دستیابی به خودکفایی در تولید قطعات خودروهای تجاری زمان بر است

دبیر انجمن قطعه سازان ایران در خصوص دستیابی به خودکفایی در تولید قطعات خودروهای تجاری گفت: این مهم مشروط به گذشت زمان است، زیرا شرکت‌ های قطعه‌ سازی تاکنون بیشتر تمرکزشان بر تولید خودروهای سواری و نه تجاری بوده است و نصب و راه‌اندازی امکانات تولید خاص این خودروها از جمله قالب‌سازی و ساخت خطوط تولید زمان ‌بر خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، مازیار بیگلو، با بیان این مطلب اظهار داشت: مشکل اصلی تولید خودروهای تجاری در گذشته، تیراژ پایین و تنوع زیاد قطعات بود و با توجه به اینکه عمده قطعات مورد نیاز از چین وارد می‌شد، اقبال چندانی به قطعه سازان داخلی نشان داده نمی‌ شد.

وی با اشاره به امضای میثاق ‌نامه داخلی‌سازی و افزایش تیراژ تولید محصولات تجاری ایران ‌خودرو طی نشست اعضای انجمن قطعه‌سازان با این خودروسازی، افزود:‌ گروه صنعتی ایران‌خودرو در یکی دو سال گذشته توانسته شمارگان تولید خودروهای تجاری خود را تا چند صد درصد افزایش دهد.

 

مازیار بیگلو


به گفته بیگلو، اکنون که رشد تیراژ تولید را در گروه صنعتی ایران خودرو شاهد هستیم، توجیه اقتصادی تولید قطعات افزایش یافته است، همچنین افزایش شمارگان تولید با تضمین فروش آنها به شهرداری و دیگر مشتریان انجام می‌شود که اطمینان خاطر بیشتر قطعه‌سازان را به دنبال دارد.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران، میزان مطالبات قطعه‌ سازان و زنجیره تامین از خودروسازان را حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته به دلیل متوقف بودن فروش خودروسازان ناشی از تغییر قیمت‌گذاری‌ها، تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان انجام نشده و به همین دلل مطالبات روند افزایشی داشته است.

یادآور می شود که براساس میثاق ‌نامه‌ای که در اواخر هفته امضاء شد، حدود ۱۵۰ قطعه‌سازی برای مشارکت در تولید خودروهای تجاری ایران ‌خودرو اعلام آمادگی کرده‌ اند.
 

کد خبر 132313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha