معرفی محصول جدید آمیکو در روزهای آینده / ادامه مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو) گفت: آمیکو تا زمانی که از عرضه موفق و قطعی محصولی اطمینان پیدا نکند وارد مباحث اطلاع رسانی نمی شود اما می توانم بگویم برای شش ماهه دوم سال برنامه های جدیدی داریم که کمپین خبری یکی از این محصولات در روزهای آینده آغاز می شود.

شهرام فداکار در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال و به تبع اعمال مالیات 9 درصد ارزش افزوده بر تولیدات مناطق آزاد تجاری، به دلیل مشکلات افزایش قیمت ناشی از مالیات ناچار به کاهش تیراژ تولید در آمیکو شدیم که این امر در آمار شش ماهه نخست سال گروه ارس خودرو دیزل تاثیر منفی داشت.

وی با ابراز ناراحتی از ادامه این مشکل، گفت: هر چند با تمهیداتی از تاثیرگذاری کاهش تولید در آمار فروش تا حد زیادی جلوگیری و تلاش شد تا با موجودی انبار شرکت، نیاز مشتریان را تامین کنیم اما واقعیت این است که مالیات 9 درصدی در سالی که نیاز کشور به جهش تولید داخلی است دور از انتظار بود.

 

آمیکو آسنا

 

مدیرعامل ارس خودرو دیزل(آمیکو) تصریح کرد: استفاده از موجودی و کاهش آمار خودروها در کارخانه موجب شد تا از اوایل مهرماه با فشار بر مجموعه، تولید را از سر بگیریم اما واقعیت این است که این اتفاق را نمی توان در بلند مدت با مدیریت هزینه جمع کرد چرا که در نهایت در آمار پایان سال جاری خسارت خود را نشان خواهد داد.

فداکار بیان کرد: بنا بر مذاکرات انجام شده پیشین قرار بود تا در فرصتی شش ماهه این مشکل در مناطق آزاد رفع شود که متاسفانه با اتمام این فرصت، اتفاق مثبتی رخ نداد تا اینکه مدیریت جدید مناطق آزاد قول هایی برای رفع این مشکل به شرکت های تولیدی در این مناطق داده است.

این مدیر پیش‌کسوت صنعت خودرو با اشاره به چرایی مشکل در تامین نیاز خودروهای تجاری از طریق داخلی سازی قطعات، گفت: این امر هم اکنون در بیشتر شرکت ها از جمله آمیکو با درصدهای مختلف در جریان است اما واقعیتی که کمتر در نظر گرفته می شود این است که قطعات تولید داخل اگر از قطعات وارداتی گران تر نشود قطعا ارزان تر نخواهد شد و این مشکل در ضعف تامین مواد اولیه مناسب، تحریم های داخلی و خارجی و نبود نقدینگی قطعه سازان ریشه دارد هر چند در آمیکو تلاش می شود تا با تزریق نقدینگی، مشکلات زنجیره تامین به حداقل برسد اما همچنان این وضعیت ادامه دارد و حل آن نیاز به راهبردهای موثرتری دارد.

کامیون 2631m


مدیرعامل ارس خودرو دیزل با تشریح برنامه های این شرکت اضافه کرد: آمیکو همواره در تلاش بوده است تا سگمنتی را انتخاب کند که نیاز بازار است و از سوی دیگر کمتر به آن توجه شده باشد، این کار مزیتی برای آمیکو داشته که ما را از رقابت های بیهوده دور نگه داشته و همچنین با شناخت بهتر نیازها، به ارائه محصولی متناسب با خواسته های بازار واداشته است که " کامیون 2631 ام " یکی از بهترین مثال های این راهبرد است.

 

کامیون میکسر


وی در ادامه گفت: کاربری سازی یکی دیگر از اهداف آمیکو بوده است که استارت آن در آذرموتور زده شده است که میکسرهای آمیکو از موفق ترین نمونه های آن است که قطعا درصدد گسترش آن هستیم.

فداکار در تشریح کمتر پرداخته شدن به صادرات خودرو نیز اظهار کرد: خدمات از مهمترین عوامل در صادرات خودرو است که نیاز به برنامه ریزی بسیار گسترده در بازار هدف دارد و انجام صادرات بدون توجه به این مقوله موجب می شود برند شخصی و برند خودروسازی کشور آسیب ببیند به همین دلیل در حال مطالعه بازارهای هدف هستیم که فعلا نتیجه خاصی نداشته است.

مدیرعامل ارس خودرو دیزل(آمیکو) در پایان با اشاره به عدم حضور آمیکو در بحث نوسازی ناوگان فرسوده، خاطرنشان کرد: در بحث نوسازی ناوگان نیاز کشور بیشتر مربوط به کشنده می شود در حالی که محصولات آمیکو بیشتر در معادن و فعالیت های شهری فعال است ضمن اینکه به دلیل مشکلات تسهیلات در این حوزه سعی می کنیم در این حوزه ورود نکنیم.


خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 134931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha