کد خبر 134393
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
مینی‌ون محبوب ژاپنی‌ها کمپر می‌شود

این خودروی مفهومی (در حد طراحی که به تولید انبوه نرسیده) ان-ون N-Van‌ نام دارد و در دسته بندی خودروهای کای Kei می گنجد و با الهام از بسته بندی های هوشمندانه، خودرویی ساخته است که برای خواب یک نفر در شب مناسب است.

به گزارش پرشین خودرو، این ون جمع و جور در حقیقت یک کابین خیلی ساده است که در کنار صندلی راننده یک تخت خواب تاشو هم جاسازی شده است. و در هنگامی که تخت تا شده است، امکان حمل جعبه و وسایل و بار هم در این ون فراهم است و می تواند در روز یک ون باری کوچک باشد و در شب یک تخت خواب برای صاحبت ون.

معماری این ون طوری است که دیگر در سمت سرنشین آن ستون pillar تعبیه نشده است. در کشویی عقب آن می تواند با در لولای جلو طوری حرکت کند تا نیمی از سمت شاگرد به طور کامل باز شود. برای همین می تواند وسیله بسیار مناسبی برای حمل بسته های کوچک در شهرهای بزرگ و پرجمعیت ژاپن باشد. در سمت راننده برای حفظ استحکام ستون بی B-pillar‌ حفظ شده است.

در سقف این ون جمع و جور جا برای سبد کشویی هم تعبیه شده است. در بخش عقب این خودرو هم امکان آویزان کردن اشیا وجود دارد. همچنین امکان ایجاد یک سایبان در سمت شاگرد وجود دارد.

اگر شما به تخت شب در این ون نیاز نداشته باشید، می توانید یک صندلی تاشو به جای آن داشته باشید. جا مخصوص صندلی شاگرد [سرنشین کنار راننده] شبیه پازل در کف این خودرو جاسازی شده که می تواند بیرون بیاد.

از آن جایی که این خودرو در دسته بندی خودروهای کوچک Kei‌ می گنجد، توان آن هم محدود به 63 اسب بخار و حاصل یک قوای محرکه سه سیلندر مجهز به توربوشارژر است و گیربکس آن هم به خواست مشتری می تواند دستی یا اتومات باشد.طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب 134، 58 و 79 اینچ است.

این خودروی مفهومی در تاریخ 2 اکتبر در فستیوال فیلد گود Feeld Good Festival [اشتباه حروف چینی نیست هم خواسته Field در ذهن تداعی شود هم feel] رونمایی می شود که به نوعی یک فستیوال محلی در شهر هوکایدو در خصوص خودروهای تفریحی یا RV‌ است.

منبع: سایپانیوز

کد خبر 134393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha