چرا در صنعت خودرو مثل صنایع نظامی قوی نیستیم؟

یکی از مدیران صنعت خودرو به چرایی تفاوت زیاد در میزان قدرت نظامی کشور و صنعت خودروی ایران پرداخت و دلیل این سطح تفاوت را تغییر مداوم سیاست‌ها عنوان کرد.

به گزارش پرشین خودرو، حسن قره‌ ئی، با بیان این مطلب و با اشاره به سخنان برخی مقامات در خصوص مقایسه قدرت و توان نظامی ایران با صنعت خودرو، گفت: این سخن که صنایع نظامی ایران قدرتمند و صنعت خودرو ضعیف است هر چند واقعیت دارد اما نکاتی در مقایسه این دو با هم مغفول مانده است.

وی افزود: آنچه منتقدان صنعت خودرو در این مقایسه به آن توجه نمی‌کنند بحث سیاست‌گذاری کلان صنایع نظامی و صنعت خودرو است.

وی در ادامه اظهار داشت: سیاست‌های کلان در حوزه نظامی توسط حاکمیت تدوین می‌شود و فرماندهان نظامی از ابتدای قبول مسئولیت می‌دانند چه چیزی را باید پیگیری و اجرا نمایند.

 

قره ای



قره‌ ئی تصریح کرد: متاسفانه این ثبات قوانین و سیاست‌ها در صنایع نظامی را به هیچ عنوان در صنعت خودرو مشاهده نمی‌کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: نه تنها ما شاهد ثبات قوانین در حوزه خودرو نیستیم بلکه تغییرات مداوم قوانین و مقررات اجازه هیچ گونه برنامه ریزی را به مدیران ارشد صنایع خودرویی و قطعه‌سازی نمی‌دهد.

قره‌ ئی خاطرنشان کرد: این تغییرات تا جایی ادامه داشته است که ما در تغییر هر دولت بعضا تا دو سال نخست را با قوانین جدید دست به گریبان هستیم و زمان زیادی را صرف هماهنگی با این قوانین جدید می‌کنیم.

کد خبر 137953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 1
    اینجا می شود یک سوال از آقای قره ئی و هم نظرهای ایشان پرسید: اگر جای مدیرهای خودروسازها و فرماندهان صنایع نظامی عوض شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ با توجه به اینکه وقتی از طرف رهبری فرمانی برای مثلا بخش موشکی صادر می شود, این نیروها تمام فکر و توان و جان خود را فدای آن می کنند و به نتیجه می رسانند, باور دارم فرمان رهبری برای تولید موتور کم مصرف که سالها پیش گفتند و دیگر توصیه ها را به نتیجه خواهند رساند. و اگر رهبری بگویند صنعت خودرو تعریفی ندارد به احتمال فراوان با عذرخواهی فراوان و در کمال فروتنی استعفا خواهند داد نه اینکه واکنشی نشان ندهند!