گزارشی از شكستن سقف شیشه‌ای ۲۰۷ دریافت نشده است!

شرکت ایران خودرو اعلام کرد: گزارشی از شكستن سقف شیشه‌ای ۲۰۷ دریافت نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، در پی انتشار مطلبی با عنوان" زیر 207 سقف شیشه‌ای جک نزنید! " گروه صنعتی ایران خودرو در جوابیه ای این موضوع را كذب دانست و اعلام كرد: تا كنون هیچ گزارشی دال این موضوع در شبكه خدمات پس از فروش گزارش نشده است.

در حال حاضر تمامی خودروهای دارای سقف شیشه‌ای، در دوره گارانتی بوده و بدیهی است، در صورت وقوع چنین موضوعی، مشتریان برای جبران خسارت به نمایندگی های مجاز مراجعه می‌كردند، اما تا كنون هیچ مراجعه‌ای به شبكه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو برای این موضوع صورت نگرفته است.

به منظور تنویر افكار عمومی و اطلاع دقیق مشتریان از ایمنی سقف شیشه‌ای محصولات یادآور می‌شود، بر خلاف سقف خودروهای عادی که از یک لایه ورق ساخته شده است، سقف خودروهای پانوراما به صورت یک مجموعه کلاف تقویت‌شده هفت‌تکه و با ورق ضخیم‌تر تا میزان ۴۰ درصد تولید می‌شود و این امر موجب افزایش استحکام کل بدنه به خصوص در آزمون‌های پیچش و خمش بدنه نسبت به خودرو سقف فلزی شده است.

شیشه سقف دست‌كم پنج میلی‌متر با قطعات صلب بدنه فاصله دارد. میزان تغییر شكل بدنه اندازه‌گیری شده در آزمون‌های مرتبط، چند دهم میلی‌متر است و در حالت‌های بسیار شدید و مخرب آزمون پیچش و خمش، تا حداكثر دو میلی‌متر می‌رسد.

چنان‌چه استفاده از جك باعث تغییر شكل بدنه و شكسته شدن شیشه سقف می‌شد، در این خودروها و همچنین خودروهای معمولی، شیشه‌های جلو و عقب خودرو نیز شكسته شود كه چنین امری اتفاق نمی‌افتد و هیچ‌گونه ریسکی متوجه این خودروها نیست.
 

کد خبر 137977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha