اجرای شیوه جدید قرعه کشی به جای حذف قرعه کشی خودرو!

وعده حذف قرعه کشی عملی که نشد هیچ، حالا قرار است قرعه کشی فروش خودرو با‌ شیوه جدید اجرا شود!

به گزارش پرشین خودرو، سال گذشته رضا فاطمی امین وزیر صمت، وعده‌های مختلفی در خصوص ساماندهی بازار خودرو داده بود؛ یکی از وعده هایش حذف قرعه کشی بود و این موضوع را بار‌ها در رسانه‌ها اعلام کرد که امسال قرعه کشی خودرو حذف می‌شود، اما حالا با گذشت یک ماه از سال، نه تنها این سیستم حذف نشده و خودروسازان دولتی چندین مرحله قرعه کشی را برگزار کردند حالا قرار است این سیستم بصورت جدیدتر اعمال و اجرا شود!

 

نامه وزیر برای قرعه کشی خودرو


بر اساس نامه‌ای که وزیر صمت به عباس تابش معاون وزیر و رییس سازمان حمایت ابلاغ کرده است تمامی خودروسازان چه دولتی و چه خصوصی تا زمانی که سیستم قرعه کشی پا برجاست، باید از طریق قرعه کشی محصولات خود را بفروشند.  

نکته‌ای که اکنون وجود دارد، تصمیم گیری‌های غلطی است که تاکنون در خصوص بازار خودرو گرفته شده است؛ قیمت گذاری دستوری و نحوه فروش خودرو به روش قرعه کشی از جمله تصمیماتی بود که کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس نسبت به آن موضع گرفتند.

نکته حائز اهمیت این است که افزایش قیمت به سبب افزایش چهار تا پنج برابری گمرک و هزینه های دیگر مانند استاندارد و امور بندری و‌ بیش از 50 درصد حقوق و 35 درصد حمل داخلی امری اجتناب ناپذیر است، اما چرا ماکارونی که جزو غذای اصلی به شمار می‌رود یک شبه 400 درصد گران می‌شود اما خودرو ‌اگر 10 درصد گران ‌شود آقایان ‌بخشنامه می‌دهند ‌و‌ می‌خواهند مثل کشورهای کمونیستی 40 سال قبل قرعه کشی راه بیاندازند.

کارشناسان می‌گویند مسئولان با عدم وضع تعرفه تا هفته قبل، امکان قیمت گذاری را متوقف کرده بودند و اکنون با وضع تعرفه جدید که هزینه‌های گمرکی را 400 درصد و حقوق پرسنل را عملا 60 درصد افزایش داده، کاری کرده اند که فروش خودرو مجدد ضعیف و کند شده و دوباره قیمت‌ها سرسام آور گران شود.

کد خبر 137812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha