امسال، حدود 100 هزار خودرو قرار است وارد شود

آیین نامه اجرایی واردات خودرو را وزارت صمت تهیه کرده و در صف جلسه هیأت دولت است که مصوب شود، امسال حدوداً 100 هزار خودرو قرار است وارد شود.

به گزارش پرشین خودرو، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که مجلس و کمیسیون پیگیرش بوده به خاطر عدم انحصاری بودن و رقابت پذیری بودن بحث واردات خودرو است. در خصوص واردات خودرو، هم مجلس مصوبه داشت و هم خود دولت، قبل از این که قانون مجلس هم ابلاغ شود، چون فرصت ممنوعیت واردات خودرو تا اردیبهشت ماه امسال بود و بعد از اردیبهشت خود هیأت دولت هم مصوب کرده که امسال واردات خودرو داشته باشیم.

وی در خصوص خودرو اظهار داشت: اولاً از نظر تولید داخل ما در نظارت هایمان دو سر فصل داریم؛ یکی بحث کیفیت، یکی بحث کمیت، ما یا روزانه یا به صورت هفتگی میزان تولید خودرو چقدر از این به انبار‌ها و پارکینگ می‌رود، چقدر از اینها عرضه می‌شود، به چه صورت دارد می‌رود، را رصد می کنیم؛ چون امسال وزیر قول دادند 1.5 میلیون خودرو تولید شود. 1.5 میلیون تقسیم بر 365 هر روز معلوم است که چقدر خودرو تولید شود. ما این را رصد می‌کنیم، چون یکی از نیاز‌های ما این است که امروز عرضه و تقاضا نمی‌خوانند، تقاضا بیش از عرضه است، اختلاف قیمت بازار و کارخانه وجود دارد و این داستان‌هایی که وجود دارد.

طاهری در مورد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: بحث حسابرسی هایش انجام شود دقیق مشخص می‌ شود دولت چقدر اینجا دارایی دارد به نظرم می‌آید اینجا جای تأمل و کار کارشناسی است این بلوکی واگذار شود، به اهلش واگذار شود، به چه کسانی، به صورت خرد واگذار شود، این‌ها مواردی است که بعد‌ها آسیب و زیانش را نمی شود جمع کرد. الآن دولت است با یک دستور قیمت دستوری یک کار‌هایی دارد آنجا انجام می‌دهد، خوب، بد یا ضعفش را کار ندارم. ولی وقتی واگذار شود دیگر دولت به عنوان یک تنظیم گر بخواهد انجام دهد نقشی نداشته باشد در بخش خصوصی، افزایش قیمت ها، کیفیت، خیلی از موارد دیگر می‌خواهد پیش بیاید که در همین اول کار باید این را دولت ببیند یعنی طوری واگذار کند، به افرادی واگذار کند، تنظیم گری را برای خود طوری نگه دارد که منافع مردم تضییع نشود.

کد خبر 138689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha