راه نجات صنعت خودرو، رفع انحصار و شفاف سازی قطعه سازی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای نجات صنعت خودرو، ابتدا باید انحصار در آن برداشته و سپس صنعت قطعه سازی شفاف شود.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا زاکانی، با بیان این مطلب گفت: چنانچه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم نخستین کاری که در صنعت خودرو می‌کنیم این است که انحصار را می‌شکنیم و از این وضع اسفناکی که در این صنعت است، عبور می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با بهره مندی از توانمندی‌ها و شرایطی که در متن جامعه است صنعت قطعه سازی را شفاف می‌کنیم تا در انحصار بخشی از جامعه نباشد، لذا مهمترین اقدام ما شکستن انحصار و توجه به توانمند سازی و به روز کردن صنعت خودرو و ارتباط هر چه بیشتر میان این صنعت با دانشگاه است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا موافق واردات خودرو‌های خارجی هستید یا معتقدید که انحصار خودرو باید در اختیار خودرو سازان داخلی باشد؟ افزود: ما اقتضائات بسیار خوبی برای توسعه صنعت خودرو سازی داریم، اما با خودروسازی کیا شروع کردیم، اما در ده‌ها سال قبل ماندیم و اکنون کیا در کره، بازار‌های جهانی را فتح می‌کند، چون آن‌ها جنبه‌های توسعه‌ای خود را به دقت دنبال کردند و با جهان پیش رفتند، اما ما ده‌ها سال عقب ماندیم و خودمان را سرگرم کردیم.

زاکانی گفت: این صنعت می‌تواند صنعت پیشران باشد و چشم به صادرات به کشور‌های آمریکای لاتین، آفریقا و برخی کشور‌های همسایه هم می‌توانیم داشته باشیم، اما این انحصار نمی‌گذارد این اتفاق رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: با واردات ماشین‌های خارجی هم مخالفتی نداریم، اما آن‌ها که تمایل به این خودرو‌ها دارند باید پول و مالیات حسابی بدهند و کسی که می‌خواهد شیک و استفاده ویژه کند باید هزینه آن را بپردازد.





 






 

 

کد خبر 132311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha