استعلام بیمه و سوابق خسارت خودرو به آگهی های الکترونیکی اضافه می شود

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به نقش مهم سکوهای الکترونیکی در بازار خودرو گفت : احراز صلاحیت و هویت آگهی‌دهندگان و همچنین احراز اصالت و خودرو آگهی شده در سکوهای الکترونیکی ضروری است و موجب کاهش ثبت آگهی های جعلی خودرو می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد صادق مفتح در نشست خبری «دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو » اظهار داشت: افزایش بی رویه قیمت خودرو از ابتدای سال 98 و نقش آگهی های غیر واقعی با قیمت های صوری بالا موجب تشکیل کارگروهی جهت آسیب شناسی این مساله شد و این اقدام باعث فراهم نمودن زیرساخت هایی برای احراز هویت و صلاحیت کسب و کار و پیاه سازی سامانه امنا در مرداد سال 98 گردید.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مهم حاکمیت، ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو در فضای مجازی بوده که یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر اذهان عمومی و بازار خودرو است؛ لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتخاذ رویکرد هوشمندانه و سیاستگذاری نرم، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را در تاریخ بیست و پنجم آبانماه سال جاری ابلاغ نمود که شالوده اصلی آن، مجهز شدن سکو‌های آگهی الکترونیکی خودرو به قابلیت‌های ویژه و بهره برداری اختیاری آگهی کنندگان از این قابلیت‌ها است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه در حوزه ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو6 دستورالعمل محور اصلی است، بیان داشت: باتوجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیرواقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد نگرانی عمومی از گران‌فروشی ها، سکوهای درج آگهی خودرو بر روی همه بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم افزار موبایل، 6 قابلیت مهم ایجاد کردند.

 

مفتح



مفتح تاکید کرد: این قابلیت‌ها شامل امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد ‌آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی‌های خودرو هستند که توسط سکوهای درج آگهی خودرو شیپور، دیوار و باما اجرایی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه فضای سایبری و توسعه زیرساخت‌های آن در کشور، امکان تغییر روابط تجاری سنتی را ایجاد می‌کند، افزود: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی که بتوان از پتانسیل‌های فضای مجازی بیشتر استفاده کرد و اطلاعات و امکان انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار داد قطعا گام بزرگ و ضروری در مسیر توسعه عدالت اجتماعی در بخش بازرگانی و تجارت کشور است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در ادامه با توجه به پیچیدگی های خرید و فروش خودروهای دست دوم در سکوهای الکترونیکی افزود: چنانچه بخواهیم حضور فیزیکی را در خرید و فروش خودروهای دست دوم برداریم و صرفا خرید و فروش از طریق سکوهای الکترونیکی انجام شود ممکن است در تله هایی مثل کلاهبرداری ها و فروشندگان غیر واقعی گرفتار شویم از این رو احراز صلاحیت هویت آگهی‌دهندگان ها و اصالت کالا در بخش خودرو یک ضرورت است.

مفتح با بیان اینکه امروز نخستین گام برای عرضه کالای استاندارد همراه با احراز هویت فروشندگان و احراز اصالت کالا در بخش خودرو برداشته شد، تصریح کرد: در مرحله بعد موضوع بیمه است که با طراحی دیگری به این پلتفرم‌ها اضافه می شود تا افراد در زمان رویت خودرو در فضای اینترنت، بتوانند با یک کلیک از سوابق پرداخت خسارت و تصادفات آن خودرو مطلع شوند و یک خودروی تصادفی را به‌جای خودرو سالم تحویل نگیرند.

ثبت آگهی های صوری خودرو به صفر می رسد

در ادامه این نشست علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش قیمت خودرو می‌تواند آگهی‌های خودرو باشد، تاکید کرد: برای اینکه قیمت‌ها بی رویه افزایش پیدا نکند و قیمت گذاری دستوری نیز نشود در حال حاضر سه سکو موجود، روش نظارت و کنترل قیمت آگهی‌های وب سایت را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مکتوب اعلام کرده اند.

 

علی رهبری



وی که در نشست خبری دستاورد‌های جدید در حوزه ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی سخن می گفت، اظهار داشت: از دستاورد‌های جدید در حوزه ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، ارائه خدمات بهتر و قابلیت‌های بیشتری در سکو‌های الکترونیکی است چنانچه اگر آگهی کننده از این خدمات استفاده کند طبعا مصرف کننده نیز میتواند اطمینان بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: با ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، ثبت آگهی صوری تا حد زیادی کاهش یافته و ثبت این آگهی‌ها به صفر می‌رسد.

همچنین در پایان این نشست از مدیران عامل سکو‌های آگهی الکترونیکی که در اجرای دستورالعمل های وزارت صمت و ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو همکاری نمودند با ارائه لوح تقدیر شد.

 

کد خبر 136733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha