صفر تا صد بازسازی سازمان‌یافته خودروهای کلاسیک ب ام و + فیلم و عکس

از چندی پیش در یکی از شرکت های واردکننده خودرو فصل جدیدی آغاز شده است که علاقمندان خودروهای قدیمی را امیدوار کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو به یکی از لوازم ضروری زندگی مدرن تبدیل و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان امروزی شده است.

صنعت و بازار خودرو بخش های زیادی دارد که افراد بسیاری مشعول فعالیت در آن هستند اما بخش هایی نیز وجود دارد که تبدیل به سرگرمی و اسباب بازی بزرگسالان شده است.

هر چند خودروهای رادیو کنترلی RC یا ماکت های خودرو نیز از جذاب ترین سرگرمی و اسباب‌بازی های مرتبط با خودرو است اما این گزارش به حوزه ای جذاب‌تر و مغفول مانده در ایران می‌پردازد.

خودروهای کلاسیک یکی از بزرگ‌ترین فعالیت های جانبی در صنعت خودرو است که اتفاقا گردش مالی بالایی نیز در سطوح بین‌المللی دارد اما مانند بسیاری از مسائل دیگر در ایران، خودروهای کلاسیک نیز متولی درست و درمانی ندارد و همانی هم که هست به وظایف خود عمل نمی‌کند.

 

ب ام و



این در حالی است که ایران به واسطه سال‌ها واردات خودرو از آمریکا و اروپا و وجود سیستم حکومتی سلطنتی در پیش از انقلاب، از غنی‌ترین بازارهای خودروی کلاسیک در منطقه بوده است که گواه آن نیز خروج غیرقانونی چندین خودروی کلاسیک با ارزش از کشور در سال‌های گذشته می‌تواند باشد.

گزارش تصویری مراحل بازسازی خودروهای ب‌ام‌و در پرشیا کلاسیک را اینجا می‌توانید ببینید

ایران در پیش از انقلاب و در میان دهه 40 و 50 به دلیل سرازیر شدن درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی و به تبع آن افزایش طبقه متوسط، همواره بازار هدف خودروسازان بزرگ جهان بوده است.

همین سابقه ایران را به نوعی برای علاقمندان خودروهای کلاسیک جذاب کرده است، هر چند به دلیل سال‌ها جنگ و بی‌توجهی به این سرمایه های ارزشمند در طول دهه‌های اخیر، بسیاری از این خودروها یا از بین رفت یا از کشور به طرق مختلف خارج شد.

 

ب ام و



با این حال همچنان خودروهای ارزشمند زیادی وجود دارد که می‌تواند مورد بازسازی قرار بگیرد همانطور که امروز در بسیاری از کارگاه‌ها این امر انجام می شود.

مشکل اما نحوه بازسازی و تامین رنگ و قطعات اصلی خودرو مطابق با نسخه اولیه خودرو است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

به هر حال این حوزه یکی از بی‌دروپیکر ترین حوزه های صنعت خودرو است که هر کس ساز خود را می‌زند هر چند اقداماتی نظیر افتتاح دوباره موزه خودروهای کلاسیک در روزهای گذشته مثبت و امیدوار کننده است اما نبود استمرار در این حوزه و اقدامات جزیره‌ای از موانع تثبیت اوضاع خودروهای کلاسیک در ایران است.

 

ب ام و



با این وجود، در ماه های گذشته یک اتفاق مثبت در حوزه خودروهای کلاسیک ب‌ام‌و را از سوی نماینده این شرکت در ایران شاهد بودیم که خوشبختانه استمرار داشته است.

پرشیا خودرو در سال گذشته واحدی برای سازماندهی خودروهای قدیمی ب‌ام‌و تشکیل داد تا به صورت سازمان یافته و اصولی وارد این حوزه شود.

خروجی این تلاش، واحد پرشیا کلاسیک با وظیفه تامین، بازسازی اصولی و صحیح و عرضه خودروهای قدیمی بود که تا امروز کارهای زیادی انجام داده است.

ورود پرشیا کلاسیک به حوزه خودروهای قدیمی ب‌ام‌و حداقل از بابت خودروهای این شرکت خیال ما را راحت می‌کند.

 

ب ام و



به همین دلیل فرصتی دست داد تا با یکی از کارشناسان پرشیا کلاسیک صحبتی در خصوص مراحل و پروسه بازسازی خودرو از صفر تا صد داشته باشیم که حاصل آن فیلمی کوتاه شده است.

در این فیلم می‌توانید مراحل تامین خودرو، تامین قطعات اصلی و بازسازی خودروهای ب ام و را در محل این شرکت ببینید.

پیشاپیش بابت ضعف در کیفیت صدای بخش هایی از این فیلم عذرخواهی می‌کنیم.

در ادامه می توانید مراحل بازسازی ب‌ام‌و های کلاسیک را در فیلم ذیل تماشا کنید:



 





 

کد خبر 134949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha