ال.جی، خسارت فراخوان شورولت مدل بولت را می دهد

جنرال موتورز و تأمین کننده باتری ال جی، به توافق رسیدند که بخش اعظم خسارت های ناشی از فراخوان باتری های شورولت بولت را ال.جی بپردازد. این توافق 1.9 میلیارد دلار برای این تأمین کننده هزینه به بار می آورد. کل هزینه های فراخوان دو میلیارد دلار محاسبه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت ال جی(LG)، تأمین کننده پیل های باتری برای جنرال موتورز هزینه های مرتبط با باتری های شورولت مدل بولت را برعهده می گیرد. این شرکت علاوه بر جبران خسارت فراخوان، فرایندهای جدید تضمین کیفیت را در خطوط تولید خود به کار خواهد گرفت تا از آتش گرفتن باتری های خودرو از سرچشمه جلوگیری نماید.

از شهریور امسال فرایندهای جدید کنترل کیفی در تولید پک باتری های بولت و بولت EUV آغاز شده است.

فراخوان دوم خودروهای بولت جنرال موتورز از اوایل سال 2021 آغاز شد که دلیل آن آتش گرفتن چند مورد باتری بود و اکنون تمامی مدل های بولت شامل این فراخوان می شوند. این آتش سوزی به خاطر عیوب نادری است که در پک باتری ها وجود دارد.

موضوع آتش گرفتن خودروهای بولت به قدری به این برند لطمه وارد کرد که جنرال موتورز مجبور به توقف خط تولید آن شد و شروع دوباره آن را منوط به یافتن ایراد با کمک تأمین کرد. همچنین به تمامی دارندگان خودروهای بولت این اطمینان را داد که باتری این خودروها را به طور کامل تعویض خواهد کرد، بدون آن که صاحبان این خودروها متحمل هزینه شوند.

همچنین این خودروساز آمریکایی، دستورالعمل هایی منتشر کرد تا پیش از تعویض این باتری ها صاحبان این خودروها ملزم به انجام آن برای حفظ ایمنی خودشان هستند. از جمله جنرال موتورز از دارندگان بولت خواسته است خودروهای خود را در طول شب شارژ نکنند.

شرکت تأمین کننده باتری ال جی هم از اواخر شهریور،‌ تولید خود را با فرایندهای جدید، دوباره آغاز کرده است و تمامی موارد تضمین کیفیت جدید در این فرایندها دیده شده است. حمل این باتری های جدید به کارخانه خودروسازی از اواسط اکتبر شروع می شود.

شیلپان آمین قائم مقام فروش و زنجیره تأمین جنرال موتورز می گوید: «ال جی،‌ تأمین کننده ارزشمند و مورد احترامی برای جنرال موتورز است و ما از رسیدن به این توافق خرسند هستیم. تیم های مهندسی و ساخت ما در حال تعامل برای شتاب بخشیدن به تولید مدل های جدید باتری هستند و انتظار داریم که تعویض و تعمیر خودروهای مشتریان از همین ماه شروع شود.»

با این که بخش اعظم خسارت های تعویض یا تعمیر باتری های خودروهای بولت را ال جی متقبل شده است،‌ با این حال خودروساز از خود فرایند فراخوان متضرر خواهد شد به ویژه در دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی، که همه خودروسازان به فکر شهرت و اعتبار هستند.

خود جنرال موتورز در عرصه رقابت شدید خودروهای برقی پلتفرمی تحت عنوان آلتیوم طراحی کرده که ابتدا در شاسی بلندهای هامر برقی برند جی ام سی خود به کار خواهد برد و قرار است در کادیلاک مدل لیریک Lyric سال 2022 هم از همین پلتفرم استفاده شود. همچنین نسخه برقی شورولت سلیورادو هم در راه است که باید از همین باتری های آلتیوم و قوای محرکه مرتبط با آن بهره مند شود.

جنرال موتورز امیدوار است که مشتریان وانت ها و شاسی بلندهای خود را به ورژن برقی این محصولات ترغیب کند. به همین دلیل است که رفع نقص خودروهای برقی شورولت بولت به اولویت بالایی برای جنرال موتورز تبدیل شده است و این درست در زمانی است که همه خودروسازان با کمبود شدید تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] دست و پنجه نرم می کنند.

کد خبر 134760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha