راهکارهایی برای افزایش قدرت موتور خودرو

راه‌های بسیار مختلفی برای افزایش اسب بخار موتور وجود دارد که در این گزارش برخی از آن‌ها را آورده ایم.

اسب بخار واژه‌ای است که بار‌ها و بار‌ها در بسیاری از خبرهای خودرویی شنیده ایم، اما اطلاعاتی درباره آن نداریم. این نداشتن اطلاعات مختص مردم عادی نیست و حتی بسیاری از علاقمندان به خودرو نیز اطلاعاتی از آن ندارند.

در این گزارش قصد داریم به راه هایی برای تقویت اسب بخار یا همان قدرت موتوری بپردازیم، اینکه چگونه می‌توان آن را در موتور خودروها بیشتر کرد.در ابتدا توضیحی کوتاه در مورد اسب بخار می دهیم؛ اسب بخار، یک واحد قدرت برای تعیین سرعت انجام کار است. به عبارت دیگر، اسب بخار اصطلاحی به‌ عنوان مقیاسی از توان موتور‌های درون‌ سوز در صنعت خودروسازی رایج است. واحد توان در دستگاه SI وات است؛ یعنی یک اسب بخار، بنابر تعاریف مشهور، بین ۷۳۵٫۵ تا ۷۵۰ وات است.

اما سوالی که پیش می آید این است که عبارت اسب بخار از کجا آمده است؟ دقیقاً همان جایی که ممکن است فکر کنید، یعنی از اسب؛ شخصی به نام جیمز وات اسب بخار را اختراع کرد؛ او یک موتور بخار ایجاد کرد که به گفته او ۲۰۰ برابر اسب‌ها کار می کند.

بسیاری از افراد علاقمند به سرعت و قدرت بالای خودرو، به دنبال افزایش اسب بخار در خودرو هستند اما راه این افزایش را بلد نیستند. یکی از ساده ترین راه ها مکش هوای تازه درون موتور است!. وقتی می‌گوییم می‌خواهیم توان موتور را بالا ببریم، اولین چیزی که تعمیرکاران خودرو می‌گویند این است که باید فیلتر هوا را تعویض کنید؛ نکته حائز اهمیت این است که هزینه تعویض فیلتر ، فقط کمی بیشتر از پول چند بسته آدامس نعنایی است!

فوت کوزه‌گری این است که هوای خنک و تازه سنگین‌تر است و به این ترتیب هوای بیشتری به سیلندر‌ها می‌رسد و با سوخت ترکیب می‌شود. هوای بیشتر مساوی است با بنزین‌ سوزی بیشتر و بنزین‌ سوزی بیشتر مساوی است با قدرت و توان بیشتر؛ این کار در یک موتور معمولی، واقعاً قدرت را ۵ تا ۷ اسب بخار افزایش می‌دهد.

اگر فیلتر ماشین‌ نو و تمیز است و موتور، مکش هوای خوبی دارد، باید سیستم اگزوز را بررسی کنید؛ یعنی خودرو را نزد یک مکانیک ببرید و بخواید لوله‌های خروجی از مبدل کاتالسیت تا سپر عقب را صاف و یکسره کردن کنند. این کار باعث می‌شود گاز‌های خروجی راحت‌ تر تخلیه بشوند.

کد خبر 134071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha