملی مانند اعتبار و امنیت صرافی،امکان مراجعه حضوری به صرافی،امکان دادن مشاوره به مشتریان توسط صرافی،روش احراز هویت مشتریان،انواع ارزهای دیجیتال قابل ارایه در صرافی، و سایر عوامل مهم را بررسی و مد نظر قرار داده ایم.

اکنون به بررسی پنج صرافی برتر می پردازیم:


1- صرافی گرندکس Grandex.ir

تیم گرندکس بالاخره توانست پس از مدتها تلاش شبانه روزی به صدر جدول راه پیدا کند.
گرندکس در آخرین بررسی انجام شده توسط نگارنده و در رقابتی نفس گیر با سایر صرافی ها موجود در این لیست توانست به رتبه نخست این جدول دست پیدا کند.
مهمترین مزیت این صرافی امکانی منحصر به فرد است که سایر رقبا از ارایه آن معذور می باشند،گرندکس تنها صرافی ارز دیجیتال است که امکان مراجعه حضوری و بدون هماهنگی قبلی در آن وجود دارد و شما می توانید در روزهای کاری هفته از شنبه تا چهار شنیه اقدام به مراجعه حضوری کنید.
وجود فضای مناسب برای مشاوره و نیز مشاورین مجرب در حوزه ارزهای دیجیتال از دیگر مزایای این صرافی می باشد.تیم مشاورین گرندکس با استفاده از سالها تجربه و شناخت مناسب از دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین شناخت کافی از ساختار اقتصاد جهانی آمادگی ارایه انواع مشاوره در زمینه سرمایه گذاری های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت را به شما دارند.

از دیگر موارد قابل تحسین در این صرافی میتوان به وجود پشتشبانی آنلاین 24 ساعته اشاره نمود،شما می توانید با استفاده از سرویس چت آنلاین از سرویس پشتیبانی آنلاین گرندکس به صورت رایگان بهرمند شوید و سوالات خود را در زمینه نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال با مشاوران آنلاین مطرح کنند.

از دیگر مزایای این صرافی ارایه سبدی متنوع از محصولات قابل ارایه در این صرافی می باشد و مشتریان میتوانند ارزهای متنوعی را از این صرافی خریداری نمایند.همچنین سیگنال روم گرندکس یکی دیگر از موارد متمایز در این صرافی می باشد، در این سیگنال روم شما به سیگنالهایی با کیفیت بالا دست پیدا میکنید. مشتریان گرندکس از خدمات سیگنال روم رضایت کافی دارند تا جایی که بعضی از سیگنال های ارایه شده در مدت زمانی کوتاهی به 100 درصد سود دست پیدا می کنند.

آخرین سورپرایز مدیران این صرافی برای مشتریان خود راه اندازیقریب الوقوع واحد آموزشی این صرافی با شراکت آکادمی بلاک چین (Block chain Academy) در آینده نزدیک می باشد.

از نکاتی که نگارنده جهت بهبود سرویس صرافی به مدیران سایت صرافی توصیه می کند کاهش ساعات به روز رسانی سایت صرافی می باشد.


2- صرافی والکس

از دیگر صرافی هایی که عملکردی قابل قبول از خود نشان داد صرافی والکس می باشد.
این صرافی که توسط جمعی از فارق التحصیلان دانشگاه شریف ایجاد شده است از صرافی های با سابقه در صنف صرافی های ارز دیجیتال می باشد.

از مزایای این صرافی تنوع میزان رمز ارزهای ارایه شده برای معامله در این صرافی می باشد.
امکان انجام معاملات همراه به همراه (P2P) نیز از مزایای قابل تحسین صرافی مذکور می باشد.

از موارد مهمی که به عقیده نگارنده نیاز به بهبود و به روز رسانی دارند طراحی سایت و رنگهای موجود در آن است. طراحی گرافیکی سایت نیاز به تغیرات اساسی دارد و به روز رسانی سایت به وسیله قالب های جدید و رنگهای مدرن قطعا اثر مثبتی بر روی ذهنیت مشتری خواهد داشت.
نکته دیگر اینکه این صرافی هنوز اپلیکیشن های خود را در معرض عرضه قرار نداده است.


3- صرافی اکی اکسچنج

در این مقاله صرافی اوکی اکسچنج توانست به رتبه سوم دست پیدا کند.یکی از مزیت های مهم این صرافی میتوان به طراحی خوب سایت این صرافی اشاره کرد.سایت صرافی دارای طراحی متناسب با یک کسب و کار مدرن می باشد و از رنگها و قالب های متناسب و کاربر پسند استفاده شده است.
از دیگر موارد قابل اشاره داشتن یک ولت (کیف پول) خوب و قابل قبول در سایت می باشد.داشتن یک کیف پول امن و با دسترسی آسان از مزایای قابل توجه صرافی های دیجیتال است .
اما از نقاط ضعف این صرافی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
پاسخ گویی دیر هنگام از نقاط ضعف جدی والکس می باشد،اغلب کاربران در قسمت پاسخگویی رضایت کافی نداشته و گله مند هستند. با توجه به ماهیت آنلاین این کسب و کار و عدم امکان مراجعه حضوری به صرافی اوکی اکسچنج توصیه نگارنده به مدیران سایت تقویت بخش پاسخگویی به مشتریان می باشد.
دیگر نقطه ضعف جدی اوکی اکسچنج قیمت های بالای آن می باشد،با توجه به ماهیت آنلاین صرافی های دیجیتال و در دسترس بودن قیمت دیگر صرافی ها در بازار رقابتی فعلی،دادن قیمت های بالا توسط اوکی اکسچنج چندان معقول به نظر نمی رسد.
بهتر است مدیران سایت در سیاست قیمت گذاری خود تجدید نظر کنند،در غیر این صورت احتمال گرفتن بخشی از بازار توسط رقبای تازه نفس در آینده نزدیک وجود خواهد داشت.


4- صرافی اکسیر

احراز درست هویت از مقولات کلیدی و مهم در دنیای صرافی های دیجیتال می باشد.با توجه به اینکه اغلب صرافی های دیجیتال احراز هویت را به صورت دیجیتالی و از راه دور انجام می دهند همواره این تهدید وجود دارد که افرادی سود جو از این مساله سوء استفاده کنند.

اکسیر در زمینه احراز هویت عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده است.رویه ای که در اکسیر در زمینه احراز هویت وجود دارد نه چندان پیچیده است که مراجعین را خسته کند و نه چندان سهل انگارانه است که امکان سوء استفاده را فراهم کند.

روند تسویه حساب نیز از مقولاتی است که به راحتی در این صرافی انجام می پذیرد و فرایندی قابل قبول دارد.

از دیگر مزایای اکسیر عملکرد قابل قبول آن در زمینه کارمزدها می باشد.

از نقاط نیازمند تقویت اکسیر نیز می توان به اپلیکیشن آن اشاره کرد که کاربران در کامنت های خود از آن انتقادهای منفی جدی را مطرح کرده اند.
وجود بلاگ به نوعی مزیت محسوب می شود اما پس از ورود به بلاگ با محیطی سرد و خشک مواجه می شویم، به عقیده نگارنده غالب بلاگ نیاز مند تغیر و زیبا سازی اساسی می باشد.
 

5- صرافی اکسینو

صرافی اکسینو توانست تا رتبه پنجم را در این مقاله به خود اختصاص دهد. این صرافی نیز از جمله صرافی هایی است که طی سه سال حضور در بازار توانست تا با عملکرد درست و اصولی توجه بخشی از مشتریان را به خود جلب نموده و خود را در بین پنج صرافی برتر ارز دیجیتال جای دهد.
از مزایای قابل تحسین این صرافی ابتکارات جالب این صرافی در زمینه تبلیغات و معرفی برند خود در بین مخاطبان می باشد.
از دیگر نکات مورد پسند در این صرافی وجود وبلاگ فعال در سایت این صرافی می باشد که با بررسی آن به مقالات جالبی بر می خوریم که به خواننده اطلاعات جالبی می دهد.

از نکاتی که باید در این صرافی مورد بازنگری قرار گیرد پیوستگی محتویات آموزشی بر روی سایت می باشد توصیه نگارنده به مدیران صرافی اینست که مطالب آموزشی سایت را به صورت پیوسته روی سایت قرار دهند.

با تشکر از شما خوانندگان محترم امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

کد خبر 131486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha