نحوه استعلام خلافی خودرو با پلاک؛ چطور با شماره پلاک خلافی بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. در این مقاله قصد داریم نحوه استعلام خلافی خودرو با پلاک را توضیح بدهیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای اطلاع از خلافی خودرو روش‌های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید جزییات مربوط به خلافی خودروی خود را مشاهده کنید.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای این کار، استعلام خلافی خودرو با پلاک است. برای این منظور هم راه‌های مختلفی وجود دارند که افراد می‌توانند به سادگی و تنها با وارد کردن شماره پلاک خودروی خود، از میزان خلافی آن و جزییاتش اطلاع پیدا کنند.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که درگیر این مسئله شده‌اید یا می‌خواهید از آن اطلاع داشته باشید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

روش‌های استعلام خلافی خودرو با پلاک

منظور از استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک، دسترسی به فهرستی از مجموعه جریمه‌های رانندگی است که توسط پلیس ثبت می‌شوند. قبل از اینکه درباره روش‌های استعلام خلافی با پلاک توضیح بدهیم و راه‌های پرداخت خلافی خودرو را بازگو کنیم، بد نیست با انواع خلافی‌ها آشنا شویم. رایج‌ترین نوع جریمه خودرو، همان جریمه نقدی است که معمولا با صدور قبض از سوی پلیس به راننده اعلام می‌شود. اما برخی از رانندگان هستند که به این نوع جریمه اهمیت زیادی نمی‌دهند. برای این افراد جریمه نمره منفی در نظر گرفته شده است؛ یعنی بر اساس تخلفی که انجام می‌دهند، یک یا چند نمره منفی برای آنان ثبت می‌شود. چنانچه مجموع نمرات منفی یک راننده به عدد 30 برسد، گواهینامه وی توقیف خواهد شد. نوع سوم جریمه هم توقیف خودرو است که معمولا در مواردی مانند نداشتن بیمه شخص ثالث، پلیس این جریمه را برای رانندگان در نظر می‌گیرد.

خیلی از اوقات، بدون اینکه متوجه باشیم مرتکب تخلف رانندگی می‌شویم. یعنی پلیس از روی پلاک خودروی ما، یک تخلف را به نام‌مان ثبت می‌کند و احتمالا هیچ گونه اطلاع‌رسانی هم صورت نمی‌گیرد که از این موضوع باخبر شویم. برای آنکه با مبالغ سنگین جریمه خودرو مواجه نشویم، باید خودمان برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنیم. بنابراین لازم است روش‌های مختلف برای این کار را بشناسیم و در موقع لزوم از آنها استفاده نماییم. اگر با این روش‌ها آشنایی ندارید، اصلا نگران نباشید؛ ما این مقاله را دقیقا به همین منظور تدارک دیده‌ایم. در زیر چند روش اصلی برای استعلام خلافی خودرو با پلاک را عنوان می‌کنیم.

 

نحوه استعلام خلافی خودرو با پلاک؛ چطور با شماره پلاک خلافی بگیریم؟، خلافی خودرو، خلافی خودرو با پلاک، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو، پرداخت خلافی خودرو

 

1. استعلام خلافی خودرو در پلیس +10

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تنها راه برای استعلام خلافی ماشین، مراجعه به دفاتر پلیس +10 است. به همین دلیل اگر یک بار به این دفاتر مراجعه کنید، متوجه شلوغی و ازدحام آنجا خواهید شد. متاسفانه بیشتر رانندگان نمی‌دانند که بدون مراجعه به پلیس +10 نیز می‌توانند برای اخذ خلافی خودرو با پلاک اقدام کنند. پس توصیه ما این است که اگر می‌خواهید از میزان خلافی ماشین خودتان اطلاع پیدا کنید، یکی از روش‌های غیرحضوری که در ادامه توضیح داده می‌شوند را انتخاب نمایید.

 

2. استعلام خلافی خودرو با تلفن

روش دوم برای استعلام خلافی خودرو با پلاک، تماس گرفتن با شماره تلفن گویای 02188288888 است. پس از آنکه با این شماره تماس گرفتید، به اپراتور متصل می‌شوید و می‌توانید با اعلام شماره پلاک خود، از میزان خلافی خودرو باخبر شوید. از همین سامانه می‌توانید برای خدمات دیگر مانند صدور گواهینامه، کارت خودرو، نشانی مراکز تعویض پلاک و ... استفاده کنید. البته وقتی با شماره 02188288888 تماس می‌گیرید، فقط می‌توانید خلافی یا عدم خلافی خودرو با پلاک را استعلام کنید و امکان پرداخت خلافی وجود ندارد.

 

3. اطلاع از خلافی خودرو به روش USSD

یک روش ساده دیگر برای استعلام خلافی ماشین آن است که با گوشی همراه خود، شماره *110# را بگیرید. سپس از شما خواسته می‌شود که کد VIN را وارد کنید. این کد در واقع همان شماره 17 رقمی در پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود. وقتی این کد را وارد کردید، پس از چند دقیقه یک پیامک برای شما ارسال می‌‌شود که خلافی خودرو را اعلام می‌کند. همان‌طور که متوجه شدید، در این روش نیازی به اعلام پلاک خودرو نیست و فقط با داشتن کارت خودرو می‌توانید به استعلام خلافی بپردازید.

 

4. اطلاع از میزان خلافی خودرو با پیامک

یک روش دیگر برای اطلاع از مقدار خلافی ماشین، ارسال پیامک به شماره 1101202020 است. برای این کار شما باید کد VIN را به شماره مذکور ارسال کنید. بعد از چند دقیقه یک پیامک که وضعیت خلافی خودروی شما را شرح می‌دهد، به گوشی‌تان ارسال خواهد شد. هم در این روش و هم در روش قبلی، هزینه پیامک به عهده خودتان است.

 

استعلام خلافی خودرو با پلاک، عدم خلافی خودرو با پلاک، اخذ خلافی خودرو با پلاک، استعلام خلافی خودرو با پلاک آنلاین

 

5. استعلام خلافی ماشین از طریق سایت

در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانید با مراجعه به برخی سایت‌ها، خلافی خودروی خود را استعلام بگیرید. یکی از سایت‌هایی که برای این کار پیشنهاد می‌شود، سایت رسمی پلیس راهور ناجا به آدرس rahvar120.ir است. در این سایت، ابتدا باید روی بخش خدمات کلیک نمایید. سپس باید گزینه «استعلام میزان تخلف رانندگی» را بزنید. در صفحه استعلام خلافی خودرو، باید کد هشت رقمی کنار بارکد روی کارت خودرو را وارد نمایید. پس از وارد کردن کد امنیتی، میزان جریمه خودرو برای شما نمایش داده می‌شود.

یک سایت دیگر هم برای استعلام جریمه خودرو به اسم آیتول وجود دارد. آدرس این سایت itoll.ir است که پس از ورود به آن می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو با پلاک ماشین اقدام نمایید. این سایت رابط کاربری خوبی دارد و برای استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. مزیت آیتول آن است که امکان استعلام خلافی خودرو با پلاک بدون بارکد را فراهم می‌کند. روی هم رفته اگر می‌خواهید برای استعلام خلافی خودرو با پلاک آنلاین اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنید از این سایت استفاده کنید.

 

نرم افزار خلافی خودرو با پلاک، برنامه استعلام خلافی خودرو با پلاک، خلافی خودرو با پلاک ماشین، خلافی خودرو با پلاک بدون بارکد، خلافی خودرو با پلاک پیامکی

 

6. استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن

بسیاری از کاربران به دنبال برنامه استعلام خلافی خودرو با پلاک هستند. خبر خوب برای این دسته از کاربرها آن است که نرم افزار خلافی خودرو با پلاک وجود دارد. نام این اپلیکیشن فرمون است که برای دانلود آن روی اندروید یا iOS می‌توانید به سایتش به آدرس farmooon.com مراجعه کنید. نکته جالب در مورد اپلیکیشن فرمون آن است که برای استعلام خلافی به وسیله آن، فقط کافی است که یک بار بارکد پستی را وارد کنید. پس از آن، هر بار که وارد برنامه می‌شوید، خلافی خودرو به صورت خودکار به شما نمایش داده می‌شود. در اپلیکیشن فرمون می‌توانید ریز خلافی ماشین را هم ببینید و اطلاعاتی در خصوص محل ثبت تخلف، زمان آن و همچنین مبلغ جریمه را مشاهده کنید.

 

چطور خلافی خودرو را اینترنتی پرداخت کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو باید شناسه قبض و همچنین شناسه پرداخت را در اختیار داشته باشید و سپس به سایت بانک ملی به آدرس bmi.ir مراجعه کنید. از منوی بالای سایت گزینه خدمات الکترونیکی را انتخاب نمایید. سپس پرداخت قبوض را بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، مجددا روی پرداخت قبوض کلیک کنید تا صفحه پرداخت باز شود. حالا می‌توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کرده و همچنین اطلاعات کارت بانکی خود را بدهید تا کار پرداخت جریمه خودرو انجام شود.

 

چطور خلافی خودروی خود را کم کنیم؟

گاهی اوقات به دلیل خطای انسانی، ممکن است جریمه اشتباهی برای شما ثبت شود. مثلا احتمال دارد که پلیس در هنگام ثبت جریمه، شماره پلاک خودروها را اشتباه وارد کند. اگر متوجه شدید که به اشتباه برای شما جریمه صادر شده، می‌توانید نسبت به آن اعتراض داشته باشید. چنانچه مبلغ جریمه کمتر از یک میلیون تومان باشد، می‌توانید برای اعتراض به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. در این حالت معمولا در کمتر از 24 ساعت به اعتراض شما رسیدگی شده و نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.

 

چگونه خلافی خودرو را قسطی پرداخت کنیم؟

گاهی اوقات مبلغ جریمه خیلی زیاد است و شاید پرداخت یک‌باره آن برای شما دشوار باشد. از سوی دیگر اگر برای پرداخت اقدام نکنید، مبلغ جریمه دو برابر می‌شود. در این حالت، احتمالا ترجیح می‌دهید که جریمه را قسط بندی کنید و آن را در چند نوبت پرداخت نمایید. این امکان نیز فراهم است و برای این کار باید از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کنید.

 

نحوه استعلام خلافی خودرو با پلاک؛ چطور با شماره پلاک خلافی بگیریم؟، خلافی خودرو، خلافی خودرو با پلاک، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو، پرداخت خلافی خودرو، استعلام خلافی خودرو با پلاک، عدم خلافی خودرو با پلاک، اخذ خلافی خودرو با پلاک، استعلام خلافی خودرو با پلاک آنلاین، نرم افزار خلافی خودرو با پلاک، برنامه استعلام خلافی خودرو با پلاک، خلافی خودرو با پلاک ماشین، خلافی خودرو با پلاک بدون بارکد، خلافی خودرو با پلاک پیامکی

 

چند نکته مهم درباره خلافی خودرو

تا به اینجا با انواع روش‌های استعلام خلافی خودرو با پلاک پیامکی، آنلاین، USSD و ... آشنا شدیم. اما چند نکته هم در همین زمینه وجود دارند که باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه مهمترین موارد را ذکر می‌کنیم:

- مهلت پرداخت جریمه خودرو 60 روز است. اگر در این مدت جریمه را پرداخت نکنید دو برابر می‌شود، بنابراین نسبت به پرداخت به‌موقع خلافی خودرو حساس باشید.

- سایت پلیس راهور به کندی آپدیت می‌شود. پس اگر جریمه خود را پرداخت کردید اما هنوز در سایت ثبت نشده، نگران نباشید. معمولا پس از چند روز و گاهی هم بیشتر، پرداخت جریمه‌ها در سایت ثبت خواهد شد.

- افزایش مبلغ جریمه به بیش از یک میلیون تومان باعث ثبت شکایت روی خودرو از سوی پلیس راهور می‌شود. پس حتما خلافی را به موقع پرداخت کنید تا از دو برابر شدن آن جلوگیری نمایید.

 

در این مقاله به روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو با پلاک اشاره کردیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به راحتی از میزان خلافی خودروی خود مطلع شوید و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. امیدواریم مطالبی که بیان شدند برای شما مفید واقع شده باشند. چنانچه شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، لطفا آن را از طریق کامنت‌ها در اختیار ما و سایر مخاطبان پرشین خودرو بگذارید.

کد خبر 135495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha