خرید کالا به شکل اقساط ویژه بازنشستگان / نسیه داده می شود

این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه دیگر همانند سابق کسبه محل تمایلی به ارائه اجناس شان به شکل نسیه ندارند، حتی بسیاری از خرده فروشی های محلی دست به کار شده اند و برگه هایی را در سر در مغازه هایشان با عنوان مختلف با مضمون «نسیه داده نمی شود» درج کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، آرمان ملی نوشت: گویا دیگر برای فروشندگان مشتریان قدیمی یا جدید فرقی ندارد و همه را به یک چشم می بینند، آنها معتقدند در صورتی که کالا را به شکل نسیه بخواهند معامله کنند هنوز مشتری طلبش را نیاورده کالای به فروش رفته دو برابر به قیمت آن افزوده می شود به همین دلیل خرید نقد به صرفه تر از نسیه است.

با حذف نسیه از فروشگاه های خرد محلی حقوق بگیران به ویژه بازنشستگان دیگر به راحتی نمی توانند از کسبه محلی خرید کنند، در این میان یکی از فروشگاه های زنجیره ای دو سالی می شود طرح خرید اقساط کالا بدون بهره را برای بازنشستگان کشوری فراهم کرده است و به نوعی موجب کسب رضایت معلمان، کادر درمان، کارکنان دولت و...بازنشسته شده است، برای اینکه از روند این طرح بیشتر آگاه شویم به سراغ تعدادی از فروشگاه های افق کوروش رفته ایم تا از اجرای این طرح بیشتر آگاه شویم.


جای تقدیر دارد

یکی از این فروشگاه ها در خیابان بهنام در بلوار آیت الله کاشانی منطقه 5 تهران است؛ یکی از شهروندان که در حال خواندن قیمت کالاها از روی اجناس است و آرام آرام کالاهای مورد نظر را از روی قفسه ها به داخل چرخ دستی اش می گذارد و از چهره اش پیداست که بازنشسته است با ما هم صحبت می شود، او که خود را ابوالفضل معرفی کرد درباره اجرای طرح اقساط کالا توسط فروشگاه افق کوروش گفت: اطلاع دارم که بازنشستگان از این فروشگاه به شکل اقساط سه ماهه می توانند کالا خریداری کنند، بنده نیز هرازگاهی که هزینه هایم بالا می رود دست به خرید اقساط می زنم.

او ادامه داد: یکی از ویژگی های این نوع خرید از این فروشگاه به شکل اقساط این است که بازنشستگان در سراسر کشور می توانند با مراجعه به یکی از فروشگاه ها خرید اقساطشان را انجام دهند، برای نمونه بنده به همراه خانواده ام هفته گذشته به یکی از شهر های شمالی کشور سفر کرده بودم که برای خرید به این فروشگاه مراجعه کردم و به شکل رایگان خرید انجام دادم.

این شهروند تهرانی که معلم بازنشسته است، افزود: واقع جای تقدیر دارد که در این شرایط اقتصادی که بسیاری از مغازه داران کالا را دیگر حتی با مبلغ اندک نسیه نمی دهند این مجموعه حاضر است تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان کالا به شکل اقساط به قشر بازنشسته پرداخت کند.


استقبال خوب از طرح اقساط کالا برای بازنشستگان

صندوق دار این مجموعه که جوانی خوش رو است؛ در این باره گفت: در همجواری این فروشگاه شهرک فرهنگیان وجود دارد که بیشتر ساکنان آن معلمان بازنشسته هستند که از این طرح بسیار استقبال می کنند.

او در پاسخ به این سوال که روش پرداخت خرید اقساط به چه شکل است؟ پاسخ داد: بازنشسته می تواند تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان هر کالایی که در این مجموعه وجود دارد را خریداری کند و در زمان محاسبه تنها سپهر کارت بانک صادرات خود را که فعال کرده ارائه دهد و ما نیز تنها 5 درصد وجه فاکتور را کسر می کنیم و 95 درصد دیگر در طول سه ماه از حساب بانکی مشتری کسر خواهد شد.

این صندوق دار جوان ادامه داد: یکی از دلایل استقبال بسیاری از بازنشسته ها از این نوع خرید در این شرایط اقتصادی که روز به روز قیمت کالاها افزایش پیدا می کند این است که هیچ مبلغی به عنوان سود خرید اقساطی دریافت نخواهد شد و تنها و تنها همان مبلغ هزینه کسر خواهد شد.

وی خاطرنشان شد: آن طور که عنوان شده این اتفاق حاصل یک توافق بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش صورت گرفته تا امکان خرید اقساطی بازنشستگان تا سقف 1.5 میلیون تومان از این فروشگاه‌ فراهم شود.


مزایای این طرح بیشتر از معایب است

یکی دیگر از فروشگاه های افق کوروش در محله شهرک گلستان منطقه 22 است، به این فروشگاه نیز مراجعه می کنیم و با چند بازنشسته که در قفسه لبنیات مشغول انتخاب کالاهای مورد نیازشان هستند هم صحبت می شویم، جهانگیری یکی از بازنشستگان که از روند این طرح با خبر است؛ گفت: این که می توانیم قسطی خرید کنیم طبیعتا در این شرایط اقتصادی این روزها یک گام جلو می افتیم، چرا که تا ما بخواهیم پول آن کالا را بدهیم قیمت آن کالا دو برابر شده است بنابراین سود خواهیم کرد.

او البته یک انتقادی نیز به این طرح دارد، افزود: اینکه اگر 5 درصد از میزان هزینه خرید در مرحله نخست کسر نمی شد بهتر بود؛ اما مزایای ین طرح بیشتر از معایب آن است.

جهانگیری ادامه داد: یکی از طرح های جالب و جذاب این طرح این است که اگر بازنشستگان محصولات لبنیاتی پگاه را خریداری کنند به جز اینکه از تخفیف عمومی برخوردار خواهند شد از تخفیف 18 درصدی نیز بهره مند می شود به عبارتی هم کالا را اقساط خریده اند و هم 18 درصد کالا را ارزان تر از قیمت درج شده روی آن تهیه کرده اند.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی ساکن شهرک گلستان در منطقه 22 تهران در این باره اظهار داشت: گویا خرید کالاهایی که جزو تنظیم بازار نیستند نیز 5/3 درصد کمتر از قیمت درج شده آن برای بازنشستگان لحاظ می شود که همه این ها نشان از مشتری مداری دارد.

او ادامه داد: بازنشستگان از اقشار کم درآمد جامعه هستند و این طرح که فروشگاه افق کوروش برای بازنشستگان فراهم کرده اقدام بسیار ارزشمندی است.


دسترسی در همه نقاط کشور

با هدف تکریم بازنشستگان و قدردانی از سال ها تلاش و زحمات آن ها بازنشستگان کشوری می‌توانند بصورت اقساطی و بدون بهره تا سقف 1.5 میلیون تومان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان یک شرکت بخش خصوصی خرید کنند که اقدامی ارزشمند به حساب می آید و علاوه بر تخفیفات همیشگی افق کوروش، محصولات هلدینگ شیر ایران (پگاه) را نیز با 18 درصد تخفیف مازاد خریداری کنند.

اما موضوع قابل توجه تر این است که این خدمات برای تمامی بازنشستگان کشوری در گوشه و کنار ایران اسلامی است، چرا که افق کوروش بیش از 3هزار شعبه دارد و این حجم شعبه باعث دسترسی آسوده بازنشستگان در تمامی شهرها شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده در شهرهای کوچک کشور نیز فروشگاه های افق کوروش میزبان بازنشستگان است.

کد خبر 138063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha