قطعه سازان بزرگ همراه با خودروسازان به تعطیلات تابستانی رفتند

تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته از امروز اول مرداد ماه آغاز شد و به موازات خودروسازان، شرکت های بزرگ قطعه‌سازی کشور نیز در ایام تعطیلات تابستانی خودروسازان به تعطیلات می روند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، طبق روال هر ساله در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند و از این فرصت برای انجام عملیات به بازسازی و رفع عیوب خطوط تولید استفاده می کنند.

امسال نیز همانند رسم هر ساله از امروز شنبه اول مرداد ماه 1401، تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز شد و همزمان شرکت های قطعه‌سازی بزرگ نیز در ایام تعطیلات تابستانی خودروسازان به تعطیلات رفته اند.

اما امسال تعطیلات تابستانی خودروسازان و قطعه سازان در شرایطی آغاز می شود که این صنایع در شرایط نسبتا مناسبی به لحاظ تولید عبور مستقیم و تکمیل خودروهای ناقص و در کف به سر می‌برند.

بر اساس جدید ترین آماری که در روز گذشته به نقل از مدیرعامل سایپا منتشر شد، تعداد خودرو‌های ناقص کف پارکینگ‌های سایپا به صفر رسیده و این گروه خودروسازی با بستن پرونده خودروهای ناقص توانسته است عرضه محصولات این مجموعه را به بیش از 95 درصد برساند.

گروه صنعتی ایران‌ خودرو نیز با تغییر رویکردهای خود و حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید از بهمن سال گذشته تاکنون گام مهم و موثری در افزایش عرضه به بازار داشته است به طوری که بر اساس جدیدترین آمار این گروه تا آخرین روز تیرماه 1401 با افزایش 47 درصدی تولید کامل و عبور مستقیم، رشد 30 درصدی تحویل خودرو به مشتریان به ثبت رسانده و تعهدات معوق این گروه صنعتی در روز 31 تیر‌ماه امسال به عدد کم‌نظیر سه هزار دستگاه رسیده است.
 

کد خبر 138528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha