ری‌را به سایت خزر ایران خودرو می‌رود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از خطوط تولید سایت خودروسازی خزر، از تولید محصول جدید «ری‌را» در این سایت تولیدی با نگاه و تمرکز بر تولید داخل خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی خطیبی، ایران خودرو را ثروت و سرمایه ملی و اقتصادی کشور دانست و گفت: فعالیت‌های این گروه صنعتی با نگاه به تولید داخلی، بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود متمرکز است.

وی با بیان این‌که خودروسازی خزر نخستین سایت تولیدی ایران خودرو بود که توانست خودروهای دارای کسری قطعه را به صفر برساند، گفت: با اصلاح تعریف تولید که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، تولید کامل و قابل عرضه به مشتریان به جای تولید ناقص و غیرقابل عرضه، به عنوان آمار تولید اعلام می‌شود و بر همین اساس تولید روزانه ۱۸۰ دستگاه در سایت مازندران با تولید سال گذشته متفاوت بوده و شامل خودروهای کامل است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به مزایای ناشی از تولید کامل و جلوگیری از دپو شدن سرمایه‌های مردم، گفت: با حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، کیفیت محصولات افزایش یافته و با تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، از هزینه هفت هزار میلیارد تومانی نیز جلوگیری خواهد شد، خسارت ناشی از تولید ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته، چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

خطیبی با تاکید بر توسعه صنعت قطعه‌سازی در استان مازندران، گفت: باید از وابستگی سایت تولید خزر به سایر شهرها و استان‌ها کاسته شود و ظرفیت قطعه‌سازی متناسب با تولید خودرو در استان ایجاد شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌های لجستیک، مشکلات تامین و موضوعات فنی و کیفی نیز مرتفع شود.

وی تولید «ری‌را» در سایت خودروسازی خزر را به عنوان شناسنامه این سایت خواند و گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید قطعه‌سازی در استان در راستای افزایش توانمندی‌های این سایت موثر خواهد بود.

خطیبی افزود: برای اصلاح جایگاه صنعت خودرو و جلب رضایت و اعتماد مردم لازم است، طرح تحول فرهنگی اجتماعی صنعت خودرو تدوین و اجرا شود و در این راستا این سایت توانسته با تحویل حضوری در جهت توانمندسازی این سایت گام موثری بردارد.

وی در مورد نیاز سایت مازندران به شبکه ریلی، گفت: با پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی، در زمینه دسترسی این سایت به خط ریلی اقدامات خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود و در حال حاضر نیز اعتباراتی برای ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به خودروسازی خزر در نظر گرفته خواهد شد تا مشکلات موجود مرتفع شود.

مهدی سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت مجلس نیز در این بازدید ضمن تاکید بر کلان‌شهر بودن بابل به دلیل ظرفیت‌های بالای آن، گفت: باید زیرساخت‌های راه آماده شود تا راه ریلی در اولین فرصت برای سایت تولید خزر ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توانمندی‌های موجود در این شهرستان و ظرفیت‌هایی که در شرکت خودروسازی خرز وجود دارد یک شهر قطعه سازی در کنار این سایت شکل گیرد.

کریمی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس نیز اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در استقرار صنعت خودرو در مازندران، این شهر جایگاه خود را در رشد و شکوفایی بیابد.

وی خواستار رفع مشکلات جاده‌ای منطقه برای تردد ایمن‌تر تریلی‌های حمل به سایت تولیدی خزر شد.

عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز در این بازدید، گفت: طرح توسعه سایت خزر گامی در جهت ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاران در این بخش قلمداد می‌شود.

وی افزود: تکمیل چرخه تولید و تسریع این امر درخواست جدی شهرستان بوده است که امیدواریم با ظرفیت‌های موجود محقق شود.

کد خبر 138597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha