کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو با تولید مستقیم

در سال‌های گذشته تولید خودروی ناقص تبدیل به یکی از بزرگترین مشکلات ایران خودرو شده و نه تنها حواشی بسیاری برای این گروه ایجاد کرد بلکه هزینه‌های تولید خودرو را نیز افزایش می‌داد اما توقف روند تولید خودروهای ناقص از آن دست اتفاقات مبارکی است که هم هزینه تولید را کاهش می‌دهد، هم حواشی و خسارت‌های جانبی ناشی از حمل و نقل چندباره خودرو را به صفر می‌رساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، احتمالا شما نیز تا به حال ‌فیلم‌های هوایی مسافران فرودگاه مهرآباد از پارکینگ خودروسازان را که با انبوهی از خودرو احاطه شده است دیده باشید و باقی داستان که شما بهتر از ما در جریان آن هستید.

سرمنشاء بروز این مشکل و انتشار این گونه فیلم‌ها، آغاز تولید خودرو به صورت ناقص بود که به دلیل نبود برخی قطعات های تک، خودروسازان را مجبور به تولید خودرو به این صورت کرد.

البته تولید خودروی ناقص اتفاق جدیدی نبود و پیش از این نیز در ایران خودرو انجام شده بود و حتی نمونه های جهانی آن را در شرکت‌های آمریکایی و اروپایی دیده ایم که با بحران کمبود ریزتراشه‌ها به وجود آمد. اما این بحران در اروپا و آمریکا با ایران تفاوت‌های بزرگی داشت که مهمترین تفاوت آن، توان اقناع افکار عمومی از سوی خودروسازان بین المللی بود، مورد مهمی که خودروسازان ما از انجام آن ناتوان بودند و هرگز نتوانستند افکار عمومی را راضی به قبول ناقص بودن این خودروها کنند و همین بود که به تکرار متهم به احتکار خودرو شدند.

این روند اما در سال جاری متوقف شده و ایران خودرو در صدد به صفر رساندن تولید خودروی ناقص است که خوشبختانه آمار و ارقام نیز موید این موضوع است.

توقف تولید خودرو به صورت ناقص به طور کلی منجر به افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش هزینه‌های حمل درون شرکتی و به تبع آن کاهش هزینه تولید و از همه این موارد مهمتر موجب کاهش ریسک آسیب دیدن خودرو و زمان ماندن طولانی مدت در فضای باز خواهد شد.

این روند اگر به طور کامل تولید خودرو ناقص را در ایران خودرو متوقف کند می‌تواند یک گام مثبت در مدیریت بازار آشفته خودرو ایران باشد، هر چند ممکن است این شرکت را در دستیابی به هدف تولید سالانه با مشکلاتی مواجه نماید اما کاهش هزینه‌ها و حواشی ناشی از تولید خودرو ناقص برای این شرکت یک امتیاز خواهد بود تا بتواند تمام تمرکز خود را بر روی تولید خودرو متمرکز نماید نه مقابله و مدیریت حاشیه‌های تحمیل شده به این خودروساز.

بر اساس آنچه تا از ابتدای سال جاری تا 26 خردادماه همین سال منتشر شده است تولید خودروی کامل در ایران خودرو با رشد 54 درصدی به بیش از 135 هزار دستگاه رسیده است. همچنین تعداد خودروهای ناقص از 82 هزار و 500 دستگاه در بهمن سال قبل به کانال 23 هزار دستگاه رسیده است ضمن اینکه تولید روزانه نیز از مرز دو هزار و 600 دستگاه در روز گذشته است.

ایران خودرو اگر بتواند این روند را حفظ کند از بزرگترین مشکل تولید خودروهای ناقص که افت کیفیت خودرو به دلیل رفت و برگشت چندباره به خط تولید و پارکینگ‌های این شرکت بود خلاص خواهد شد و وعده افزایش کیفیت خودرو را نیز محقق می کند./

کد خبر 138240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha