بارش پراکنده باران و وزش باد در غرب سواحل دریای خزر/وضعیت آب و هوا اعلام شد

امروز در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان اردبیل و آذربایجان شرقی ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، یکشنبه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان اردبیل و آذربایجان شرقی ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه با گذر متناوب امواج کم دامنه تراز‌های میانی جوی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. در شمال غرب وزش باد و کاهش دما قابل توجه است.

چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست و در استان‌های گیلان و مازندران بارش شدت خواهد داشت.

پنجشنبه در اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود که در مازندران بارش شدت خواهد داشت و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

گفتنی است، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور وزش باد افزایش و دما در حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

قابل ذکر است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

از روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش داشته و در برخی مناطق به ویژه در منطقه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

کد خبر 134799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha