موزه پلیس راهور پایتخت افتتاح شد/  رونمایی از نخستین گواهینامه ایران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز و در حضور اصحاب رسانه موزه پلیس راهور تهران بزرگ را که قدمت آن به بیش از صد سال می‌رسد افتتاح کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز و در حضور اصحاب رسانه موزه پلیس راهور تهران بزرگ را که قدمت ان به بیش از صد سال می‌رسد افتتاح کرد.

سردار حمیدی گفت: اقدامات، طرح‌ها کارها و مجموعه فعالیت‌هایی که پلیس راهور تهران بزرگ در مدت این صد سال انجام داده در این موزه ثبت و نگهداری و در معرض دید قرار دارد.

وی گفت: اولین خودرو در سال 1279 وارد تهران شد که حدود 121 سال پیش بوده و اولین شماره گذاری در تهران در سال 1298 انجام شد.

حمیدی ادامه داد: تا قبل از این تاریخ مشخصات خودروها روی بدنه خودرو نوشته می‌شد، تا مالک و آدرس آن شناسایی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اولین تصادف مهم که منجر به فوت نوازنده‌ای به نام درویش خان شد در سال 1305 یعنی 95 سال پیش روی داده است.

سردار حمیدی بیان داشت: اولین گواهینامه رانندگی در سال 1307 به مدت یک ساله با شماره یک صادر شد یعنی نخستین گواهینامه 93 سال پیش صادر شده است.

وی گفت: در این مجموعه تحلیل جهت، تعداد فوتی و افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و روند کاهش تصادفات با رویکرد اقدامات ایجابی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این موزه از تجارب و نظر بسیاری از اساتید و محققان استفاده گردید و در مورد کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهور فاتب از محققان و صاحبنظران و پژوهشگران استفاده و ثبت شد.

کد خبر 133153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha