کد خبر 134856
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
قطعات خودرو و لاستیک در آمریکا نایاب شد!

صنایع خودروسازی آمریکا با مشکل جدید کمبود قطعات یدکی خودرو و لاستیک مواجه شده است که روند تولید خودرو، تعمیرات و خدمات پس از فروش را مختل کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، در روز‌های اخیر صنایع خودروسازی، شهروندان و تعمیرکاران خودرو در نقاط مختلف آمریکا همه با یک مشکل عمومی روبرو شده اند: کمبود یا نبود قطعات خودرو باعث شده است تولید کاهش یابد و همچنین تعمیر خودرو‌هایی که نیاز به تعویض قطعه دارند معطل بماند. این بدان معناست که شهروندان آمریکایی برای تعمیر خوردو‌های معیوب خود، مسیری طولانی و دشوار پیش رو دارند.

در حالی که قطعات خودرو‌های داخلی و خارجی در آمریکا کمیاب و گاه نایاب شده است، تعمیرکاران می‌گویند شرکت‌های عرضه کننده قطعات، به این سؤال که چه زمانی ممکن است قطعات مورد نظر را به تعمیرکاران برسانند، پاسخ مشخصی نمی‌دهند.

گفته می‌شود مشکل تامین قطعات یدکی خودرو در مرحله نخست مشکل حمل و نقل دریایی جهانی این قطعات و البته کمبود جهانی در بخش قطعات نیمه هادی و نبود نیروی کاری کافی برای تولید یا حمل و نقل قطعات در زنجیره تأمین است که در نهایت باعث شده است در بیشتر ایالت‌های آمریکا، رانندگانی که نیازمند تعمیر خودروی معیوب خود هستند راهی جز انتظار کشیدن نداشته باشند.

از سوی دیگر کمبود خودرو‌های جدید و صفر کیلومتر و افزایش تقاضا برای خرید از سوی کسانی که نبود قطعات آن‌ها را به خرید خودروی صفر وادار کرده، باعث شده است که نمایشگاه داران خودرو قیمت خودرو‌های صفر را بالا ببرند و همین مسئله باعث افزایش قیمت خودرو‌های دست دوم نیز شده است.

افزایش بهای خودرو‌های دست دوم آنقدر شدید است که کسانی که کسب و کار‌ها آن‌ها برای چند دهه خرید و فروش خودرو اعم از صفر و کار کرده بوده است، مدعی هستند که تاکنون چنین وضعیتی را در بازار خودرو آمریکا شاهد نبوده اند.

کد خبر 134856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha