بررسی راهکارها و زمینه های افزایش صادرات سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، راهکارها و زمینه های افزایش صادرات محصول، تولید مشترك خودرو و قطعات با شرکای خارجی را بررسی کردند.

به گزارش پرشین خودرو، بهمن حسین زاده عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در تشریح موضوعات مطرح شده در این دیدار اظهار كرد: در این نشست تخصصی فرآیند صادرات خودرو، چالش‌های موجود و برنامه ای كه برای توسعه صادرات محصولات سایپا به ۱۱ كشور تدوین شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه توضیحاتی درباره صادرات خودرو به كشورهای عراق، سوریه، الجزایر، آذربایجان، ونزوئلا، تونس، آفریقای جنوبی، سریلانكا، آسیای جنوب شرقی، پاكستان و هند ارایه و قرار شد از ظرفیت های وزارت امور خارجه كشورمان برای رفع مشكلات ‌موجود استفاده شود.

عضو هیات مدیره سایپا ادامه داد: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رویكرد و استراتژی صادرات گروه خودروسازی سایپا را بسیار مناسب توصیف و بر اجرای برنامه های توسعه ای در حوزه صادرات تاکید كرد.

حسین زاده گفت: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید داشت كه ما به صادرات محصول نهایی اكتفا نكنیم و برای صادرات قطعات خودرو نیز برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم؛ به طوری که چشم‌انداز همكاری ها به گونه ای باشد كه واحدهای تولیدی قطعات خودرو در كشورهای هدف صادراتی ایجاد شود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینكه سایپا به دنبال همكاری استراتژیك و بلندمدت با شركای تجاری خود است، اظهار کرد: در این نشست مهندس سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاكید كرد كه استراتژی این خودروساز علاوه بر صادرات، بر محور تولید قطعات و خودرو در كشورهای هدف صادراتی است.

وی با بیان اینكه با شركای صادراتی نشست‌هایی خواهیم داشت تا در زمینه توسعه همكاری ها به برنامه مشترك برسیم، گفت: در زمینه ارتباطات تكنولوژی با مجموعه های مختلف و نیازهایی كه گروه خودروسازی سایپا دارد، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صحبت شد و با توجه به منابعی كه وزارت امور خارجه دارد، توانستیم چالش ها را بیان كنیم تا موضوعات مورد نیاز مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

کد خبر 136255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha