کد خبر 131825
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
 معرفی اولین خودروی تمام برقی سوبارو

خودروسازی ژاپنی سوبارو در حال ساخت یک خودروی SUV تمام برقی به نام Solterra است که پلتفرم آن با کمک خودروسازی تویوتا طراحی شده و قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان اولین خودروی تمام برقی این کمپانی راهی بازار‌ها شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فرارو، سرانجام خودروسازی ژاپنی سوبارو، اولین خودروی تمام برقی خود را با نام Solterra به طور رسمی معرفی کرد. این نام از دو ترکیب sol و terra مشتق شده است که به ترتیب کلمات لاتین «خورشید» و «زمین» را نشان می‌دهند.

Solterra یک خودروی تمام برقی که با همکاری دیگر خودروساز ژاپنی، یعنی تویوتا ساخته شده و نسخه معادل کانسپت bZ4X تویوتا به شمار می‌رود که حدود سه هفته پیش معرفی شد.

علاوه بر اعلام رسمی نام اولین خودروی تمام برقی سوبارو، چند تصویر تیزرنگاری نیز از Solterra نیز منتشر شد که به نظر می‌رسد با چهره واقعی این خودرو یا حداقل چیزی نزدیک به آنچه در آینده خواهیم دید، روبه‌رو هستیم.

گفته می‌شود این کراس اوور کلاس C که قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود، با کراس اوور مفهومی bZ4X تویوتا که اخیراً معرفی شده، مشابهت کامل دارد. در واقع، این دو خودرو به عنوان بخشی از همکاری گسترده بین دو شرکت ژاپنی، طراحی و تولید شده است.

 

سوبارو



طبق اطلاعات منتشر شده، Solterra از پلتفرم جدیدی که سوبارو با همکاری خودروسازی تویوتا ساخته و e-TNGA نامیده می‌شود، بهره خواهد گرفت.

این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی با انواع خودرو‌ها سازگار می‌شود و امکان استفاده از وسایل نقلیه با طول‌های مختلف را فراهم می‌کند.

پلتفرم e-TNGA همچنین به لطف توانایی قرار دادن موتور‌ها در هر دو محور، می‌تواند برای آرایش‌های محرک جلو، عقب و چهار چرخ استفاده شود. این پلتفرم که تویوتا در حال حاضر برای قرار دادن شش خودروی مختلف بر روی آن برنامه‌ریزی کرده است، می‌تواند انواع مختلف باتری با اندازه‌های مختلف را در خود جای دهد.

در این اطلاعات جدید، سوبارو چیزی فراتر از مشخصات پلتفرم اولین خودروی برقی خود منتشر نکرد، اما ما می‌دانیم که Solterra دارای سیستم محرک چهار چرخ است و این بدان معنی است که موتور‌های الکتریکی دوتایی را در خود جای می‌دهد که هر محور از یک موتور پشتیبانی می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد این خودروسازی تلاش کرده است تا با افزایش فاصله میان دو محور، فضای جاداری را برای این خودرو جدید برقی ایجاد کند تا در حس کراس اوور‌های بزرگ را تداعی کند.

البته این‌ها همه در حد حدس و گمان است چراکه سوبارو تمایل چندانی به ارائه جزئیات بیشتر، بجز در زمینه پلتفرم این خودرو نشان نداده است.

کد خبر 131825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha