موتورسیکلت ب.ام.و R75 ارتش آلمان در ایران + تصاویر و ویدئو

در نمایشگاه و جشنواره سفر یکی از غرفه های شرکت کننده با یک موتورسیکلت ب.ام.و R75 غرفه خود را تزئین کرده بود که نظر بسیاری از شرکت کنندگان را به سوی خود جلب می کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه و جشنواره سفر که در حال برگزاری است از نمایشگاه های جذاب برای طیف های مختلف محسوب می شود که پتانسیل سرگرم کردن و تامین نیازهای بسیاری از علاقمندان آفرود و طبیعت گردی را در خود دارد.

نمایشگاه امسال اما یک سورپرایز نیز در خود داشت که در دوره های قبلی دیده نشده بود.

حضور دو دستگاه موتورسیکلت ب.ام.و R75 در این نمایشگاه که در وضعیت مناسبی نیز نگهداری شده بودند از جذاب ترین رویدادهای نمایشگاه بود.

موتورسیکلت R75 را باید یک موتور افسانه ای در ارتش آلمان نازی دانست که نقش زیادی در پیشروی های این ارتش در جبهه های مختلف از روسیه تا آفریقا ایفا کرد.



کامل ترین تصاویر از موتورسیکلت های ب ام و R75 ارتش آلمان نازی را اینجا ببینید
 

ب ام و R75 در زمان خود از مشخصات فنی پیشرفته ای برخوردار بود که همین امر این موتورسیکلت را بین سربازان نازی پرطرفدار کرده بود.

پیشرانه 750 سی.سی ب ام و R75 قدرت کافی برای تردد در مسیرهای ناهموار در جبهه نبرد را فراهم می کرد و سرعت جابجایی نیروهای ارتش نازی را نیز نسبت به متفقین بیشتر کرده بود.

نکات جالبی نیز در خصوص این موتورسیکلت افسانه ای مطرح است که ساخت نسخه روسی و چینی از روی ب ام و R75 را می توان یکی از این نکات دانست و دلیل آن نیز چیزی نبود جز کارایی و چالاکی ب ام و R75.

مورد دیگری که در این موتور جالب توجه است و در زمان خود یک مزیت بزرگ برای ارتش نازی بود، سیستم متحرک سایدکار یا کابین بغل موتورسیکلت بود.

موتورسیکلت ب ام و R75 از یک قفل دیفرانسیل بهره مند بود که سرعت حرکت چرخ موتور و سایدکار را تنظیم می کرد در واقع چرخ سایدکار از طریق یک محور به موتورسیکلت متصل بود.

این موتورسیکلت همچنین به دنده عقب نیز مجهز بود.

از امکانات موتورسیکلت که روی سایدکار نصب شده بود نیز باید به رینگ و لاستیک یدک، مخزن نگهدارنده بنزین، جعبه ابزار، جعبه کمک های اولیه و مسلسل اشاره کرد.

در پایان باید گفت که پیشرانه این موتورسیکلت بعد از جنگ جهانی دوم زمینه ساخت موتورهای دوقلوی ب ام و را فراهم کرد.

 

در ادامه می توانید دو ویدئوی کوتاه از موتورسیکلت R75 ب ام و را ببینید:


 











 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 134862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha