کد خبر 133121
۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
هوا، خنک می شود / وضعیت آب و هوا اعلام شد

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در استان گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، افزایش ابر بارش پراکنده و احتتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غربی کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبارباران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

چهارشنبه، در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنج شنبه استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

از امروز تا اواسط هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود. طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه شنبه تنگه هرمز مواج است.

کد خبر 133121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha